Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи економічної теорії

Під методом пізнання розуміють спосіб, шлях дослідження предмета науки. Щоб економічна теорія повною мірою могла виконувати свої завдання як наукова дисцип­ліна, вона має застосовувати ті методи досліджень, які дають їй можливість розкривати сутність економічних явищ і процесів, поглиблювати розуміння закономірностей розвитку економіки.

Метод економічної теорії — це сукупність прийомів, засобів і принципів, за допомогою яких досліджуються категорії і закони функціонування та розвитку економічних систем.

Серед методів економічної теоріїможна виділити такі (рис. 1.3):

Діалектика Наукова абстракція Аналіз і синтез
Історичний і логічний методи Методи економічної теорії Індукція і дедукція
Економічне моделювання Метод якісного і кількісного аналізу, метод порівняння Економічний експеримент

 

Рис. 1.3. Методи економічної теорії

 

1. Діалектика – метод пізнання економічних явищ і процесів у їхньому взаємозв'язку та взаємозалежності, у безперервному розвитку, у розумінні того, що накопичення кількісних змін зумовлює зміни якісного стану.

2. Наукова абстракція як метод полягає в поглибленому пізнанні реальних економічних процесів шляхом відокремлення основних, найсуттєвіших сторін певного явища, очищених (абстрагованих) від всього другорядного, випадкового.

3. Аналіз і синтез. При аналізі об’єкт дослідження фактично розкладається на складові, кожна з яких вивчається окремо; при синтезі відбувається об’єднання різних елементів об'єкта в єдине ціле з урахуванням взаємозв'язків між ними.

4. Індукція і дедукція. Індукція — це метод пізнання від окремого до загального. Дедукція — метод пізнання від загального до один­ичного.

5. Історичний і логічний методи використовуються економічною теорією для дослідження економічних процесів у єдності.

6. Економічне моделювання — це формалізований опис і кількісне вираження економічних процесів і явищ. Економічні моделі дають можливість наочно і глибше дослідити основні риси й закономірності розвитку реального об'єкта пізнання.

7. Економічний експеримент— штучне відтворення економіч­них процесів і явищ з метою вивчення їх за оптимально сприятливих умов та подальшого практичного впровадження. Особливо важлива роль експериментів на переломних етапах розвитку економіки, в період криз, проведення економічних реформ.

8. Метод якісного і кількісного аналізудає теоретичне підґрунтя для визначення конкретних практичних завдань щодо темпів і пропорцій розвитку господарства, розробки програм розвитку економіки тощо.

9. Метод порівняння. Необхідність порівняння як загальнонаукового методу зумовлена тим, що в економічному житті ніщо не може бути оцінено саме по собі. Будь-яке явище пізнається у порівнянні.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  6. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  7. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  8. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  9. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки
  10. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  11. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  12. А) Методика проведення заняття




Переглядів: 1287

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Предмет економічної теорії | Функції економічної теорії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.