Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вибір підприємством оптимального обсягу випуску продукції

Будь-яке підприємство прагне максимізувати економічний прибуток (4.10), який визначається як різниця між сукупним виторгом (TR) і сукупни­ми витратами (ТС).

Отже, сукупний виторг – це сума грошей, отриманих від продажу продукції на ринку:

(4.13)

 

Середній виторг– це виручка від реалізації одиниці продукції:

 

(4.14)

 

Граничний виторг - це додатковий виторг від продажу додаткової одиниці продукції:

(4.15)

 

Порівнюючи сукупний виторг з сукупними витратами на кожному обсязі випуску, а також ринкову ціну з середніми та граничними витратами, підприємство приймає рішення: чи виробляти продукцію взагалі, а якщо виробляти, то скільки, і визначає, яким буде результат діяльності.Отже:

ü підприємству слід виробляти продукцію,якщо воно отримує економічний прибуток, або коли сума збитків менша, ніж постійні витрати, величина яких визначає збитки у випадку закриття;

ü підприємству слід припинити виробництво, коли збитки перевищують величину постійних витрат.

Оптимізація рішення підприємства щодо виробництва і пропонування продукції передбачає двохетапну процедуру. На першому етапі підприємство вибирає оптимальний обсяг випуску обсяг, який дозволяє максимізувати суму економічного прибутку або мі­німізувати збитки за певний період, а на другому – обчислює результати діяльності – наскільки воно буде прибутковим або збитковимз тим, щоб розробляти стратегію свого подальшого розвитку.

На першому етапі, на сам перед, при визначенні оптимального обсягу випуску продукції треба визначити беззбитковий обсяг виробництва (Qбез)або точку беззбитковості підприємства. Цеобсяг виробництва при якому підприємство перебуває у стані рівноваги, тобто не має ні прибутку, ні збитків:

(4.16)

 

де VCод – змінні витрати на одиницю виготовленої продукції, грн/ од.

Загальне правило вибору оптимального обсягу випуску: оптимальним обсягом для підприємства є обсяг, на якому граничний виторг стає рівним граничним витратам (MR=MC), а підприємство отримує максимальний прибуток чи мінімальний збиток.

Для ситуації прибутковості на оптимальному обсязі випуску підприємство отримує максимальний економічний прибуток, правило (MR=MC) тут визначає умову максимізації прибутку.

Відшукавши оптимальний обсяг, підприємство приступає до другого етапу при­йняття рішення – визначення результату діяльності.Результат діяльності сума економічного прибутку (збитків) на оптимальному обсязі, визначаєть­ся за формулою (4.10).

Якщо перетворити вираз (4.10), тоді отримуємо:

(4.17)

Поведінку підприємства на конкурентному ринку в короткостроковому періоді вивчають за допомогою двох моделей рівноваги:

1) модель TRTC – співставлення сукупного виторгу і сукупних витрат.

2) модель MRMC– співставлення граничного виторгу і граничних ви­трат.

Для вирішення питань стосовно прийняття рішень для максимізації вигоди конкурентного підприємства у короткостроковому періоді треба скористатися наступними моделями, що зведені у табл. 4.1.

Таблиця 4.1

Питання Модель TRTC Модель MRMC
Чи варто виробляти? Так, якщо TR >ТС або ТС – TR <FС Так, якщо P > ATC
Який обсяг продукції варто виробляти? TR – ТС – mах ТС – TR – min MR=MC
Чи отримає підприємство економічний прибуток? Так, якщо TR >ТС, ні якщо TR < ТС Так, якщо P > ATC, ні якщо P < ATC

 


Читайте також:

  1. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи
  2. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  3. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  4. XV. Реалізація права вступників на вибір місця навчання
  5. XV. Фінансові результати від первісного визнання та реалізації сільськогосподарської продукції та додаткових біологічних активів
  6. А) Ризик непотрібності виробленої продукції
  7. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  8. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  9. Акти прийняття продукції за якістю і кількістю
  10. Алгоритм адресного вибору оптимального безрецептурного вітаміновмісного лікарського препарату, лікарської форми і шляху введення
  11. Алгоритм відшукання оптимального плану.
  12. Алгоритм знаходження оптимального плану




Переглядів: 1165

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прибуток підприємства | Методичні вказівки до проведення семінарських занять

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.