МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ключові терміни та поняттяетика мораль звичаї моральність моральна свідомість автономія в моралі гетерономія в моралі моральна оцінка моральне судження моральні переконання
Література Обов’язкова література: 1-6. Додаткова література: 9, 10, 12, 18. Тема 2. Основні етичні вчення Мета роботи: засвоєння, закріплення, поглиблення і систематизація знань з історії розвитку етичних вчень та концепцій
План
1. Етичне та моральне в традиційних суспільствах. 2. Поняття античної етики: автаркія, атараксія, апатія, агапе, калокагатія. 3. Поняття біблійної моралі: таліон, декалог. 4. Тлумачення терміну «етичне» в епоху Нового часу. 5. Модерні етичні теорії. Термін «етичне» в постмодерному глобалізованому світі. 6. Деонтологія та утилітаризм. Гедонізм та евдемонізм. Гедонізм і аскетизм. 7. Етичний сентименталізм та інтелектуалістська етика. Еволюційна етика. Аналітична етика, метаетика та емотивізм.
Методичні рекомендації до самостійної роботи При вивченні першого-п’ятого питань необхідно підкреслити, що, зміст предмета етики, як свідчить історичний досвід, відображений в історії етичної думки, залежить від філософської світоглядної системи, на якій базується етичне знання, від соціокультурного фону конкретно-історичного етапу розвитку суспільства, рівня розробки самого етичного знання, – тобто теоретичної рефлексії моральної свідомості про саму себе і соціального замовлення суспільства, окремих спільнот, держави на відповідні ідеї, концепції, теорії. Етика в цілому вчить, що таке добро і що таке зло. Етика вказує шляхи подолання зла і шляхи досягнення добра. Але у різні історичні моменти людство по-різному пробувало розв'язати цю проблему: для одних добром було дотримування Божого закону; для других – класової справедливості; для третіх визначальним був здоровий розрахунок; ще для інших найвищим добром вважалось добро якоїсь нації і т.д. При вивченні шостого та сьомого питань необхідно звернути увагу на той факт, що на сучасному етапі розвитку суспільства у етиці присутній значний плюралізм у підходах до вирішення питань моралі. Усі вони у різному ступені спрямовані на вирішення головного завдання етики в сучасному суспільстві, яке полягає в адаптації людини протягом її життя до швидких і кардинальних змін цивілізації.
Питання для самоконтролю 1. Яким чином співвідносилось етичне та моральне у традиційних суспільствах? 2. У чому особливості античної етики? 3. Чим характеризується біблійна мораль? 4. Як тлумачилось етичне в епоху Нового часу? 5. Які особливості модерних етичних теорій? 6. Чим визначається тернім «етичне» у сучасному глобалізованому світі? 7. У чому особливості деонтології? 8. Що таке утилітаризм? 9. Як співвідносяться гедонізм і евдемонізм? 10. Як співвідносяться гедонізм і аскетизм? 11. У чому сутність етичного сентименталізму? 12. Чим визначається інтелектуальна етика? 13. Що розуміють під аналітичнолю етикою? 14. Що таке метаетика? 15. У чому особливості емотивізму?
Читайте також:
|
||||||||
|