МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методичні вказівки до проведення семінарських занятьМетою заняття є поглиблення лекційного матеріалу, його доповнення; перевірка рівня засвоєння знань у формі усного (письмового) опитування за запропонованими одноваріантними та тестовими питаннями, а також вирішення практичних задач за темою розділу. Рекомендовані терміни для словника: благо, вартість виробництва, вартість, виробнича функція, гранична продуктивність, економічне зростання, ефективність виробництва, закон вартості, засоби виробництва, засоби праці, капіталомісткість, матеріаловіддача, матеріаломісткість, мінова вартість, натуральне господарство, праця, предмети праці, продуктивність праці, прожитковий мінімум, рівень життя, споживча вартість, суспільне виробництво, суспільне виробництво, товар, товарне виробництво, трудомісткість, фактори виробництва, фондовіддача, фондомісткість. Результати домашнього завдання із самостійного опрацювання питань «Різновиди та характеристика сучасних економічних систем та форм власності» та «Взаємозв’язок продуктивних сил та виробничих відносин» перевіряється письмово, за що додатково нараховуються рейтингові бали. Одноваріантні запитання до розділу 2 1. Всі технологічно ефективні способи виробництва є економічно ефективними. (Так / Ні) 2. Всі економічно ефективні способи виробництва водночас є і технологічно ефективними. (Так / Ні) 3. Виробнича функція визначає будь-який обсяг випуску для певних комбінацій вхідних ресурсів. (Так / Ні) 4. Теорія факторів виробництва виходить з того, що кожен фактор має власну продуктивність і створює відповідну частку продукту, отже, і доходу його власника. (Так / Ні) 5. Виробнича функція дозволяє визначити технологічно ефективний спосіб виробництва заданого обсягу продукції. (Так / Ні) 6. Зі зміною цін ресурсів економічно ефективний спосіб виробництва може стати неефективним. (Так / Ні) 7. Невеликі фірми завжди менш ефективні, ніж великі. (Так / Ні) 8. Виробничі фактори фірми включають працю, машини, будинки, сировину, електроенергію й інші товари і послуги, необхідні для виробництва товару. (Так / Ні) 9. Виробничий метод буде технічно ефективний, якщо для виробництва даного обсягу випуску використовується велика кількість одного ресурсу і не менша кількість іншого ресурсу, чим могло б знадобитися при іншому методі. (Так / Ні) 10. Фірма мінімізує витрати, якщо вона витрачає однакову суму на
Багатоваріантні запитання до розділу 2 1. Взаємозв'язок між усіма можливими варіантами сполучень факторів виробництва й обсягів продукції, що випускається, виражається за допомогою: а) кривої виробничих можливостей; б) кривої загального обсягу випуску продукту; в) виробничої функції; г) еластичності пропозиції; д) кривої загальних витрат.
2. Виробнича функція показує: а) витрати, які забезпечують той чи інший обсяг випуску; б) найбільш вигідний для фірми обсяг випуску за даних цін ресурсів; в) максимальну кількість продукту, яку можна одержати, використовуючи різні сполучення заданих вхідних ресурсів; г) мінімальну кількість продукції, яку можна одержати, використовуючи певну кількість ресурсів.
3. Лінійна виробнича функція: Q = 2 L + 4 К характеризує виробництво: а) з фіксованими пропорціями використання виробничих факторів; б) з повним заміщенням факторів виробництва; в) з частковим заміщенням факторів виробництва; г) всі відповіді неправильні.
4.Функція виробництва для фірми ілюструє: а) те, що треба виробляти для максимізації прибутку; б) те, що технічно здійсненне тоді, коли виробництво фірми є ефективним; в) те, що здійсненне за наявності найсучаснішої технології; г) те, що фірма фактично виробляє за заданих ресурсів; д) всі відповіді правильні.
5. Ізокванта – це: а) крива, що характеризує різні комбінації двох ресурсів, використання яких забезпечує однаковий рівень виробничихвитрат; б) крива, що характеризує обсяг продукції, який отримує фірма, використовуючи даний обсяг ресурсів; в) крива, що характеризує різні комбінації двох ресурсів, використання яких забезпечує однаковий обсяг випуску; г) всі відповіді правильні.
6. Ізокванта ілюструє: а) криву загального обсягу продукції; б) виробничу функцію; в) різні обсяги продукту, який можна виробити при заданих ресурсах; г) криву середнього продукту.
