Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Неповна зайнятість як специфічна форма гнучкої зайнятості

У контексті гнучкого ринку праці необхідно виділити неповну зайнятість, якій притаманні типові риси нестандартної зайнятості. Не повторюючи вже наведеного визначення неповної зайнятості, необхідно визначити дві її суттєві риси.

Перша. Неповністю зайнятими в принципі можуть вважатися лише особи найманої праці; не можуть відноситися до цієї категорії самозайняті або допомогаючі члени родини, навіть якщо вони працюють менше нормативно визначеної тривалості робочого дня(тижня).

Друга. Неповна зайнятість відноситься до регулярної неповної зайнятості, тобто працюючий для того, щоб бути визнаним неповністю зайнятим, повинен кожного тижня (рідше місяця) працювати менше нормативної тривалості робочого періоду.

Нормативного порогу тривалості робочого тижня, від якого відраховується неповна зайнятість, не існує в більшості країн. Лише у Франції є точне визначення: працюючими неповний робочий час вважаються ті, хто працює на 20% менше нормативної тривалості робочого часу (39 годин на тиждень або169-на місяць). В умовах відсутності законадавчих норм використовуються емпіричні критерії. У більшості країн(США, Японія, Австрія, Норвегія, Швеція)- це 35 годин на тиждень, в Канаді та Франції - 30 годин, в ФРН – 37. У деяких країнах (Великобританія, Італія, Бельгія) неповністю зайнятими вважають тих, хто сам заявив , що працює неповний час.

Що дає неповна зайнятість суспільству? Чому для суспільства в цілому ліпше тримати двох працюючих на поло винній зайнятості і платити кожному допомогу по частковому безробіттю, ніж звільнити одного, забезнечивши нормальний робочий режим другому?

Дня відповіді треба а розглянути соціальні наслідки безробіття, насамперед соціальну деградацію та психологічну дез­адаптацію тих, хто протягом тривалого часу (принаймні більше 6 або 12 місяців) не має роботи. Крім того, не можна нехтува­ти тим, то в умовах навіть неповної зайнятості зберігається прфесійно-кваліфікаційна підготовка, конкурентноспроможність робочої сили. В умовах повного безробіття цього досягнути принципово неможливо. Таким чином, якщо навіть су­то економічних аргументів за поширення неповної зайнятості як альтернативи безробіттю немає, то спеціальні аргументи видають неспрстовними.

Проте на фоні поширення різних форм неповної зайнятості відбувається надзвичайно цікавий і важливий з точки зо­ру управління ринком праці процес. Більшість людей використовують час не для відпочинку, а для роботи й іншому місці. Тобто поширення неповної зайнятості (якщо, звичайно не йдеться про вимушену неповну зайнятість як аль­тернативу безробіттю) часто-густо супроводжується розвитком вторинної зайнятості. Це зумовлене прагненням достатньо ши­роких верств населення орієнтуватися не на одну фірму, а на декілька, дозволяє певною мірою послабити наслідки циклічності в розвитку кожної компанії. Згадуючи відоме англійське прислів'я, можна сказати, що вони не згідні тримати всі яйця в одному кошику.


Читайте також:

  1. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  2. III.4 Форматування тексту.
  3. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  4. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  5. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  6. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  7. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  8. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  9. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  10. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  11. Абсолютизація формально-технічних пошуків у мистецтві ХХ ст.
  12. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.




Переглядів: 769

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гнучкі ринки праці та гнучкі форми зайнятості | Вторинна зайнятість та тимчасові роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.