МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Динамічна характеристика автомобіля
Динамічна характеристика – це графічна залежність динамічного фактора від швидкості руху автомобіля на різних передачах. Динамічний фактор є відношенням запасу сили тяги, що витрачається на подолання зовнішніх опорів руху, за винятком сили опору навколишнього середовища (повітря), до ваги автомобіля. Зокрема динамічний фактор для порожнього автомобіля визначається з виразу:
, (2.16) де Рк – дотична сила тяги автомобіля, Н; Рw – сила опору навколишнього середовища, Н; Go – вага порожнього автомобіля, Н. Динамічний фактор дозволяє порівнювати динамічні властивості різних автомобілів незалежно від їх вантажопідйомності та сили тяжіння. За допомогою динамічної характеристики можна визначити, на яких передачах буде працювати автомобіль у дорожніх умовах, що характеризуються значенням ψ зведеного коефіцієнта дорожніх опорів. Також розраховуємо з використанням динамічної характеристики значення кутів підйому, які автомобіль здатний подолати в заданих дорожніх умовах на різних передачах. Розрахунок динамічної характеристики автомобіля проводиться в наступній послідовності. Користуючись даними зовнішньої швидкісної характеристики двигуна (табл. 2.5) для заданих частот обертання колінчастого вала на всіх передачах, визначають швидкість руху автомобіля (км/год):
, (2.17)
де і – індекс, що відповідає значенню частоти nд за швидкісною харак- теристикою двигуна; z – індекс номера передачі. Дотична сила тяги визначається за формулою:
. (2.18) Сила опору навколишнього середовища:
. (2.19) Динамічний фактор для повністю завантаженого автомобіля визначається з такого співвідношення:
. (2.20) Отримані результати записують у табл. 2.6. Для автомобілів, які обладнані дизельними двигунами з всережимним регулятором, зміну динамічного фактора від холостого ходу двигуна (D=0) до номінального режиму (D=Dн), у першому наближенні, приймають за законом прямої лінії. Швидкість руху, яку міг би розвинути автомобіль за умови роботи двигуна з частотою обертання колінчастого вала на холостому ході (D=0, ψ=0) визначають за формулою: , (2.21) де nх – частота обертання колінчастого вала двигуна на холостому ході. За даними розрахунків (табл. 2.6) будують графіки динамічного фактора незавантаженого автомобіля для кожної передачі (рис. 2.3, 2.4) у функції від швидкості руху автомобіля. Приклад. Для заданих частот обертання на всіх передачах визначаємо швидкості руху автомобіля. На першій передачі для відповідних частот по швидкісній характеристиці Vzi становитимуть:
Vz20=0,377·540·0,450/7,815·5,087=2,30 км/год; Vz40=0,377·1080·0,450/7,815·5,087=4,61 км/год; Vz60=0,377·1620·0,450/7,815·5,087=6,91 км/год; Vz80=0,377·2160·0,450/7,815·5,087=9,21 км/год; Vz100=0,377·2700·0,450/7,815·5,087=11,52 км/год.
Аналогічно розраховуємо Vzi для решти передач, результати розрахунків записуємо в табл. 2.6. Для першої передачі Ркzi становитиме:
Рк20=706,83·7,815·5,087·0,9/0,450=56225,7 Н;
Рк40=852,35·7,815·5,087·0,9/0,450=67801,6 Н;
Рк60=928,58·7,815·5,087·0,9/0,450=73865,2 Н;
Рк80=904,33·7,815·5,087·0,9/0,450=71935,9 Н;
Рк100=831,56·7,815·5,087·0,9/0,450=66147,9 Н. Аналогічно розраховуємо Ркzi для решти передач. Сила опору навколишнього середовища для першої передачі:
Рw20=0,7·5,1·2,302/13=1,5 Н;
Рw40=0,7·5,1·4,612/13=5,8 Н;
Рw60=0,7·5,1·6,912/13=13,1 Н;
Рw80=0,7·5,1·9,212/13=23,2 Н;
Рw100=0,7·5,1·11,522/13=36,3 Н.
Аналогічно розраховуємо Рwzi для інших передач. Таблиця 2.6 Показники динамічної характеристики автомобіля
Тоді динамічний фактор на першій передачі для порожнього автомобіля:
Dо20=(56225,7–1,5)/87684=0,641;
Dо40=(67801,6–5,8)/87684=0,773;
Dо60=(73865,2–13,1)/87684=0,842;
Dо80=(71935,9–23,2)/87684=0,820;
Dо100=(66147,9–36,3/87684=0,754. Відповідно динамічний фактор для повністю завантаженого автомобіля на першій передачі становитиме:
Dа20=0,641/(1+0,95)=0,329;
Dа40=0,773/(1+0,95)=0,397;
Dа60=0,842/(1+0,95)=0,432;
Dа80=0,820/(1+0,95)=0,421;
Dа100=0,754/(1+0,95)=0,387.
Аналогічно розраховуємо Dzoi і Dzai для інших передач. Результати розрахунків показників динамічної характеристики автомобіля записуємо в табл. 2.6. За даними табл. 2.6. будуються криві динамічного фактора для кожної з передач автомобіля.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|