Паливну економічність автомобіля оцінюють за допомогою його паливно-швидкісної характеристики. Для побудови цієї характеристики використовують залежність:
, л/100 км (4)
де gN - питома витрата палива при максимальній потужності двигуна, г/кВт год (приймають із швидкісної зовнішньої характеристики);
kn- коефіцієнт, який враховує зміну питомої витрати палива залежно від частоти обертання колінчастого валу двигуна; визначався у тяговому розрахунку двигуна.
kN - коефіцієнт, який враховує зміну gN залежно від ступеня використання потужності двигуна;
rп - густина палива, г/см3, у бензину rп=0,75, у дизельного палива rп =0,83;
Fw – сила опору повітря,Н, визначалася в тяговому розрахунку.
Fy =yGa - сила опору дороги руху автомобіля;
y - коефіцієнт опору дороги;
Коефіцієнт, що враховує вплив завантаження двигуна по потужності kN, визначається за формулою
,
Fk – сила тяги на ведучих колесах, Н, визначається в тяговому розрахунку.
Підставивши знайдені величини у вираз (4), визначають витрату палива Qs для кожної із швидкостей автомобіля, що відповідає вибраним величинам wі та передачі, на якій може рухатися автомобіль.
На підставі результатів обчислень будують паливно-швидкісну характеристику автомобіля (рис. 11) і за її допомогою визначають контрольну витрату палива Qsmin та економічну швидкість Veк руху автомобіля.
Рисунок 11 - Паливно-швидкісна характеристика автомобіля на вищій передачі