7. Виробнича функція може бути описана: а) рівняннями: Q = f (L) або Q = f (K, L); б) кривою сукупного продукту змінного фактора; в) ізоквантою; г) всі відповіді правильні.
8. Будь-яка точка, що знаходиться на ізокванті, означає: а) кількість виробленого продукту; б) обсяг продукту в грошовому виразі; в) комбінацію фізичних обсягів ресурсів, що забезпечує певний рівень виробництва; г) суму витрат; д) суму змінних витрат. 9. Гранична продуктивність праці дорівнює: а) обсягу продукції, поділеному на кількість трудових ресурсів; б) додатковій кількості продукції від останньої найнятої одиниці робочої сили; в) кількості трудових ресурсів, поділеній на капітальний ресурс; г) кількості трудових ресурсів, необхідній для останньої виробленої одиниці родукції; д) всі відповіді неправильні. 10. Уявіть графік, на якому праця позначається на горизонтальній вісі, а капітал на вертикальній. Коли граничний продукт праці дорівнює 5 і граничний продукт капіталу дорівнює 10, то чому дорівнює гранична норма заміщення капіталу працею: а) 1 / 2; б) 2/1; в) 5; г)10; д)50.
11. Функція виробництва має вигляд: Q = L2 К. Граничний продукт капіталу дорівнює: a) L2; б) К; в) 2LK; г) LK.
12. Якщо фірма бажає знати, на скільки виросте випуск продукції а) середній продукт праці; б) граничний продукт праці; в) загальний продукт; г) вартість додаткової одиниці праці. 13. Якщо граничний продукт капіталу дорівнює 8, а граничний а) 1/2; б) 2; в) 8; г) 24.
14. У виробництві фірма використовує 10 верстатів і наймає 20 робітників. Продукція виготовляється за технологією, що описується виробничою функцією: Q = К L. Граничні продукти праці і капіталу за цих умов складають: a) MPL = 0, MPK = 20; б) MPL=10,MPK = 0; в) MPl=10,MPk = 20; г) MPL = 20,MPK=10. 15. Зростаючий ефект масштабу має місце, коли: а) темп зростання обсягів виробництва перевищує темп зростання обсягів залучених ресурсів; б) темп зростання обсягів виробництва дорівнює темпу зростання обсягів залучених ресурсів; в) темп зростання обсягів залучених ресурсів перевищує темп зростання обсягів виробництва; г) темп зростання обсягів виробництва не пов'язаний зі зростанням обсягів залучених ресурсів.
16. Дія негативного ефекту масштабу означає, що: а) обсяги ресурсів зростають повільніше, ніж обсяги виробленої продукції; б) обсяги ресурсів зростають швидше, ніж обсяги виробленої продукції; в) темпи зростання обсягів ресурсів і продукції однакові; г) зростання не відбувається. 17. Підприємець, який розливає в пляшки безалкогольні напої, з'ясовує, що виробництво 2 тис. ящиків банок і 3 тис. ящиків пляшок на одному заводі коштує дешевше, ніж на двох різних заводах для виробництва такого самого сумарного обсягу. Цей виробничий процес виявляє: а) зростаючу віддачу за обсягом; б) економію на масштабах; в) спадну віддачу; г) правильні відповіді (а) і (б); д) правильні відповіді (б) і (в).
18. З часу своєї появи на ринку в кінці 70-х років відеомагнітофони різко впали в ціні. Виробничі витрати на одиницю зменшилися у міру зростання їх сумарного виробництва. Це приклад: а) економії на масштабах; б) зростаючої віддачі за обсягом; в) кривої досвіду; г) правильні відповіді (а) і (б); д) правильні відповіді (а) і (в). 19. Технологічно ефективним є спосіб виробництва, який: а) максимізує прибуток фірми; б) максимізує обсяг випуску за використання точно визначеного обсягу ресурсів; в) мінімізує витрати виробництва і одночасно максимізує прибуток фірми; г) мінімізує збитки фірми.
20. Економічно ефективним є спосіб виробництва, який: а) мінімізує альтернативну вартість всіх видів витрат у процесі виробництва заданого обсягу продукції; б) дозволяє максимізувати економічний прибуток; в) приваблює нові фірми до входження в галузь; г) дозволяє досягти найвищої продуктивності праці. Читайте також:
|
||||||||
|