МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація біологічних форм поведінкиМІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Етологія Сільськогосподарських Тварин
Навчальний посібник для бакалаврів напрямку підготовки 6.090102 – «Технологія виробництва і переробки продуктів тваринництва у вищих навчальних закладах ІІ-ІV рівнів акредитації Міністерства аграрної політики України Рекомендовано Міністерством аграрної політики України Харків, 2009 УДК 636:591.5 ББК 45.2.
Рекомендовано Міністерством аграрної політики України (лист № 18-28-13/116 від 21 липня 2009 року)
Рецензенти: Ю.Д. Рубан, доктор сільськогосподарських наук, професор, академік Нью-Йоркської академії наук. В.В. Цюпко, доктор біологічних наук, професор. С.А. Михальченко, доктор сільськогосподарських наук, завідувач відділом годівлі Інституту тваринництва УААН.
С.Л. Антіпін, К.Д. Югай, О.М. Бобрицька. Етологія сільськогосподарських тварин. Навч. посіб. Х.:ХДЗВА, 2009. Антіпін С.Л. Етологія сільськогосподарських тварин. Для студентів вищ. навч. закладів / С.Л. Антіпін, К.Д. Югай, О.М. Бобрицька Х – 2009.
В навчальному посібнику розглянуті вроджені та набуті форми поведінки тварин. Підкреслена роль і значення мотивацій, емоцій та пам'яті у формуванні основних форм поведінки. Наведені характеристики основних біологічних форм поведінки сільськогосподарських тварин. Представлені дані про основи вищої нервової діяльності і зв'язок типу нервової системи з поведінкою та продуктивними якостями сільськогосподарських тварин. Навчальний посібник рекомендований для студентів аграрних навчальних закладів з спеціальностей «Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва», «Ветеринарна медицина» та працівників тваринництва ЗМІСТ Передмова................................................................................................. 5 1. Етологія – наука про поведінку тварин............................ 5 1.1. Задачі етології сільськогосподарських тварин....................................... 7 1.2. Історія розвитку етології.......................................................................... 8 1.2.1. Роль вітчизняних вчених у розвитку етології.................................... 11 2. Методи етологічних досліджень........................................ 15 3. Форми поведінки тварин........................................................... 25 3.1. Вроджені форми поведінки.................................................................... 25 3.2. Набуті форми поведінки........................................................................ 26 4. Вища нервова діяльність.......................................................... 30 4.1 Структура і функції кори великих півкуль головного мозку............... 30 4.1.1. Методи вивчення функцій кори.......................................................... 32 4.1.2. Роль І.М. Сеченова та І.П. Павлова у вивченні фізіології великих півкуль................................................................... 33 4.2. Умовні рефлекси..................................................................................... 34 4.2.1 Відмінності умовних рефлексів від безумовних................................. 35 4.2.2. Методики утворення умовних рефлексів........................................... 36 4.2.3. Механізм утворення умовних рефлексів............................................ 37 4.2.4. Класифікація і значення умовних рефлексів...................................... 40 4.3. Види гальмування в корі мозку............................................................. 41 4.4. Аналітико – синтетична діяльність кори головного мозку................. 43 4.5. Біологічне значення умовних рефлексів............................................... 44 4.6. Динамічний стереотип............................................................................ 45 4.7. Дві сигнальні системи дійсності............................................................ 45 4.8. Основні типи вищої нервової діяльності............................................... 46 4.9. Практичне значення вчення про типи вищої нервової діяльності....... 49 5. Мотиви поведінки тварин........................................................ 51 5.1.Внутрішні мотиви поведінки................................................................. 51 5.1.1. Саморегуляція..................................................................................... 51 5.1.2. Біологічні мотивації............................................................................ 53 5.2. Цілеспрямована поведінка..................................................................... 58 6. Емоції і пам’ять............................................................................... 61 6.1. Значення емоцій у формуванні поведінки тварин................................ 61 6.2. Пам’ять та її роль у формуванні поведінки тварин.............................. 67 7. Розумові здібності тварин........................................................ 68 7.1. Використання тваринами знарядь......................................................... 68 7.2. Культурні аспекти поведінки................................................................. 70 7.3. Мова і психічні уявлення....................................................................... 71 7.4. Навчання вищих мавп розмовляти........................................................ 72 Класифікація біологічних форм поведінки сільськогосподарських тварин......................................... 75 8.1. дослідницька поведінка сільськогосподарських тварин...................... 81 8.2. Харчова поведінки сільськогосподарських тварин............................. 85 8.3. Статева поведінка сільськогосподарських тварин................................ 92 8.3.1. Статева поведінка самців під час злучки............................................ 92 8.4. Материнська поведінка сільськогосподарських тварин....................... 99 8.5. Групова (соціальна) поведінка сільськогосподарських тварин......... 106 9. Поведінка та її адаптивне значення............................... 116 10. Значення етології у тваринництві................................. 122 Предметний покажчик.............................................................................. 124 Іменний покажчик..................................................................................... 126 Список використаних джерел.................................................................. 128 Додатки....................................................................................................... 129
Читайте також:
|
||||||||
|