Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






II Make up a plan of the text. Give the main idea of each paragraph in one sentence

III Render the text in brief in a written form

Comprehensive Skills

 

I Mind the following words and word-combinations

1. knitting needle [ˈnɪtɪŋˈni:dl] – спиця

2. row [rəu/rau] – ряд

3. subsequently [ˈsʌbsɪkwəntlɪ] – після того

4. consecutive [kənˈsekjutɪv] – послідовний

5. undone [ˈʌnˈd ʌn] – розпущений

6. simultaneously [ˌsɪməlˈteɪnjəslɪ] – одночасно

7. bind [baɪnd] – перегинатися

8. ladder-proof [ˈlædə pru:f] – те, що не піддається розпусканню

II Listen to the text «Knitted structure forming» and be ready to answer the questions

What is the basic element of knitting? Is there any difference between forming knitted structures by hand and machine knitting? What is ‘course’? What is ‘wale’?

 

III Listen to the text again. Decide if the statements are true or false

1. In machine knitting each needle has a stitch.

2. Weft structure can easily be destroyed.

3. Warp knitting is done by one thread.

4. In warp knits the yarn is knitted vertically or diagonally.

5. The word “course” defines a row vertical loops.

 

 

Communicative Skills

I Read the dialogues and try to understand them

1) Secretary: Good morning (good afternoon). Could I speak to Peter Orlov?
P.O.: Speaking.
S: This is Mary Thomas of Metro Data Control. I'm Mr.Dillon's secretary. He's interested in your letter and resume and would like to see you.
P.O.: Fine. I would like very much to speak to him.
S: Let's set up an interview.
P.O.: Okay.
S: How about tomorrow at 10 A.M.?
P.O.: That's Okay with me.
S: We are located on 516 Fifth Avenue, 7th floor. Do you know how to get there?
P.O.: Yes, I hope so. I guess I can take the F train. Where should I get off?

S: You should get off at 42nd Street. From there you can walk. It will take you not more than five minutes to get to our place.
P.O.: Would you mind repeating the address?
S: 516 Fifth Avenue.7th floor. Ask for personnel.
P.O.: Thank you.
S: You are welcome. See you tomorrow morning.

 

2) Boris Rudakov: Good morning (good afternoon). May I speak to Mr.Wood?
Secretary: He is not in right now. Who is calling, please?
B.R.: This is Boris Rudakov. I have a letter from Mr.Wood asking me to call him for an interview appointment. He has my resume.

S: I see. Mr. Wood is out to lunch right now (in a meeting right now) but I expect him back very shortly.
B.R.: At what time would you suggest that I call back?
S: He usually gets back to the office about two o'clock. May be it would be better if I have him call you. What's your telephone number?
B.R.: (718) 459-3243.
S: Thank you, Mr. Rudakov. As soon as he's back, he will return your call.
B.R.: Thank you.
S: Good-bye.

 


Читайте також:

  1. A COMPOSITE SENTENCE
  2. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  3. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  4. And write your own sentences with the same words and phrases.
  5. Answer the following questions about the text.
  6. Answer the questions on the text.
  7. Are the following sentences true or false? If false, say why.
  8. Are the following statements true or false? Correct the false sentences.
  9. Are the sentences true or false?
  10. Ask all the possible questions to the following sentences
  11. Ask ten questions to the text so that the answers became the retelling of the text.
  12. B) Find 5 sentences in the text with the given word-combinations.




Переглядів: 470

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Reading and writing skills | II Put the words in the right order

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.