МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ФарбуванняФарбування – процес нанесення барвника на текстильний матеріал. Складається з чотирьох стадій: 1) барвник у фарбувальному розчині переміщається до поверхні волокна; 2) сорбція барвника поверхнею волокон; 3) дифузія барвника в структуру волокна; 4) фіксація барвника на волокні.
У текстильній промисловості застосовують наступні види барвників: v група розчинних у водібарвників має класи – прямі, кислотні, активні, катіонні; v група нерозчинних у водібарвників має класи: кубові, сірчисті, дисперсні; v група барвників, які утворюються на волокні, має класи – азоїдні, чорний анілін. Назва барвників має певну систему: перше слово в назві позначає клас барвника, друге слово вказує його колір, третє слово уточнює якість фарбування, літери й цифри (марка) характеризують відтінки фарбування та інші властивості, наприклад прямий, жовтий, світломіцний К. Прямі барвникизабарвлюють целюлозні, поліамідні та білкові волокна. Забезпечують яскраву, соковиту, але не стійке до мокрих обробок і світла забарвлення. Кислотні барвникизабарвлюють білкові та поліамідні волокна. Забезпечують яскраву, соковиту, але не стійке до світла, прання й тертя забарвлення. Активні барвникизабарвлюють целюлозні, білкові, поліамідні волокна. Ці барвники вступають в хімічну взаємодію з волоконоутворюючим полімером, за рахунок чого забарвлення стійке до мокрих обробок, тертя і світла. Катіонні барвникизастосовують для фарбування поліакрілонітрильних волокон. Забарвлення міцне, яскраве. Кубові барвникизабарвлюють целюлозні волокна. Шляхом відновлення їх переводять у водорозчинні натрієві солі лейкосполук, які легко засвоюються волокнистим матеріалом. Під дією кисню повітря лейкосполуки безпосередньо на тканині переходять в початковий барвник. Забарвлення стійке, яскраве. Сірчисті барвникизабарвлюють целюлозні волокна. Утворюються на тканині аналогічно кубовим. Колір забарвлення тьмяний, нестійкий. При тривалому зберіганні тканини декілька втрачають міцність за рахунок утворення сірчаної кислоти з барвника. Дисперсні барвникизабарвлюють поліамидні, поліефірні, й ацетатні волокна. Фарбування проводять суспензіями або дисперсіями. Забарвлення стійке до мокрих обробок, але недостатньо стійка до світла. Азобарвникизабарвлюють целюлозні волокна. Фарбування виконується синтезом барвника безпосередньо на волокні. Забарвлення стійке до мокрих обробок. Чорний анілінзабарвлює бавовняні тканини, але використовується рідко тому, що його використання трудомістко й при крашенні виділяються токсичні речовини. Читайте також:
|
||||||||
|