Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекційне заняття

План

1. Бюджет як економічна і правова категорія. Значення бюджету.

2. Бюджетне право як підгалузь фінансового права.

3. Бюджетна класифікація.

4. Бюджетна система України: поняття та принципи побудови.

 

Практичне заняття

Питання для обговорення

1. Бюджетно-правові норми: поняття, особливості, види.

2. Бюджетно-правові відносини: поняття, особливості, структура, види.

3. Джерела бюджетного права.

4. Складові бюджету.

Глосарій:бюджетне право; бюджетно-правова норма; бюджетно-правові відносини; джерела бюджетного права; бюджетне законодавство; бюджетна система України; бюджетний устрій; Державний бюджет України; місцеві бюджети; бюджети місцевого самоврядування; зведений бюджет; принципи бюджетної системи; бюджетна класифікація; класифікація доходів бюджету; класифікація видатків бюджету; класифікація фінансування бюджету; класифікація боргу; загальний фонд бюджету; спеціальний фонд бюджету; резервний фонд бюджету; дефіцит бюджету; профіцит бюджету.

 

Питання та завдання для самоперевірки і контролю засвоєння знань:

1. Дати відповідь на контрольні питання.

1.1. Які відносини складають предмет бюджетного права?

1.2. Які особливості бюджетних правовідносин?

1.3. Що собою являє бюджет як правова категорія?

1.4. Які функції бюджету Ви знаєте?

1.5. Які складові частини бюджету?

1.6. Що таке бюджетна класифікація?

1.7. Як здійснюється класифікація доходів бюджету?

1.8. Як класифікуються видатки бюджету?

1.9. Якою є бюджетна система України?

1.10. Які принципи побудови бюджетної системи України?

 

2. Скласти термінологічний словник до теми.

3. Скласти опорний конспект питань для обговорення на практичному занятті.

4. Виконати завдання:

4.1. Визначити гіпотезу, диспозицію та санкцію бюджетної норми, закріпленої п. 7 ст. 74 Бюджетного кодексу України: «якщо у процесі погашення місцевого боргу та платежів з його обслуговування, обумовлених договором між кредитором та позичальником, порушується графік погашення з вини позичальника, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, відповідна міська рада не мають права здійснювати нові місцеві запозичення протягом п’яти наступних років».

4.2. Користуючись рішенням Полтавської міської ради про бюджет міста на поточний рік, назвати джерела фінансування бюджету міста Полтава.

4.3. Користуючись Законом України про Державний бюджет на поточний рік, назвати джерела формування спеціального фонду Державного бюджету України на поточний рік у частині доходів.

4.4. Доповнити схему «Зведений бюджет України»:

 
 

 


5. Розв’язати тести:

5.1. Що містить у собі класифікація доходів бюджету?

а) видатки;

б) запозичення;

в) трансферти;

г) боргові зобов’язання.

5.2. Єдине систематизоване згрупування доходів, видатків (у тому числі кредитування за вирахуванням погашення) та фінансування бюджету за економічною сутністю, функціональною діяльністю, організаційним устроєм та іншими ознаками відповідно до законодавства України та міжнародних стандартів – це:

а) бюджетна політика;

б) бюджетний меморандум;

в) бюджетна резолюція;

г) бюджетна класифікація.

5.3. Бюджетна система в Україні є:

а) однорівневою;

б) дворівневою;

в) трирівневою;

г) багаторівневою.

5.4. Визначення: «... – це сукупність показників бюджетів, що використовуються для аналізу та прогнозування економічного і соціального розвитку держави» відповідає поняттю:

а) державний бюджет;

б) зведений бюджет;

в) бюджетна класифікація;

г) структура бюджетів.

5.5. До складових частин бюджетної класифікації не належить:

а) класифікація боргу;

б) класифікація доходів;

в) класифікація бюджетних зобов’язань;

г) класифікація фінансування.

5.6. Державний бюджет України складається з таких структурних частин:

а) резервний та основний фонд;

б) загальний та спеціальний фонд;

в) загальний та допоміжний фонд;

г) основний та спеціальний фонд.

5.7. Резервний фонд бюджету повинен мати такий обсяг відповідно до обсягу видатків загального фонду відповідного бюджету:

а) не може перевищувати одного відсотка обсягу видатків загального фонду відповідного бюджету;

б) не може перевищувати двох відсотків обсягу видатків загального фонду відповідного бюджету;

в) не може перевищувати трьох відсотків обсягу видатків загального фонду відповідного бюджету;

г) три відсотки обсягу видатків загального фонду відповідного бюджету.

5.8. Бюджетна класифікація складається:

а) з однієї складової частини;

б) з двох складових частин;

в) з трьох складових частин;

г) з чотирьох складових частин.

5.9. Визначення: «… - це видатки загального фонду бюджету, обсяг яких не може змінюватися при здійсненні скорочення затверджених бюджетних призначень» відповідає поняттю:

а) резервні видатки бюджету;

б) захищені видатки бюджету;

в) загальні видатки бюджету;

г) спеціальні видатки бюджету.

5.10. Сукупність державного бюджету та місцевих бюджетів, побудована з урахуванням економічних відносин, державного і адміністративно-територіальних устроїв і врегульована нормами права – це:а) бюджетний устрій;б) бюджетна система;в) бюджетна програма;г) бюджетна класифікація.

Література:

 

 

* * *


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. III. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  3. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  4. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  5. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  6. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  7. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  8. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  9. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  10. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  11. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  12. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 465

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проаналізуємо особливості Державного та місцевих бюджетів. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.