Побудова оберненої логарифмічної амплітудно частотної характеристики (ОЛАЧХ) не скорегованої частини системи.
Визначимо діюче значення опору силового ланцюга КТП-Д, що дорівнює сумі чинного опору КТП, активних опорів згладжувальних дроселів та опору якоря двигуна за рівнянням -.
де Rтп – опір, що враховує активний опір трансформатора та наявність режиму комутації, визначається за формулою ; Rдр – активний опір згладжувального дроселя , Rя – активний опір якірної обмотки виконавчого двигуна.
де Lп – індуктивність фази мережі, Rп – активний опір фази мережі.
Знаходимо коефіцієнт противо-ЕРС двигуна за рівнянням
Знаходимо постійну часу розгону двигуна за рівняннями -
де
Знаходимо постійну часу короткого замикання двигуна -
де Lд – сумарна індуктивність якірного ланцюга, яка враховує індуктивність згладжувальних дроселів Lдр та індуктивність живильного трансформатора Lтр, визначається за формулою
де індуктивність якірного кола знаходиться за формулою
де p – кількість пар полюсів; cx – емпіричний коефіцієнт (0,1 – для машин з компенсаційною обмоткою, 0,4 –для машин без компенсаційної обмотки).
Будуємо ЗЛАЧХ не скоригованої частини САР при .
Обернена передаточна функція не скорегованої частини системи при коефіцієнті підсилення розімкненої системи k = 1 та при відсутності послідовного корегуючого пристрою (П(р) = 1) представляється рівнянням .
Постійна часу двигуна визначається рівнянням
Коефіцієнт відносного загасання двигуна визначається рівнянням
Спрягаючи частоти визначаються рівняннями -
Будуємо ЗЛАЧХ не скоригованої частини САР (ламана ABCD)(рис. 4). Рекомендований масштаб при побудові: 1 декада=50 мм; 20 дБ=25 мм.
Корисні співвідношення, які знадобляться при побудові, мають вид: