Користуючись компонувальною схемою автомобіля, доповненою видами спереду та ззаду, визначають показники профільної прохідності :
- дорожній просвіт під переднім h1 та заднім h2 мостами, мм;
- передній l1 та l2 задній звиси, мм;
- кути переднього g1 та заднього g2 звисів, град;
- поздовжній R1 та R2 поперечний радіуси прохідності, м.
Найбільший кут підйому α, який автомобіль може подолати, з умови ковзання визначають за виразом:
,
а з умови перекидання - за виразом:
.
Найбільший кут β косогору, на якому автомобіль з жорсткою підвіскою може втриматися:
- без бокового ковзання - bmax ковз » arctgj,
- без перекидання вбік - .
Для визначення показників опорної прохідності знаходять коефіцієнт сили зчеплення коліс з полотном дороги
Кj=Gзч/Gа
де Gзч - сила тяжіння, що припадає на ведучі колеса.
Для двовісних автомобілів з приводом на задні колеса Gзч=G2, з приводом на передні колеса Gзч=G1; для вантажних автомобілів з колісною формулою 6х4 Gзч=G2 +G3; для повноприводних автомобілів Gзч=Gа.
Враховуючи, що рух автомобіля з умов зчеплення можливий при
,
визначають, чи зможе автомобіль рухатися при f = 0,04, i= 0,06, j= 0,22.