Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Marketing and advertising in industry

Once a textiles product has been designed and made it has to be sold. Marketing is the way in which a manufacturer or retailer promotes their products. Marketing, however, is more than just about selling. It involves finding out what people need, manufacturing commercially viable products, setting realistic prices, promoting products and selecting a suitable place to sell them.

Marketing begins with researching consumer needs. A company discovers a possible gap to the market and employs a market research company to investigate. It could be very expensive to manufacture goods in quantity without first researching the market surveys, questionnaires and interviews are some of the methods used. The market research company presents its findings to the client in a presentation which uses text, graphics and charts.

Advertising is any type of media communication designed to inform and influence existing or potential customers. The cost of advertising is a major marketing expense, but essential if goods are to be sold at a profit. Initially, profits on new products are small, but if the market research company has successfully identified a product which meets a need and the advertising is successful, profits will be made. A company has to communicate with potential customers and promote their products.

Promotion concerns include raising customer awareness of the product; explaining the working capabilities of the product; explaining how the product will suit the customer's needs; and persuading customers to continue buying or to buy for a first time.

Many large companies employ advertising agencies to run their advertising campaigns. Products are advertised through the media to influence buying decisions, help sell more products and promote a good public image for the company. Media options include: magazines, newspapers (national, local, trade); TV, radio and cinema; posters – billboards and transport; directories (Yellow Pages); electronic - e-mail and the internet. Different media are used to attract different groups of consumers.

Unit 10


Читайте також:

  1. ADVERTISING
  2. ADVERTISING
  3. Advertising and modern world
  4. Advertising Design
  5. Advertising involvement
  6. ADVERTISING MEDIA
  7. Apparel Marketing
  8. Applications of Automation and Robotics in Industry
  9. Automation in Industry
  10. Bamboo Fabric in Non-Woven Industry
  11. CAREERS RELATED TO CONSTRUCTION INDUSTRY
  12. Concept description of the economy (industry and agriculture)




Переглядів: 736

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Computer-Aided Design and Computer-Aided Manufacturing | Knitwear designer: Job description and activities

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.