МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Політичні ідеї утопічного соціалізму (Т.Мор (Англія), Т.Кампанелла (Італія)).Томас Мор (1478 – 1535рр.) і Томмазо Кампанелла (1568 – 1639рр.)відстоювали ідеї соціальної рівності (головним її ворогом вважали приватну власність. Вони звертались у пошуках відповіді на питання про те, якою має бути держава, щоб забезпечити рівність і справедливість, покінчити з тиранічними формами правління. Родоначальником утопічного соціалізму як системи теоретичних уявлень про справедливий суспільний устрій є видатний англійський мислитель і політичний діяч Томас Мор (свої погляди він виклав у праці «Утопія» - 1516р.). Він різко засудив тогочасні англійські соціальні і політичні порядки – злиденність мас, нерівність і несправедливість, злочинність тощо. Головна причина – приватна власність. На думку Т.Мора – суспільство є результат змови багатих проти бідних. Держава виступає знаряддям багатих. Багаті підкоряють і знедолюють бідних як силою, хитрістю так із допомогою законів, які нав’язують народу від імені держави. Т.Мор в «Утопії» відображає панування суспільної і відсутність приватної власності. Політичний устрій ґрунтується на засадах свободи, рівності й демократизму. Всі посадові особи обираються народом. Правитель обирається пожиттєво, але може бути усунутий з посади у разі прагнення до тиранії. Симпатії Т.Мора – змішана форма, яка поєднує у собі монархічний, аристократичний і демократичний елементи. Томмазо Кампанелла (1568 – 1639рр.). У своїй праці «Місто Сонця» - 1602р. стверджував, що причиною всіх суспільних бід є приватна власність. Ідеальним є суспільний лад заснований на суспільній власності (подібний лад встановлено у місті Сонця, де праця має обов’язковий характер, громадяни забезпечені всім необхідним. В місті Сонця все детально регламентується, навіть особисте життя кожного громадянина). Система публічної влади складається з трьох гілок: · військової; · наукової; · відтворення населення. Кожною з гілок влади керує окремий правитель. Цих правителів називають – Сила, Мудрість і Любов. Верховний правитель – Сонце або Метафізик. Він відрізняється вченістю, досвідом і вмінням. Посаду верховного правління займає не пожиттєво. а до того часу, доки серед громадян не з’явиться більш достойний. (верховний правитель зобов’язаний сам відмовитись від влади на користь достойнішого). Реформація – це широкий антифеодальний і антикатолицький рух в першій половині XVI ст., який заклав початок протестантизму. Реформація означала рух, необхідність удосконалювати церкву, світські порядки, правові інститути. Провідна тенденція – відновити чистоту християнської релігійності. Мартін Лютер (1483 – 1546рр.) –видатний діяч Німеччини, лідер реформації. Виступав проти засилля папської влади, за зменшення влади церкви. В тезах («95 тез») закликав до публічної дискусії. Провідна думка – неприпустимість збагачення церкви за рахунок віруючих. М.Лютер вважав: «Правитель повинен вважати себе слугою, а не паном народу». Провідні ідеї М.Лютера: · необхідність всенародної боротьби з папством під проводом світської влади; · безумовний послух народу світській владі; · світська влада не є ідеальною, а лише стримує явне зло; · необхідним є законний примус з боку держави; · монарх як суб’єкт верховної влади є вільним від морально-релігійних обмежень; його дії підвладні лише «судовому розуму» та вищим законам; · піддані мають право на незалежні переконання, а у випадку переслідування за них – право на опір. Реформістський рух не був цілісний; у результаті розколу у ньому утворилося два напрямки: бюргерсько-князівський (М.Лютер) і плебейсько-селянський (Т.Мюнцер). Кальвінізм – другий напрямок Реформації. Основні ідеї викладені у праці Ж.Кальвіна «Настанови в християнській вірі» (1536р.). Кальвінізм за збереження незалежності церкви. Допускається відкрита непокора правителя-тирана, коли використані всі засоби пасивної непокори, легальні форми боротьби. Найкраща форма правління – олігархічна організація управління державою. Ідеалом є встановлення теократії (республіки святих).
Читайте також:
|
||||||||
|