Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Later that day you tell another friend what Steve said. Use reported speech.

1.Steve .................................................................

2 He said that ..................................................................................................

3 He.................................................................................... ..............................

4 .....................................................................................................................

5 ........................................................................................................................

6 ..................................................................................................................

7 ...........................................................................................................................

8 ..........................................................;..........................................................

9 .........................................................................................................................

10 ...........................................................................................................................

11.............................................................................................................................

12...........................................................................................................................

 

4. Somebody says something to you which is the opposite of what they said earlier. Complete the answers.

1 A: That restaurant is expensive.

B: Is it? I thought you said....................................................................... ......

2 A: Sue is coming to the party tonight.

B: Is she? I thought you said she......................................................................

3 A: Sarah likes Paul.

B: Does she? Last week you said......................................................................

4 A: I know lots of people.

B: Do you? I thought you said.............................................................................

5 A: Jane will be here next week.

B: Will she? But didn't you say.......................................................................... ?

6 A: I'm going out this evening.

B: Are you? But you said.................................................................................

7 A: I can speak a little French.

B: Can you? But earlier you said........................................................................

8 A: I haven't been to the cinema for ages.

B: Haven't you? I thought you said.....................................................................

 

Reported Speech (positive sentences)

You want to tell somebody what Paul said. There are two ways of doing this:

You can repeat Paul's words {direct speech): Paul said, 'I'm feeling ill.'

Or you can use reported speech: Paul said that he was feeling ill.

am feeling ill.

or

was feeling ill.

In writing we use these quotation marks to show direct speech.

When we use reported speech, the main verb of the sentence is usually past (Paul said that ... / I told her that ... etc.). The rest of the sentence is usually past too:

Paul said that he was feeling ill.

I told Lisa that I didn't have any money.

You can leave out that. So you can say:

Paul said that he was feeling ill. or Paul said he was feeling ill.

 

In general, the present form in direct speech changes to the past form in reported speech: am/is -» was do/does -* did will -> would

are -* were have/has -* had can -» could

Want/like/know/go etc. -» wanted/liked/knew/went etc.

 

Compare direct speech and reported speech:

You met Jenny. Here are some of the things she said in direct speech:

'My parents are very well.'

'I'm going to learn to drive.'

'I want to buy a car.'

'John has a new job.'

'I can't come to the party on Friday.'

'I don't have much free time.'

'I'm going away for a few days. I'll phone you when I get back.'

Later you tell somebody what Jenny said. You use reported speech:

Jenny said that her parents were very well.

She said that she was going to learn to drive.

She said that she wanted to buy a car.

She said that John had a new job.

She said that she couldn't come to the party on Friday.

She said she didn't have much free time.

She said that she was going away for a few days and would phone me when she got back.

 

 

Unit 3(b)

Grammar: Reported speech (order)

Text: Why diets differ around the world (part 1)


Читайте також:

  1. A. Before you listen, say when you visit another city, what do you enjoy/not enjoy doing?
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. About My Friend
  4. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  5. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  6. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  7. C. Practice introducing yourself, friends and groupmates. Remember to smile (and use handshakes where appropriate).
  8. Choose the correct variant in reported speech for each sentence.
  9. Classifications of Parts of Speech.
  10. Discuss with your friend.
  11. GRAMMAR: INDIRECT SPEECH/REPORTED SPEECH
  12. How to be a better friend




Переглядів: 1215

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
How the body uses food | Why diets differ around the world (part 1)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.