Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стінний друк підрозділу

 

Видами стінного друку є: стінні газети (сатиричні, фото, тематичні, газети-папки), бойові аркуші (сатиричні листки), “блискавки”, бюлетені. Найбільш дієвими є стінні газети.

Готує всі їх види редколегія, яку обирають на загальних зборах особового складу підрозділу в кількості 3–5 осіб строком на 1 рік. Перед тим як обрати новий склад редколегії, заслуховують і обговорюють звіт діючої. Для новообраної редколегії визначають завдання на новий період. Бажано, щоб у її роботі брало участь якомога більше військовослужбовців.

До складу редколегії обирають військовослужбовців, здатних в повсякденному житті підрозділу побачити все нове, передове, які мають здібності до креслення та малювання. Вони повинні не лякатися порушувати гострі питання життя та діяльності підрозділу, бути наполегливими, принциповими.

З числа редколегії обирають редактора та його заступника. Члени редколегії розподіляють між собою обов’язки. Наприклад, один відповідає за художнє оформлення, другий – за літературну обробку заміток, третій – за написання тексту газети, інші збирають замітки. Редактор організовує всю роботу редколегії. Він відповідає за зміст, своєчасний випуск і художнє оформлення газети.

Обов’язковими її елементами є:

- постійна назва;

- номер з початку поточного року;

- дата випуску;

- підрозділ, наприклад, “Стінна газета 9 роти” (не доцільно підрозділ називати прізвищем командира роти);

- назва номеру газети або якій темі присвячений випуск, наприклад, “День незалежності України”, “З Новим роком”;

- 8 – 10 заміток з назвами (одна з них передова);

- військові звання, прізвища та ініціали авторів заміток;

- список членів редколегії;

- письмовий дозвіл на випуск газети заступника командира роти з виховної роботи (на зворотній стороні газети).

Стінну газету необхідно готувати не менше одного разу на місяць. Правильно роблять у тих підрозділах, де випускають кілька номерів, які присвячують різним подіям: підсумковій перевірці за період навчання, державним чи релігійним святам, узагальненню передового досвіду кращих військовослужбовців підрозділу та ін.

Стінні газети за своєю сутністю є продуктом колективної творчої думки, тому неприпустимо, щоб її готував тільки редактор. Редколегія повинна турбуватися про те, щоб газета випускалась регулярно, кожен її номер мав значний виховний і мобілізуючий вплив. Цього досягають шляхом оперативного, правдивого та принципового висвітлення актуальних питань навчання та життя підрозділу, високою якістю заміток, яскравим художнім оформленням, цілеспрямованою працею редакційної колегії та активу підрозділу.

Матеріали для газети надають не тільки військовослужбовці строкової служби, а й офіцери та прапорщики. Всі матеріали підлягають обов’язковому редагуванню, метою якого є: допомогти автору зрозуміло та доступно сформулювати свою думку, відокремити головне від другорядного, дати правильні висновки, усунути зайві слова та фрази, зберегти мову та стиль автора. Писати треба просто і ясно, без застосування термінів, які вимагають особливого пояснення, не використовувати без потреби слів іншомовного походження.

Великого значення для успішної роботи редколегії має план випуску газет. У ньому визначають дату випуску стінгазети, яким питанням присвячений кожний номер, хто відповідає за підготовку матеріалів, час проведення нарад редколегії. Крім цього в плані вказують рубрики та жанри: передова стаття, кореспонденція про життя підрозділу, інтерв’ю з відмінником служби, звіт про спортивне змагання, замітка, кореспонденція, репортаж з місця події, фейлетон, куточок дозвілля. План роботи редакційної колегії стінної газети затверджує заступник командира підрозділу з виховної роботи.

Спочатку доцільно скласти у зменшеному масштабі макет стінгазети, на якому виконати декілька варіантів розміщення матеріалів, а потім вибрати кращий.

Після підготування основних матеріалів редколегія обговорює зміст заміток, їх розміщення та художнє оформлення стінгазети. Особливу увагу приділяють передовій статті та розміщенню заміток. Передову статтю, як правило, пишуть командир роти або його заступник з виховної роботи.

