ІІІ. Школа людських стосунків Є. Мейо, М. Фоллет. Хоторнські експерименти
Акцент в дослідженнях на соціальні стосунки працівників, що працюють в колективі.
В центрі наукових досліджень:
Qсуб’єктивне сприйняття та оцінка умов роботи працівником
Qгрупова динаміка
Qспіввідношення влади та авторитету
Qстатусні та рольові позиції в робочому колективі
Qзакономірності побудови соціальних стосунків в робочих умовах
Qнавчання навичкам міжособистісного спілкування
IV. Школа людських ресурсів 60-ті роки 20 ст. А. Маслоу, Д. Мак-Клеланд, Д. Мак-Грегор, Ф.Герцберг, К.Адельфер
Людина як найважливіший ресурс виробництва, який на відміну від інших ресурсів не втрачає своєї вартості, а, навпаки, набуває її шляхом підвищення освітнього рівня, кваліфікації, набуття практичного досвіду працівниками.
Дослідження вивчали різні аспекти соціальної взаємодії:
Qмотивацію до роботи,
Qспіввідношення влади та авторитету,
Qкомунікації в організаціях,
Qлідерство,
Qзміст праці,
Qякість трудового життя.
Становлення психології управління як науки. Проблема термінології
3) Психологія праці та організаційна психологія (Work & Organizational Psychology) (1960-…)
США. Товариство промислової та організаційної психології (Society for Industrial and Organizational Psychology, SIOP)
Західна Європа. Європейська асоціація психології праці та організаційної психології (European Association of Work and Organizational Psychology, EAWOP).
Західна Європа – Психологія праці та організаційна психологія /Work and Organizational Psychology, WOP США – Промислова та індустріальна психологія» / Industrial and Organizational Psychology, IOP
Поняття “організаційна психологія” ввели в середині 60-х років.
Організаційна психологія – описати та пояснити переживання та поведінку людини в організації.
завдання:
qпроектування робочих завдань та залучення працівників до діяльності;