Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Змістовий модуль 1. Основи етики

Тема 1. Предмет етики

 

Мета заняття: поглибити, систематизувати та узагальнити знання про особливості виникнення моралі, її структруні компоненти, місце і роль у суспільстві.

 

План

 

1. Етика та мораль. Мораль і моралізаторство.

2. Звичаї і моральність. Співвідношення моральних, релігійних та юридичних норм у суспільному житті.

3. Моральна досконалість. Автономія і гетерономія в моралі.

4. Моральне судження. Моральна оцінка.

Методичні рекомендації до самостійної роботи

При вивченні першого та другого питань доцільно звернути увагу на той факт, що про виникнення етики, як системи етичних норм, не можна говорити в тому ж сенсі, в якому говорять про виникнення наук або філософії взагалі. Етика не створюється шляхом теоретичного інтересу до тієї чи іншої області дійсності, як більшість наук, вона обумовлюється самим фактом суспільногo життя. Мораль не виникає в людському суспільстві в певний момент часу, але притаманна йому, в тій чи іншій формі, на всіх стадіях його розвитку. Скрізь і у всі часи воля людини, яка живе в суспільстві собі подібних, зв'язувалaся моральними нормами найрізноманітнішого змісту, які мають вигляд звичаїв, релігійних чи державних усталень. У цьому сенсі мораль передує пізнання і часто є навіть могутнім стимулом його розвитку: переважно в області моралі зароджується філософська думка. Моральне, яке усвідомлюється спочатку як безперечно прийнятне, вимагає з плином часу свого обґрунтування, як необхідниx для досягнення розумoм цілей.

Розглядаючи третє питання необхідно звернути увагу на той факт, що автономія і гетерономія виступають у практичній філософії І. Канта як дві протилежні і у моральному аспекті вирішальні якості визначення волі до бажання і вчинку. Автономною є воля, яка сама подає закон своєї дії або може мислитись як сама для себе законодавча (від грец. αὐτός – сам и νόμος – закон, самозаконня). Гетерономна ж волі запозичує норму своєї поведінки не зі свого розуму, а з іншого (від грец. ἕτερος – інший; інозаконня).

При вивченні четвертого питання варто наголосити, що залежно від носія моральна свідомість поділяється на індивідуальну і суспільну. Головними компонентами індивідуальної моральної свідомості емоційно-почуттєвий та раціонально-теоретичний рівні. Почуттєвий і раціональний рівні індивідуальної моральної свідомості є основою моральних переконань. Суспільна моральна свідомість також структурується за двома рівнями. Основою емоційно-почуттєвого її рівня саме і є моральні почуття, невідрефлектовані моральні судження й відповідні оціночні уявлення.

 

Питання для самоконтролю

 

1. Що таке етика?

2. Що таке мораль?

3. Як співвідносяться поняття мораль та етика?

4. Яким чином звичаї визначають характер моральності?

5. Як співвідносяться моральні та релігійні норми у суспільному житті?

6. Як співвідносяться моральні та юридичні норми у суспільному житті?

7. У чому суть моральної досконалості?

8. Яким чином співвідносяться автономія та гетерономія в моралі?

9. Яким чином формується моральна оцінка?

10. Що таке моральне судження?

 


Читайте також:

  1. I. Фізичні основи механіки
  2. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  3. V міні – модуль
  4. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  5. VІII. Основи молекулярної фізики і термодинаміки
  6. Ад'юванти (ко-анальгетики)
  7. Адреноміметики.
  8. Адреноміметики.
  9. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  10. Актуальні проблеми біоетики
  11. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  12. АКУСТИКА. ЕЛЕМЕНТИ ФІЗИКИ СЛУХУ. ОСНОВИ АУДІОМЕТРІЇ




Переглядів: 358

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Етичні категорії | Ключові терміни та поняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.