МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вартість та залежність між величинами: ціна, кількість, вартість
Безперервний рух товарів і послуг, який відбувається в економіці, опосередковується відповідним рухом грошей. Грошовий обіг – це сукупність усіх грошових платежів та розрахунків, що обслуговують відносини еквівалентного обміну. Грошовий обіг з’явився одночасно з виникненням грошей, тобто у період розпаду первіснообщинного ладу. В умовах рабовласницького та феодального устроїв розширенню грошового обігу перешкоджали панування натурального господарства та обмеженість товарних зв’язків. Значного розвитку грошовий обіг набув при капіталізмі, коли сформувалися національні та світові товарні ринки (XVI – XVII ст.), хоча окремі їх елементи з’явилися значно раніше. Грошова одиниця встановлюється законодавством кожної країни з урахуванням історичних особливостей її розвитку та національних традицій. Так, назва грошової одиниці CША – долар – походить від слова «талер» – назва старовинної срібної монети, яку в Середньовіччі карбували в Чехії. Іспанські срібні долари поряд із англійськими фунтами стерлінгів до кінця 18 ст. обслуговували грошовий обіг США. Назва англійської валюти – фунт стерлінгів – первісно відповідала ваговому вмісту грошової одиниці, тобто фунт стерлінгів містив фунт срібла. Назва грошової одиниці України – гривня. Таку назву мала грошова одиниця Київської Русі – високо розвинутої держави Європи. Гривня —грошово-лічильна одиниця Київської Русі. В XI ст. в обігу були срібні гривні. В XVII ст. гривня важила 160—197 г срібла. Векша — грошова одиниця Київської Русі (ІХ – ХІІІ ст.). Дорівнювала 1/4 — 1/6 куни, 1/2 — 1/3 резани. Еквівалентом векши було 0,33 г срібла. Куна — срібна грошова одиниця Київської Русі. Назва походить від шкірки куниці, яка виконувала роль грошової одиниці. 1 К. = 2 г = 2 резанам = 4 - 6 векшам.
Гроші, як міра вартості, однорідні і використовуються в якості масштабу для виміру відносних вартостей товарів. Подібно до того, як ми вимірюємо відстань у милях або кілометрах, аналогічно ми вимірюємо вартість товарів у грошовому виразі, надаючи їм форму ціни. Виражаючи ціни в грошових одиницях (доларах, марках, гривнах) можна визначати та порівнювати вартості різноманітних товарів.
Ціна –кількість грошей, які сплачуються за одиницю товару; виражена в грошах вартість одиниці товару. Вартість – кількість грошей, які сплачуються за декілька одиниць товару; виражена в грошах вартість всієї покупки.
В поданій таблиці показано грошові одиниці, які діють на Україні.
У початкових класах учні знайомляться з ціною товару, його кількістю та вартістю покупки, а також засвоюють відповідні правила їх знаходження:
· щоб знайти вартість, треба ціну товару помножити на його кількість;
· щоб знайти ціну, треба вартість товару поділити на його кількість;
· щоб знайти кількість товару, треба його вартість поділити на ціну.
За Програмою початкової школи учні знайомляться з копійкою (1 клас), гривнею (2 клас). При розв’язуванні текстових задач з одиницями вартості учням слід засвоїти залежності між ціною, кількістю і вартістю. Питання для самоконтролю
1. Що таке величина? 2. Якими можуть бути величини? 3. Сформулюйте основні властивості величин. 4. Що називають сумою величин а і b? 5. Що називають добутком величини а на число х? 6. Що називають різницею величин а і b? 7. Що називають часткою величин а і b? 8. Як можна виміряти будь – яку величину? 9. Що називають числовим значенням величини а при одиниці величини е? 10. Сформулюйте основні властивості числових значень додатних скалярних величин. 11. Сформулюйте означення довжини відрізка. 12. В чому полягає процес вимірювання довжин відрізків? 13. Сформулюйте всі властивості довжин відрізків. 14. Назвіть стародавні одиниці вимірювання довжини. 15. Які сучасні одиниці довжини використовуються при вимірюванні відрізків та відстаней? 16. Яка величина називається площею фігури? 17. Що приймають за одиницю площі? 18. Що називають палеткою? 19. Опишіть способи використання палетки при вимірюванні площ різних фігур. 20. Сформулюйте властивості площі фігур. 21. Чому дорівнює площа прямокутника? 22. Які існують співвідношення між одиницями площі? 23. Сформулюйте означення об’єму з геометричної точки зору. 24. Сформулюйте означення об’єму з фізичної точки зору. 25. Які одиниці вимірювання використовуються при обчисленні об’ємів просторових тіл та рідин? 26. Сформулюйте означення маси тіла з математичної точки зору. 27. Що відокремлює різні події у житті кожної людини? 28. Якими одиницями користувалися стародавні люди при визначенні різних подій? 29. Якими співвідношеннями користуються при виконанні дій з одиницями часу? 30. Що називається ціною товару? 31. Що називають вартістю товару? 32. Що називають швидкістю тіла? 33. Сформулюйте правила знаходження ціни, кількості, вартості; швидкості, часу, відстані. 34. Які залежності існують між ціною, кількістю та вартістю; між швидкістю, часом та відстанню? 35. Які із залежностей між величинами є прямо пропорційними? Наведіть приклади. 36. Які із залежностей між величинами є обернено пропорційними? Наведіть приклади.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|