Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порядок виконання роботи.

1. Ознайомитись з принципом дії монохроматора УМ–2 і підготувати його до роботи. Встановити на відстані 453 мм від площини щілини коліматорної труби неонову лампу. В цій лампі відбувається розряд між електродами. Атоми неону збуджуються електричним полем і за малий інтервал часу переходять із збудженого в нормальний стан, що відповідає переходу електронів з більш високих на більш низькі енергетичні рівні. При цьому атоми газу випромінюють електромагнітні хвилі певної довжини, які характерні для даного газу.

Для проектування джерела світла на щілину користуються ахроматичним конденсором, передня площина якого розміщується на відстані 130мм від джерела. Через окуляр зорової труби спостерігається досліджуваний спектр. Найбільш різке зображення спектральних ліній отримують переміщенням окуляра. Після встановлення окуляра виконується зменшення щілини до отримання вузьких спектральних ліній.

2. Вивчити спектр неону. Переміщуючи столик призми обертанням барабана з поділками, послідовно перейти від червоної частини спектра до фіолетової, фіксуючи при цьому показники шкали при співпаданні „візира” з найбільш яркими лініями спектра. Дані занести у відповідну таблицю. Користуючись градуювальною кривою, визначити довжини хвиль основних найбільш ярких ліній у спектрі неону.

3. Визначити довжину хвилі ліній у жовтій області спектра випромінювання Na. Замість неонової лампи встановити перед щілиною коліматора палаючу спиртівку і в її полум'я ввести небагато повареної солі.

Завдання: отримавши лінійчатий спектр випромінювання Na, визначити за градуювальною кривою довжини хвиль жовтих ліній в спектрі Na.

4. Вивчити спектри поглинання розчинів. Прибрати спиртівку і встановити перед щілиною коліматора лампу розжарювання, використавши при цьому для рівномірного освітлення щілини ахроматичний конденсор. Перед щілиною встановити пробірку з досліджуваним розчином. Зафіксувати показники шкали барабану монохроматора.

Завдання: визначити за градуювальною кривою довжини хвиль ліній в спектрі поглинання даної речовини(або межі смуги поглинання). Результати вимірювань занести у таблицю 1.

Таблиця 1

Спектри випромінювання Спектри поглинання
Еле- мент   №№ спект-раль- них ліній Колір спект-раль- них ліній Покази барабана   Довжина хвилі, нм Речовина №№ спект- раль- них ліній Покази барабана для границь смуг Довжини хвиль границь смуг, нм
ліва права ліва права
Ne 1 … Na 1 Роз- чин марган- цевого кислого калію
                     

Питання для самоперевірки

 

1. Поясніть як виникають спектри випромінювання.

2. Коли виникає лінійчатий спектр ?

3. В якому стані речовина може давати смугастий або неперервний спектр ?

4. Описати структуру лінійчатого спектра.

5. Нарисувати оптичну схему монохроматора УМ – 2, пояснити призначення окремих його деталей.

6. Поясніть як виникають спектри поглинання.

7. В якому інтервалі довжин хвиль отримані експериментальні спектри поглинання досліджуваних розчинів ?

8. Поясніть чому спектр випромінювання Na є лінійчатим.

9. Що таке градуювальна крива, для чого вона використовується ?

10. Сформулювати та пояснити постулати Бора.

 

 


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  3. III. Виконання бюджету
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  8. IV ПОРЯДОК ПРОВЕДЕНИЯ ОПРОБОВАНИЯ ТОРМОЗОВ
  9. IІІ. Послідовність виконання курсової роботи
  10. Qзабезпечення виконання завдань кожним відділом.
  11. The peace – порядок
  12. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.




Переглядів: 430

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Опис спектральних приладів | Похідні одиниці SІ, що мають спеціальні назви

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.