Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Динамічна характеристика автомобіля

 

Динамічна характеристика – це графічна залежність динамічного фактора від швидкості руху автомобіля на різних передачах.

Динамічний фактор є відношенням запасу сили тяги, що витрачається на подолання зовнішніх опорів руху, за винятком сили опору навколишнього середовища (повітря), до ваги автомобіля. Зокрема динамічний фактор для порожнього автомобіля визначається з виразу:

 

, (2.16)

де Рк – дотична сила тяги автомобіля, Н;

Рw – сила опору навколишнього середовища, Н;

Go – вага порожнього автомобіля, Н.

Динамічний фактор дозволяє порівнювати динамічні властивості різних автомобілів незалежно від їх вантажопідйомності та сили тяжіння. За допомогою динамічної характеристики можна визначити, на яких передачах буде працювати автомобіль у дорожніх умовах, що характеризуються значенням ψ зведеного коефіцієнта дорожніх опорів. Також розраховуємо з використанням динамічної характеристики значення кутів підйому, які автомобіль здатний подолати в заданих дорожніх умовах на різних передачах.

Розрахунок динамічної характеристики автомобіля проводиться в наступній послідовності. Користуючись даними зовнішньої швидкісної характеристики двигуна (табл. 2.5) для заданих частот обертання колінчастого вала на всіх передачах, визначають швидкість руху автомобіля (км/год):

 

, (2.17)

 

де і – індекс, що відповідає значенню частоти nд за швидкісною харак-

теристикою двигуна;

z – індекс номера передачі.

Дотична сила тяги визначається за формулою:

 

. (2.18)

Сила опору навколишнього середовища:

 

. (2.19)

Динамічний фактор для повністю завантаженого автомобіля визначається з такого співвідношення:

 

. (2.20)

Отримані результати записують у табл. 2.6.

Для автомобілів, які обладнані дизельними двигунами з всережимним регулятором, зміну динамічного фактора від холостого ходу двигуна (D=0) до номінального режиму (D=Dн), у першому наближенні, приймають за законом прямої лінії.

Швидкість руху, яку міг би розвинути автомобіль за умови роботи двигуна з частотою обертання колінчастого вала на холостому ході (D=0, ψ=0) визначають за формулою:

, (2.21)

де nх – частота обертання колінчастого вала двигуна на холостому ході.

За даними розрахунків (табл. 2.6) будують графіки динамічного фактора незавантаженого автомобіля для кожної передачі (рис. 2.3, 2.4) у функції від швидкості руху автомобіля.

Приклад. Для заданих частот обертання на всіх передачах визначаємо швидкості руху автомобіля. На першій передачі для відповідних частот по швидкісній характеристиці Vzi становитимуть:

 

Vz20=0,377·540·0,450/7,815·5,087=2,30 км/год;

Vz40=0,377·1080·0,450/7,815·5,087=4,61 км/год;

Vz60=0,377·1620·0,450/7,815·5,087=6,91 км/год;

Vz80=0,377·2160·0,450/7,815·5,087=9,21 км/год;

Vz100=0,377·2700·0,450/7,815·5,087=11,52 км/год.

 

Аналогічно розраховуємо Vzi для решти передач, результати розрахунків записуємо в табл. 2.6.

Для першої передачі Ркzi становитиме:

 

Рк20=706,83·7,815·5,087·0,9/0,450=56225,7 Н;

 

Рк40=852,35·7,815·5,087·0,9/0,450=67801,6 Н;

 

Рк60=928,58·7,815·5,087·0,9/0,450=73865,2 Н;

 

Рк80=904,33·7,815·5,087·0,9/0,450=71935,9 Н;

 

Рк100=831,56·7,815·5,087·0,9/0,450=66147,9 Н.

Аналогічно розраховуємо Ркzi для решти передач.

Сила опору навколишнього середовища для першої передачі:

 

Рw20=0,7·5,1·2,302/13=1,5 Н;

 

Рw40=0,7·5,1·4,612/13=5,8 Н;

 

Рw60=0,7·5,1·6,912/13=13,1 Н;

 

Рw80=0,7·5,1·9,212/13=23,2 Н;

 

Рw100=0,7·5,1·11,522/13=36,3 Н.

 

Аналогічно розраховуємо Рwzi для інших передач.

Таблиця 2.6

Показники динамічної характеристики автомобіля

 

Переда-ча nд, об/хв Vzi, км/год Мді, Нм Ркzi, Н Рwzi, Н Do Dzi
2,30 706,83 56225,7 1,5 0,641 0,329
  4,61 852,35 67801,6 5,8 0,773 0,397
  6,91 928,58 73865,2 13,1 0,842 0,432
  9,21 904,33 71935,9 23,2 0,820 0,421
  11,52 831,56 66147,9 36,3 0,754 0,387
  12,67 0,00 0,0 0,0 0,000 0,000
4,57 706,83 28333,3 5,7 0,323 0,166
  9,14 852,35 34166,6 22,9 0,389 0,200
  13,71 928,58 37222,1 51,5 0,424 0,217
  18,28 904,33 36249,9 91,5 0,412 0,211
  22,85 831,56 33333,3 143,0 0,379 0,194
  25,14 0,00 0,0 0,0 0,000 0,000
9,07 706,83 14277,7 22,5 0,163 0,083
  18,14 852,35 17217,2 90,1 0,195 0,100
  27,21 928,58 18757,0 202,8 0,212 0,109
  36,28 904,33 18267,1 360,5 0,204 0,105
  45,35 831,56 16797,3 563,2 0,185 0,095
  49,89 0,00 0,0 0,0 0,000 0,000
18,00 706,83 7194,8 88,7 0,081 0,042
  36,00 852,35 8676,1 354,9 0,095 0,049
  54,00 928,58 9452,0 798,5 0,099 0,051
  72,00 904,33 9205,1 1419,5 0,089 0,046
  90,00 831,56 8464,5 2218,0 0,071 0,037
  99,00 0,00 0,0 0,0 0,000 0,000

Тоді динамічний фактор на першій передачі для порожнього авто­мобіля:

 

Dо20=(56225,7–1,5)/87684=0,641;

 

Dо40=(67801,6–5,8)/87684=0,773;

 

Dо60=(73865,2–13,1)/87684=0,842;

 

Dо80=(71935,9–23,2)/87684=0,820;

 

Dо100=(66147,9–36,3/87684=0,754.

Відповідно динамічний фактор для повністю завантаженого автомобіля на першій передачі становитиме:

 

Dа20=0,641/(1+0,95)=0,329;

 

Dа40=0,773/(1+0,95)=0,397;

 

Dа60=0,842/(1+0,95)=0,432;

 

Dа80=0,820/(1+0,95)=0,421;

 

Dа100=0,754/(1+0,95)=0,387.

 

Аналогічно розраховуємо Dzoi і Dzai для інших передач. Результати розрахунків показників динамічної характеристики автомобіля записуємо в табл. 2.6.

За даними табл. 2.6. будуються криві динамічного фактора для кожної з передач автомобіля.

 

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Аварія автомобіля
  6. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  9. Аналіз компонування автомобіля та визначення параметрів ваги
  10. Аналіз розриву», його характеристика
  11. Анатомо-біомеханічна характеристика положень і рухів тіла
  12. Антична філософія як перший етап західної філософської традиції. Загальна характеристика




Переглядів: 2091

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура передатних чисел коробки передач | Універсальна динамічна характеристика автомобіля

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.