Важливо вміти коротко формулювати назви матеріалів. Це повинні бути два-три яскраві слова, які точно визначають зміст.

У замітках прізвища передових військовослужбовців виділяють червоним кольором, а прізвища тих, кому треба усунути певні недоліки – синім або чорним. Усі факти мають бути добре перевіреними. В кінці кожної замітки пишуть посаду, військове звання, прізвище та ініціали автора.

За художнім оформленням стінгазета повинна бути яскравою, але без зайвих прикрас. Основне місце в ній відводять не малюнкам і заголовкам, а змісту заміток.

Оформляють стінгазети на листах ватманського чи кресляр-ського паперу кольоровими олівцями, фломастерами, тушшю, чорнилом або акварельними фарбами. Найбільш важливі за змістом матеріали розміщують на самому видному місці. Деякі матеріали, наприклад, завдання підрозділу на місяць, можна виділити напівжирною рамкою та супроводити цікавою фотокарткою.

Важливим завданням стінної газети є практичні результати. Якщо в кожному номері (а це потрібно враховувати під час планування) будуть повідомлення про заходи, вжиті за критичними замітками, це свідчитиме про авторитетність газети.

Під крайнім правим стовпцем відводять місце для списку редколегії, який пишуть за абеткою із зазначенням військового звання. Напроти прізвища редактора пишуть у дужках – редактор.

Заступник командира роти з виховної роботи здійснює безпосереднє керівництво редколегією, добивається, щоб матеріали газети допомагали командиру у зміцненні військової дисципліни, підвищенні активності особового складу підрозділу. Офіцер виховної роботи повинен не здійснювати опікунства над членами редколегії, сприяти залученню до газети нових авторів, забезпечувати яскраве висвітлення прикладів сумлінності військовослужбовців у навчанні та виконанні службово-бойових завдань.

Різновидом стінної газети є сатирична газета та фотогазета. Конкретних вимог до їх випуску немає. Вони повинні дотепно та доброзичливо висміювати негативні вчинки окремих осіб.

Газета-папка нагадує бойовий аркуш. Її видають у польових умовах. Основою є картонні прямокутники, з’єднані між собою тканиною, яка дозволяє складати газету “гармошкою”. На кожному прямокутнику роблять рамку, в котру вкладають аркуш з текстом статті або малюнком. Заголовок у газети-папки постійний, редколегія проставляє тільки дату і номер випуску. Обсяг такої газети від 3 до 10 колонок.

Бюлетень – це невелика газета або аркуш, який випускають, коли необхідно звернути увагу військовослужбовців на важливий факт, особливий випадок в житті підрозділу, коли про це необхідно сказати терміново.

Бойовий аркуш – найбільш оперативний вид стінного друку, його випускають у взводах не рідше одного разу на тиждень. Відповідає за це редактор, якого призначає заступник командира роти з виховної роботи. Контролює та організує випуск бойового аркуша командир взводу. Бойові аркуші можуть випускати у відділеннях і командах, які діють у відриві від взводу.

Заміток може бути 3 – 5, невеликих за розмірами, лаконічних та стислих. Замість передової статті пишуть короткий вступ, у якому визначають завдання та підбивають підсумки за певний проміжок часу. Далі йдуть повідомлення про виконання службових обов’язків, службово-бойових та навчальних завдань, інколи додають фотокартки кращих військовослужбовців взводу з обов’язковим пояснювальним текстом. Можна також розміщувати критичні матеріали, гасла та цифри. На кожному бойовому аркуші обов’язково позначають номер, дату випуску, підрозділ. Замітки повинні мати назви та прізвища їх авторів. У правому нижньому куту пишуть військове звання, прізвище та ініціали редактора. Випускають бойовий аркуш на стандартних, спеціально оформлених бланках.

Важливою вимогою до бойових аркушів є оперативність. Тільки з додержанням цієї умови вони не відставатимуть від життя та будуть надихати особовий склад на виконання завдань. Оперативність значною мірою досягається участю у їх випуску різних категорій особового складу, а також своєчасною і чіткою постановкою завдань редактору командиром взводу або головою ради військового колективу.

