Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і завдань уроку.

Розгадування кросворда.

— Щоб дізнатися, з якою картою працюватимемо на уроці, розгадайте кросворд.

Запитання до кросворда.

1. За допомогою якого приладу можна орієнтуватися? (Компас.)

2. Що показує, у скільки разів зменшено або збільшено територію? (Масштаб.)

3. Уявна лінія на глобусі чи карті, яка вказує напрям північ — південь і з'єднує Північний і Південний полюси. (Меридіан.)

4. Простір землі, який можна охопити оком. (Горизонт.)

5. Зображення на папері вигляду предмета зверху. (План.)

6. Одна із основних сторін горизонту. (Південь.)

7. Яку форму має Земля? (Кулі.)

8. Скільки полюсів має Земля? (Два.)

9. Уявна лінія, що поділяє земну кулю на дві однакові півкулі. ( Екватор.)

10. Модель Землі. (Глобус.)

11. Як ще по-іншому називають глобус? (Куля.)

12. Уявна лінія, що вказує напрям захід — схід. (Паралель.)

(Слова по вертикалі — "Карта півкуль".)

— Погляньте на фізичну карту півкуль. На що поділяється поверхня Землі? (На водні простори і сушу.)

— Чого на земній кулі більше: води чи суші?

— Сьогодні на уроці ми будемо говорити про сушу, розглянувши тему "Материки Землі".

IV. Сприймання та усвідомлення учнями навчального матеріалу.

1. Розповідь учителя.

— Суша Землі поділяється на материки. Це великі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою.

Материків є шість: Євразія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктида (на дошці записано назви материків).

Найбільший материк — Євразія. Він складається з двох частин: Європи та Азії (показати на карті півкуль). На ньому знаходиться наша країна.

Умовна межа між Європою і Азією проходить уздовж Уральських гір, Каспійського моря, північних схилів Кавказьких гір (показати на карті).

Крім материків, на Землі є ще невеликі ділянки суші, які теж з усіх сторін оточені водою. Це — острови. Найбільший острів — Гренландія (показати на карті). Він за територією в 3,5 рази більший за Україну. Якщо ділянка суходолу оточена з трьох боків водою, а з четвертого з'єднана з сушею, то це — півострів. Найбільшим півостровом у світі є Аравійський. На його території могло б розміститися майже п'ять територій України. В Україні найбільший півострів Кримський (показати на карті).

2. Робота з контурною картою.

а) Ознайомлення з правилами заповнення контурної карти.

— На уроках ми будемо користуватися і контурними картами. З ними потрібно працювати так:

• Назви міст підписують праворуч від умовного знака.

• Назви річок підписують вздовж течії. Якщо ж річка велика, підписують двічі: на початку і вкінці.

• Назви морів, озер, гір підписують вздовж розміщення.

• Умовні знаки, якими позначають корисні копалини, слід робити чорним кольором.

• Кордони нашої країни позначають червоним кольором.

б) Позначення на контурній карті назв материків, о. Гренландія і Аравійського півострова (с. 28-29 зошита з друкованою основою).

3. Практична робота з картою півкуль.

— Скільки материків на нашій планеті? Назвіть і покажіть їх.

— На якому материку живемо ми?

— У якій півкулі він знаходиться?

— Які материки є ще у західній півкулі? А які — у східній?

— Пригадайте, на які теплові пояси умовно поділяють поверхню Землі.

— Які теплові пояси характерні для кожного материка?

4. Продовження розповіді вчителя (з використанням карт і наочності).

— Євразія — материк, на якому ми живемо, — найбільший на земній кулі. Він займає 2/3 частини всієї суші. Це єдиний материк, що омивається чотирма океанами і об'єднує дві частини світу — Європу й Азію.

На території материка є три теплові пояси. Тому рослинний і тварин­ний світ Євразії багатий і різноманітний. В Євразії ростуть сосни, ялини, дуби, ягідні чагарники, кипариси, маслинові дерева. У тундрі, тайзі, степах живуть олені, білі ведмеді, вовки. А на півдні континенту — слони, носороги, тигри, крокодили.

Клімат Євразії теж надзвичайно різноманітний. На півночі — холодний арктичний, а на півдні — жаркий тропічний.

У Євразії знаходиться найглибше озеро світу — Байкал, найбільше озеро — Каспійське; найменше море в світі — Мармурове і наймілкіше — Азовське.

Африка — другий за розміром материк на Землі (від латинської "африкус" — безморозний, той, що не знає холоду). Африка — найтепліший материк, тому що майже весь лежить у жаркому поясі. Справді, для більшої частини Африки поділ на зиму й літо є умовним. Але все ж для материка характерні значні природні контрасти. Наприклад, на екваторі, де розташовані чи не найбільші в світі масиви вологих вічнозелених лісів, у горах можна натрапити на багаторічні сніги. А найжаркіше місце Землі, найбільшу пустелю земної кулі — Сахару, перетинає найдовша на планеті річка Ніл. В окремих африканських країнах роками не випадає жодної краплини дощу, а в інших щодня бувають зливи.

У саванах, пустелях і тропічних джунглях Африки живуть зебри, антилопи, жирафи, леви, горили, шимпанзе. Тут у лісах росте ягода, яка у 1500 разів солодша за цукор, а в пустелі — єдина в світі вічнозелена рослина вельвічія, у якої ніколи не опадає листя. Ось така вона Африка — незвичайна і загадкова.

Найзагадковішим материком на сучасній карті світу є Південна Америка. Понад третину його території займає зелена пляма Амазонії. Щороку тут продовжують відкривати не тільки нові види рослин, тварин, комах, а й нові племена індійців, які живуть ще як первісні люди.

Це — найголовніший материк на Землі. Тут знаходяться найвищі на Землі вулкан і водоспад, найсухіша пустеля і найповноводніша річка Амазонка. Цей материк є батьківщиною картоплі, помідорів, кукурудзи, арахісу, бавовни й ананаса.

Майже відокремлений екватором від Південної Америки материк Північна Америка. Він — третій за величиною на Землі. Природа материка дуже різноманітна: гаї велетенських секвой, величезні озера. Природу материка дуже змінила людина. Тут найродючіші в світі ґрунти.

Австралія — найменший і найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі. Це материк, де все "навпаки": у липні тут зима, а у січні — літо. Дерева Австралії скидають не листя, а кору. Тут водяться звірі, які вилуплюються з яєць — качкодзьоб і єхидна. Австралія — найсухіший материк Землі, пустелі займають близько його половини. До таких умов життя пристосувалися рідкісні рослини — евкаліпт, пляшкове дерево, а також тварини — сумчастий ведмідь коала, кенгуру.

Антарктида... Чи не правда — кригою і холодом віє від цієї назви? Як тільки не називають Антарктиду: "королева холоду", "безлюдний континент", "край Землі"... Це велетенська льодова пустеля. Тут можна побачити тільки один схід та один захід Сонця на рік. Тут зареєстровані найнижчі температури повітря на Землі. Уся поверхня Антарктиди вкрита потужним шаром льоду. Постійного населення тут немає. Справжніми господарями континенту є науковці з різних частин світу. Людина знає вже багато про природу материка, та багато ще не розкрито.


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. I. Актуалізація знань учнів
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  9. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  10. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  12. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ




Переглядів: 1634

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Хід уроку | V. Осмислення учнями знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.