Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Технологія саморозвитку навчання (Г.К. Селевко)

Підходи до розуміння поняття « саморозвиток» вже певною мірою склалися в сучасній філософській, педагогічній, психологічній, науковій думці та широко представлені в літературі в зазначених аспектах. При цьому проблема саморозвитку найчастіше не була предметом самостійного дослідження, а розглядалась у зв'язку з розробкою проблем особистісного розвитку, самовиховання, самовдосконалення. Саморозвиток розуміють як потребу (нужду) та енергетично-інформаційну якість (С. Д. Максименко); саморух, розвиток дитини внаслідок дії внутрішніх протиріч (Г. С. Костюк), суб'єктну активність людини, що проявляється через пізнання, перетворення і розвиток її зовнішнього і внутрішнього світів (В. О. Татенко); процес становлення, в якому людина бере на себе відповідальність за своє життя, свій життєвий шлях (Т. М. Титаренко); творчість, спрямовану на власну особистість (Б. М. Мастеров); свідоме, навмисне перетворення Я-реального у напрямку Я- ідеального (Г. О. Цукерман); здатність виходити за межі наявних форм буття та власних меж (С. Д. Дерябо); перетворення людиною змістовних та функціональних структур своєї психіки (В. Данченко).

Не меншою складністю для аналізу є те, що у більшості джерел поняття саморозвитку використовується як тотожне, синонімічне поняттям особистісного розвитку, самовдосконалення, особистісного зростання; не розведені поняття керованого (усвідомленого) та некерованого (спонтанного) саморозвитку. Розвести поняття « особистісний розвиток» і « саморозвиток» нам дозволило визначення саморозвитку, надане Г. К. Селевко.

Автор технології саморозвитку особистості учня трактує саморозвиток як процес керування особистістю власним розвитком, під час якого цілеспрямовано формуються і розвиваються якості та здібності особистості. Якщо внутрішні психічні процеси, що призводять до особистісного розвитку людини, відбуваються на неусвідомленому рівні (фізіологічно обумовленому, емоційному, підсвідомому, неконтрольованому), – такий процес, за Г. К. Селевко, слід визначити як неусвідомлений саморозвиток (тобто такий, що відбувається сам по собі, незалежно від волі людини). Коли ж у процесі задіяно свідомість, мислення, засвоєння досвіду відбувається на усвідомленому рівні та супроводжується прийняттям рішень, – слід говорити про усвідомлений саморозвиток та різні форми його прояву: самовиховання, самозміну, самокерування, самопобудову, самовдосконалення.


Читайте також:

  1. IV. Зміст навчання
  2. IV. Зміст навчання
  3. IV. Зміст навчання
  4. IV. Зміст навчання
  5. IV. Зміст навчання
  6. IV. Зміст навчання
  7. IV. Зміст навчання
  8. IV. Зміст навчання
  9. IV. Зміст навчання
  10. IV. Зміст навчання
  11. IV. Зміст навчання
  12. IV. Зміст навчання




Переглядів: 1901

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості змісту педагогічних технологій М. Зайцева для навчання читання | Технологія модульного навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.