МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Установка як техніка слухання
Ефективність слухання у рівному ступені залежить як від правильних прийомів слухання, так і від позитивної установки. Установка – розумне і емоційне ставлення до людини чи явища. Основні установки: схвалення, самосхвалення, емпатія. Схвалення – це установка, яка виражає позитивне ставлення до іншої людини, готовність вислухати іншого. Схвалення сприяє створенню сприятливого психологічного клімату у всіх видах міжособистісних відносин. Основою схвалення є некатегорична або об’єктивна установка. Висловлення схвалення не означає згоди, а означає підтвердження того, що кожна людина може відчувати, думати й чинити так, як вважає для себе можливим. Самосхвалення – це внутрішня згода із самим собою, внутрішнє схвалення. Аксіома – чим менше ми згодні із самим собою, тим менше ми схвалюємо це у інших. Розуміння власних недоліків, страхів і невдач дає нам можливість більш розумно ставиться до таких же недоліків у інших. Емпатія – це розуміння любого почуття – гніву, суму, радості, - переживаємого іншою людиною, і відповідне висловлення свого розуміння цих почуттів. Емпатичне слухання передбачає використання прийомів рефлексивного слухання (уточнення, перефразування, резюмування). Мета емпатичного слухання – вловити емоційне забарвлення ідеї співрозмовника, її значення для нього, проникнути у систему його внутрішніх цінностей і зрозуміти, що насправді означає повідомлення, яке було висловлене, і які почуття при цьому відчуває співрозмовник.
Контрольні запитання
1. Визначте сутність понять «чути» і «слухати». У чому полягає різниця між ними? 2. Чому слухання є активним процесом? 3. Які стилі слухання Ви знаєте? 4. Що таке «нерефлексивне слухання»? 5. Які Ви знаєте технічні прийоми нерефлексивного слухання? 6. Які фрази можуть стати перешкодами у спілкуванні? 7. В яких ситуаціях доцільно використовувати нерефлексивне слухання, в яких – недоцільно? 8. Що таке «рефлексивне слухання»? 9. Які прийоми рефлексивного слухання Ви знаєте? 10. У чому полягає сутність прийому «з’ясування»? 11. У чому полягає сутність прийому «перефразування»? 12. У чому полягає сутність відображення почуттів? 13. У чому полягає сутність резюмування? 14. В яких ситуаціях слід застосовувати прийоми рефлексивного слухання? 15. Які Ви знаєте види установки? 16. Що таке «схвалення», «самосхвалення», «емпатія»?
Література: 2, 6, 9, 10, 13, 16, 18, 23, 25, 26 Тема 3. Вербальна комунікація
План 3.1. Сутність поняття «вербальне спілкування». 3.2. Загальні правила мовної комунікації. 3.3. Прийоми «Ви-підхід», «Я-твердження». 3.4. Класифікація питань, правила постановки питань, технології використання питань. 3.5. Основні види і правила формулювання відповідей.
Читайте також:
|
||||||||
|