Основні жанри бойового аркуша – замітка, репортаж, невелика фотокартка з пояснювальним текстом.

Замітка – найбільш поширений спосіб подачі газетного матеріалу. У всіх видах стінного друку цей жанр є переважаючим. Вимогами до заміток є стислість і лаконічність. Якщо факт – то найбільш цікавий і важливий. Головна перевага замітки – її близькість до життя. Замітки поділяють на інформаційні та замітки-зарисовки.

В інформаційній замітці мова йде про яку-небудь подію або факт. Пишеться вона в спокійній розповідальній формі. Її автор піклується про логічність, ясність викладення.

У замітці-зарисовці читачу подається живе уявлення про здійснене, учасників, обстановку подій.

Успіх бойових аркушів залежить від редактора, який повинен:

- постійно отримувати інформацію від командирів, активу про виконання завдань взводом, знати, які військовослужбовці досягли позитивних результатів у службі та навчанні;

- відображати досвід кращих військовослужбовців, показувати шляхи досягнення високих результатів;

- систематично відображати результати виконання групових та індивідуальних вправ, успіхи і недоліки в службово-бойовій діяльності;

- яскраво оформлювати бойові аркуші;

- представляти їх командиру взводу, який перевіряє зміст і на зворотній стороні ставить свій підпис;

- постійно інформувати командира взводу про потреби, запити та настрій колективу.

“Блискавка”. Її випускає оперативно як відгук на найбільш актуальні події та факти редактор бойового аркуша. Термін дії такої форми стінного друку дуже малий. Неприпустимо, коли номери “блискавки” висять 2 – 3 дні. У такому випадку вони втрачають свою актуальність та викликають негативне ставлення.

На відміну від стінної газети і бойового аркуша, “блискавка” не має таких атрибутів як номер, дата випуску, до якого підрозділу належить. При оформленні “блискавок” не приділяють уваги стилю чи яскравості. Головна мета – якнайшвидше довести інформацію і викликати певні почуття, сформувати необхідний морально-психологічний стан.

З метою підвищення професійного і методичного рівня редакторів стінних газет і бойових аркушів у частині раз на період навчання проводять одноденні навчально-методичні заняття. У підрозділах заступники командирів з виховної роботи щомісячно проводять інструктажі редакторів стінних газет і бойових аркушів, а також навчально-методичні заняття з редколегією стінної газети з питань планування та практики роботи, вивчення передового досвіду.

Для узагальнення і поширення передового досвіду згідно з вимогами командувача внутрішніх військ у військових частинах щорічно до Всесвітнього дня свободи преси (3 травня) проводять огляди стінного друку. За їх підсумками видають накази.

Отже, стінний друк підрозділу є надійним засобом морально-психологічного впливу на свідомість і почуття військовослужбовців і вимагає значної уваги з боку командирів, начальників та активу.

 


Читайте також:

  1. Визначення часу початку руху частини, підрозділу із вихідного району
  2. Дії підрозділу під час виконання маршу
  3. Залежно від підрозділу, діяльність якого покладена в основу виробничої структури, розрізняють цехову, безцехову, корпусну та комбінатську виробничі структури.
  4. Заняття № 1 Види бойових документів, які розробляються командиром підрозділу (начальником служби) в бою.
  5. Мета лекції: ознайомити з особливостями планування витрат при різних видах пересування продукції та методикою визначення прибутку на рівні підрозділу, підприємства.
  6. Методика організації культурно-виховної, просвітницької роботи та дозвілля особового складу підрозділу
  7. Мобілізація особового складу підрозділу на опанування спеціальністю та вивчення бойової техніки й озброєння
  8. Назва підрозділу
  9. Народознавча світлиця підрозділу та організація її роботи
  10. Організація морально-психологічного забезпечення бойової готовності підрозділу.
  11. Організація роботи активу підрозділу
  12. Підбір, навчання та виховання активу підрозділу




Переглядів: 2951

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАТВЕРДЖУЮ | Наочна агітація та вимоги до її оформлення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.