МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Вибір підприємством оптимального обсягу випуску продукціїБудь-яке підприємство прагне максимізувати економічний прибуток (4.10), який визначається як різниця між сукупним виторгом (TR) і сукупними витратами (ТС). Отже, сукупний виторг – це сума грошей, отриманих від продажу продукції на ринку: (4.13)
Середній виторг– це виручка від реалізації одиниці продукції:
(4.14)
Граничний виторг - це додатковий виторг від продажу додаткової одиниці продукції: (4.15)
Порівнюючи сукупний виторг з сукупними витратами на кожному обсязі випуску, а також ринкову ціну з середніми та граничними витратами, підприємство приймає рішення: чи виробляти продукцію взагалі, а якщо виробляти, то скільки, і визначає, яким буде результат діяльності.Отже: ü підприємству слід виробляти продукцію,якщо воно отримує економічний прибуток, або коли сума збитків менша, ніж постійні витрати, величина яких визначає збитки у випадку закриття; ü підприємству слід припинити виробництво, коли збитки перевищують величину постійних витрат. Оптимізація рішення підприємства щодо виробництва і пропонування продукції передбачає двохетапну процедуру. На першому етапі підприємство вибирає оптимальний обсяг випуску – обсяг, який дозволяє максимізувати суму економічного прибутку або мінімізувати збитки за певний період, а на другому – обчислює результати діяльності – наскільки воно буде прибутковим або збитковимз тим, щоб розробляти стратегію свого подальшого розвитку. На першому етапі, на сам перед, при визначенні оптимального обсягу випуску продукції треба визначити беззбитковий обсяг виробництва (Qбез)або точку беззбитковості підприємства. Цеобсяг виробництва при якому підприємство перебуває у стані рівноваги, тобто не має ні прибутку, ні збитків: (4.16)
де VCод – змінні витрати на одиницю виготовленої продукції, грн/ од. Загальне правило вибору оптимального обсягу випуску: оптимальним обсягом для підприємства є обсяг, на якому граничний виторг стає рівним граничним витратам (MR=MC), а підприємство отримує максимальний прибуток чи мінімальний збиток. Для ситуації прибутковості на оптимальному обсязі випуску підприємство отримує максимальний економічний прибуток, правило (MR=MC) тут визначає умову максимізації прибутку. Відшукавши оптимальний обсяг, підприємство приступає до другого етапу прийняття рішення – визначення результату діяльності.Результат діяльності сума економічного прибутку (збитків) на оптимальному обсязі, визначається за формулою (4.10). Якщо перетворити вираз (4.10), тоді отримуємо: (4.17) Поведінку підприємства на конкурентному ринку в короткостроковому періоді вивчають за допомогою двох моделей рівноваги: 1) модель TRTC – співставлення сукупного виторгу і сукупних витрат. 2) модель MRMC– співставлення граничного виторгу і граничних витрат. Для вирішення питань стосовно прийняття рішень для максимізації вигоди конкурентного підприємства у короткостроковому періоді треба скористатися наступними моделями, що зведені у табл. 4.1. Таблиця 4.1
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|