МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Grammar: intransitive verbsSome phrasal verbs are intransitive. They don't need an object after the verb, and we cannol put another word between different parts of the verb. He grew up in a city. (= spent his childhood/developed into an adult) (NOT He grew in a city up.) Don't wait out there. Please come in. (= enter) I'm going to stay in (= stay at home) this evening. We set off (= started the journey; usually a long journey) at about 7.30. В Grammar: transitive verbs Many phrasal verbs are transitive: they need a direct object after the verb. You can usually put the object between the different parts of the verb, or after the phrasal verb. Put on your shoes. / Turn on the TV. / Take off your coat. / Put your shoes on. / Turn the TV on. У Take your coat off. У If the object is a pronoun, it must go in the middle. Put them on. / (Put on them.) Turn it on. J (Turn on it.) Take it off. У (Take off it,) С In dictionaries You can use a dictionary to check the grammar. Most dictionaries show it like this: carry on, get by (= intransitive phrasal verb) I can get by in French. (= I can manage in French, but I don't speak it well.) put sth<—>on, throw sth<—>away (= transitive phrasal verb) Did you throw those books away? (= get rid of them/put them in a rubbish bin) Did you throw away those books? get over sth, look after sb/sth (= verb + preposition + object) Maria will look after (= take care of) the children. (Maria will look after them.) D Style: formal or informal? Most phrasal verbs are more common in spoken English. In written English there is often a more formal word with the same meaning. (The other words in bold are often used with these verbs.) make sth up = invent/create sth (from your imagination), e.g. We had to make up a story, leave sth out = omit sth (= decide not to do sth), e.g. You can leave out question 7. sort sth out = solve sth (such as a problem), e.g. We asked the computer guy to sort it out. turn sb/sth down = reject sth (= say no to sth), e.g. I offered him £50, but he turned it down Some phrasal verbs are used in written English if there is no other easy way to express the I meaning. wake up, e.g. I always wake up early, even at weekends. break down (= go wrong/stop working), e.g. The car broke down on the motorway. take off (= leave the ground), e.g. The plane couldn't take off because of bad weather. break into sth (= enter by force, often illegally), e.g. Thieves broke into the house and stole £500.
Читайте також:
|
||||||||
|