Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні принципи визначення масштабів пропозиції робочої сили та попиту на робочі місця

Джерела інформації

Основними джерелами інформації про чисельність і склад робочої сили єПерепис населення, шо проводиться один раз на десять років, Розрахунок чисельності зайнятого населення, що розробляється щорічно в середньорічному обчисленні по об­ластях з поділом на місто і село та обласних центрах і в м. Києві, розрахунки окремих служб зайнятості більш дрібних адмініст­ративно-територіальних одиниць при розробці Програм зпшш-тості.

Оцінка масштабів пропозиції робочої сили може бути виконана двома принципово різними методами.

Перший метод спирається головним чином на демоірафічні оцінки чисельності і складу працездатного населення, скориго-вані відповідними статево-віковими ріннями грудової акіип жн.іі Осганні оцініоклься за даними перепису населення або соціологічних обстежень і резульгаїами аналізу регіональної економічної сиіуанії.

Другий метод передбачає оцінку чисельності трудоактив-цою населення як суми зайняшх (іа даними статистичної звішосіі) і зареєстрованих. службою зайнятості незайнягих.

У країнах, де рівень сіатнетичного обліку достатньо ви­сокії и, робоча сила визначає і ься саме як сукупність зайнятих і бе'і|юопішх В Україні, де рівень реєстрації безробігних, за опііікамн сксне|лів не нсреьиіиус 20% їх реальної чисельності, про Гіікіні ішшц до онінки безробі'пя не можна й говорити. Прсікінчно регструються лиіие ті, хто вважає себе не здатним ііранеьлашгунаїися самостійно, або взагалі рофаховує лише на яопомоіу по безробіттю. Конкурентоспроможні особи прагнуть знати ікже робоче місіїе самосгіино, і Їх питома вага в за-іагн.нііі сукупності незайнягих досить висока. Визначити групи нс-ілйняіих можна виходячи з масштабів плинності або з ре-зуііьіапв апалііу економічних характеристик діяльності окре­мих коїуіей реііонального комплексу.

Обпліи мої оди дозволяють кількісно виміряти лише кіжіпптп' ірудоакгивною населення без відповідною кориіу-Нііння ігіпно з бажаним режимом праці, юбто масіигаби пропоипіїї робочої сили на регіональному ринку праці. Для вшп.ічсння потреби в робочих місцях слід виконані необхідні розрахунки згідно з результатами соціологічних обстежень.

(/отологічні обстеження повинні дати ^^ор^Ц110 Щ0^ до грудової активносіі населення по окремих статево-вікових і про»1)есп1них групах. На відміну від Перепису населення соціологічні обсгеження, по-перше, забезпечують більш опера-ішіпу ін(})0рмацію, по-друге, дають відомості про потенційну, а не ііііьки про реалізовану ірудову активнісгь, по-третє, мен­шою мірою викривлюють фактичну сигуацію внаслідок зави-шепня труцовоЇ активності, викликаного побоюваннями непра­цюючих громадян відмовлягися від суспільне корисної праці (осіапніи перепис відбувся в січні 1989 р.). Нарешті, тільки соціологічне обстеження може забезпечити відомості про ба­жання н;і»-елецня реалізувати свою тру'юву активність па умо-іич шчтііил.»{)Гіюсо робочого режиму

Економічна сигуація в реї іоні виявляє супачій вплив па масштаби пропозиції робочої сили, на умови зміни й профе сійно-кваліфікаційного складу. З одного боку, гіри високому рівні довготривалого безробіття значна часпша наїайняшх мо­же втрати ги надію нрацевдаипувапіся і фактично пініт )і складу робочої сндн. З друюю боку. нтький рівень оплат де гальної трудової діяльності може пришесги до відгоку пепник коніиніенгів до чорною ринку, скороінп гнм самим маспнаби пронозиції робочої сили п регіоні

Окреме питання - визначення групи трудоактивних пенсіонерів у складі сукупної робочої сили, їх специфічна роль, зумовлена кількома чинниками.

По-перше, Законом про зайнятість трудоактивним пенсіонерам не гарантуються робочі місця і відносно служби зайнятості допомагають їм у працевлаштунанні лише нри наяв­ності вакансій, які не користуються попитом з боку громадян працездатного ніку. Це означає, що пенсіонери відіграють на ринках праці головним чином пасивну роль, їх вплив на загальну трудоресурсну ситуацію має не динамічний, а переважно статичний характер: зайняті саме ті робочі місця, де пенсіоне­ри працювали до оформлення пенсії, а зміни робочого місця за межами працездатного віку є досить рідким явищем.

По-друге, на відміну від трудової акгивності осіб пра­цездатного віку прагнення пенсіонерів працювати може бути суттєво скорочене відповідними урядовими діями: прийняттям обмежень стосовно одночасного одержання пенсій та зарплати або введенням вікових цензів по окремих професіях.

Виходячи із цього, оцінку поточної чисельності працюючих пенсіонерів доцільно формуваги за даними прибуткової частини балансів трудових ресурсів. Що ж стосовно перспек­тив, то вони зумовлені спільною дією демографічних і еко­номічних чинників.

Таким чином,методична схема визначення масшгабіа пропозиції робочої сили складається з таких етапів:

· розрахунки чисельності трудоактивного населення працездатного віку;

· визначення перспекгивнш коефіцієнтів трудової акгивносгі з урахуванням даних соціологічних обстежень і аналізу економічної ситуації;

· розрахунки чисельності трудоактивних пенсіонерів їй віком;

· визначення заїшіьної чисельності трудоактивних коншнгептів регіону;

· нншачення масиїгибііі нронозиції робочої сили (ко­ригування чисельносіі грулоактииних контингентів на сальдо маяі никової міграції).

Оцінкарегіональної потреби в робочих місцях потребує додаткового урахування ролюгіілу тру неактивного населення за їх прагненням працювати на умовах повної первинної, частко­вої та вгорцнної заіінятосгі.

Поіреби регулювання ринку робочої сили не обмежу-юіься поточними оцінками наявної ситуації, а вимагають пер­спективних оцінок пропозиції робочої сили і попиту на робочі місця. Прогнози необхідні, як правило, короткосі рокові і се-реиньос грекові (на рік га на п'ять років). Мегодичні підходи до ілкиго ролу прогнозів поєднуюіь демографічні меюди, екстра-жшяпію (юбго поширення па перспективу сучасних зако­номірностей), експертні оцінки змін кількісного та якісного складу трудоактивного населення.



Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  6. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  7. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  8. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  9. Аналіз попиту
  10. Аналіз попиту
  11. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  12. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів




Переглядів: 674

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Джерела інформації | Показники трудової активності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.