МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Read the situation and write a sentence with a question tag. In each situation you are asking your friend to agree with you.1 You look out of the window. The sky is blue and the sun is shining. What do you say to your friend? (nice day) ...................................................................... 2 You're with a friend outside a restaurant. You're looking at the prices, which are very high. What do you say? (expensive) It.................................................... 3 You and a colleague have just finished a training course. You really enjoyed it. What do you say to your colleague? (great) The course................................... 4 Your friend's hair is much shorter than when you last met. What do you say to her/him? (have / your hair / cut) You.................................................................... 5 You and a friend are listening to a woman singing. You like her voice very much. What do you say to your friend? (a good voice) She................................. 6 You are trying on a jacket in a shop. You look in the mirror and you don't like what you see. What do you say to your friend? (not / look / very good) It…….. 7 You and a friend are walking over a small wooden bridge. The bridge is very old and some parts are broken. What do you say? (not / very safe) This bridge..............................................................................................................
In these situations you are asking for information, asking people to do things etc. 1 You need a pen. Perhaps Jane has got one. Ask her. ............................................................................................ 2 Joe is just going out. You want him to get some stamps. Ask him. Joe, you. ........................................................................................................ 3 You're looking for Diane. Perhaps Kate knows where she is. Ask her. Kate, you. ........................................................................................................... 4 You need a bicycle pump. Perhaps Helen has got one. Ask her. Helen,..................................................................................................................... 5 Ann has a car and you need a lift to the station. Perhaps she'll take you. Ask her. Ann,......................................................................................................................... 6 You're looking for your keys. Perhaps Robert has seen them. Ask him. Robert,.....................................................................................................................
Unit 3 Grammar: Reported speech Text: How the body uses food
Читайте також:
|
||||||||
|