Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III Render the text in a written form

 

Comprehensive skills

 

I Read the words which can help to understand the information you will listen to now

1. repel [rɪ'pel] – відбивати

2. occasion [ə'keɪʒən] – подія

3. infinite ['ɪnfɪnɪt] – довговічний

4. satellite ['sætəlaɪt] – супутник

5. track [træk] – відстежувати

6. breathing ['bri:ðɪŋ] – дихання

7. alarm [ə'lɑ:m] – сигнал небезпеки

8. sound [saund] – звук, сигнал; звучати

  1. sleepwear ['sli:p 'wɛə] – нічна білизна
  2. alter ['ɔ:ltə] – чергувати, міняти
  3. application ['æplɪ'keɪʃən] – застосування

12. conductive [kən'dʌktɪv] – той, що проводить щось

II Listen to the text «Smart clothing» and try to understand it

III Listen to the text one more time and decide if the following statements are true or false. Correct the wrong sentences

1. Smart clothes will tell the parents when their baby fell asleep.

2. Dresses will change their colour when they are dirty.

3. Dirty clothes will communicate with washing-machines.

4. Satellites and children’s clothes will keep in touch.

5. Military tents will be on-line with the satellites.

 

Communicative Skills

 

I Read the dialogues and try to understand them

1) A: What do you do?

B: I’m an apprentice with a local textile factory.

A: How long will you get an experience there?

B: My training lasts two months.

A: What do you need it for?

B: After I graduate from the uni I hope the factory will take me on as an engineer.

 

2) A: How many hours do you work a week?

B: I do a forty-hour week. I usually start work at 8 a.m. and finish at 4:30 and half an hour for lunch.

A: And how many weeks holiday do you get a year?

B: Four – plus public holidays. I usually take two weeks off in the summer and the rest at New Year.

A: Do you do overtime?

B: Yes, if we’re busy. I’m paid double time if I work at weekends.

 

3) A: What sort of shift system do you operate?

B: We have a three-shift system – that’s three eight- hour shifts each weekday. We’re shut at weekends. This week I’m on the early shift.

A: Do you ever have to do the night shift?

B: Yes, sometimes. I don’t like working nights – I have problems with sleeping during the day.

 

II Write down questions from the dialogues for the following responses

1) ……………………………………………………………………………

I’m a technical worker at a large textile factory.

2) ……………………………………………………………………………

I work an average thirty-five hours a week.

3) ……………………………………………………………………………

Yes, sometimes. I have to work in the evenings if we have to finish an order in time.

4) ……………………………………………………………………………

We’re usually given 24 hours holiday a year.

III Role play

A. You are going to apply for a job in a textile factory. Your neighbor is an engineer in one of the divisions of the factory. Ask him about his working shift, duties and holidays.

B. You’re an engineer at a textile factory. Tell your neighbor about conditions of your work.


Читайте також:

  1. A written constitution
  2. Do the suggested exercises and check them with the key (written work).
  3. Early Middle English Written Records
  4. Establishment of the Written Standard
  5. Exercise 18. Make a brief written summary of text 4.
  6. Exercise 21. Translate text 3 in the written form.
  7. Grammars written by women
  8. III. Reconstruct the text below putting the extracted fragments (1-10) into their correct places (a-j). Make a written translation of the text into Ukrainian
  9. III. Reconstruct the text below putting the extracted fragments (a-j) into their correct places (1-10). Make a written translation of the passage into Ukrainian
  10. IV Translate the paragraphs in italics in a written form.
  11. IV Translate the paragraphs in italics in a written form.




Переглядів: 545

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
How technology affects us | Project Work

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.