Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організації гуманітарної підготовки

Гуманітарна підготовка дає особовому складу цілісну систему знань, її проводять за єдиними тематичними планами з усіма категоріями військовослужбовців протягом всієї їх служби.

Завданнями гуманітарної підготовки є:

- роз’яснення державної політики у галузі оборони, пропаганда національних, військових і культурних традицій Українського народу;

- виховання у особового складу почуття патріотизму, поваги до Конституції і законів України, вірності Військовій присязі, готовності зі зброєю в руках захищати Українську державу, інтереси Українського народу;

- створення сприятливої морально-психологічної обстановки у військових частинах, установах та вищих військових навчальних закладах;

- виховання у військовослужбовців свідомого та відповідального ставлення до оволодіння військовими знаннями, підвищення рівня професійної майстерності;

- формування і розвиток у особового складу високої культури й особистих якостей, необхідних для військової служби.

Порядок створення груп гуманітарної підготовки, призначення керівників та їх помічників, проведення занять, контроль, оцінювання військовослужбовців і груп визначається директивою командувача внутрішніх військ.

Групи гуманітарної підготовки створюють із числа:

- офіцерів – в управліннях, окремих відділах та службах ГУ ВВ, в управліннях ТрК, з’єднань, окремих військових частин та батальйонів (не більше 20 – 25 чол. у групі);

- прапорщиків – в управліннях частин та підрозділах (не більше 20 – 25 чол. у групі);

- сержантів – у кожній роті;

- солдатів – у кожному взводі.


Керівниками груп гуманітарної підготовки призначають:

- відповідних командирів (начальників) та їх заступників з виховної роботи – в групах офіцерів;

- заступників командирів частин та підрозділів, офіцерів відділень та груп виховної роботи, начальників служб – у групах прапорщиків;

- командирів рот – у групах сержантів;

- командирів взводів, заступників командирів рот з виховної роботи – у групах солдатів.

Основні методи проведення занять з гуманітарної підготовки: лекційно-семінарський (офіцери); розповідь-бесіда (прапорщики, сержанти, солдати).

Періодичність проведення занять з гуманітарної підготовки у групах:

- офіцерів – 2 рази на місяць по 2 год (крім травня та листопада);

- прапорщиків – 2 рази на місяць (перший та третій тижні) по 2 год (крім травня та грудня);

- сержантів та солдатів – раз на тиждень по 2 год у ранкові часи.

Кількість годин на рік у групах:

- офіцерів та прапорщиків – 40 год;

- сержантів та солдатів – 80 год.

Періодичність контролю занять з гуманітарної підготовки:

- у кожній групі гуманітарної підготовки – щомісяця;

- у кожному підрозділі офіцерами управління – щоквартально.

У ході підсумкової перевірки перевіряють:

- 100 % офіцерів управлінь ТрК, з’єднань, частин та підрозділів;

- 50 % груп прапорщиків, сержантів та солдат підрозділів, які підлягають перевірці.

- інші групи перевіряють посадові особи командування ТрК, з’єднань та військових частин в кінці кожного періоду навчання.

Оцінка гуманітарної підготовки груп, підрозділів та військовослужбовців визначається за чотирибальною системою.

Оцінка окремого військовослужбовця.

Відмінно, якщо слухач:

– вільно володіє програмним матеріалом;

– правильно посилається на факти, хронологію, додаткові історичні джерела, художню літературу;

– логічно пов’язує навчальний матеріал з практикою розбудови української державності, внутрішніх військ, життям військової частини, підрозділу;

– добре володіє державною мовою.

Добре, якщо слухач:

– володіє програмним матеріалом;

– правильно і логічно викладає свої думки у межах навчальної програми, але додаткових історичних та інших джерел не використовує;

– не може правильно пов’язати історичні, наукові проблеми з сучасними подіями, фактами.

Задовільно, якщо слухач в основному засвоїв всі теми навчального плану, але фактичний матеріал плутає, історичні дати знає приблизно, не може логічно і чітко викласти свою думку.

Незадовільно, якщо слухач програмний матеріал не засвоїв.

При визначенні індивідуальної оцінки враховують особисту дисциплінованість, ставлення до службових обов’язків, практичне виконання вимог статутів та наявність заохочень (стягнень). Для офіцерів також враховують рівень відпрацювання реферату, кількість та якість виступів перед особовим складом.

Оцінку груп, підрозділів і частин визначають на основі індивідуальних оцінок:

- відмінно, якщо не менше 90 % військовослужбовців отримали позитивні оцінки, із них 50 % – відмінні;

- добре, якщо не менше 80 % військовослужбовців отримали позитивні оцінки, із них 50 % – добрі та відмінні;

- задовільно, якщо не менше 70 % військовослужбовців отримали позитивні оцінки.

Оцінку керівникам груп визначають з урахуванням рівня їх особистих знань і дисципліни та загальної оцінки групи.

Керівник групи гуманітарної підготовки зобов’язаний:

– знати керівні документи з гуманітарної підготовки, тематичні плани занять на навчальний рік і керуватися ними під час підготовки і проведення занять;

– удосконалювати свою теоретичну і методичну підготовку, брати активну участь в інструкторсько-методичних заняттях і семінарах з керівниками груп гуманітарної підготовки, що проводяться в частині;

– постійно і наполегливо займатися самоосвітою, самостійно працювати з літературою, особисто готувати конспекти лекцій;

– розробляти плани семінарських занять і самостійної підготовки, затверджувати їх у заступника командира частини (підрозділу) з виховної роботи;

– особисто організовувати і проводити заняття у групі відповідно до розкладу, не переносити їх з неповажних причин;

– проводити додаткові заняття з найбільш складних тем та з відстаючими військовослужбовцями у позаурочний час, а з тем, що пропущені – не пізніше двох діб з дня планового заняття;

– піклуватися про стан навчально-матеріальної бази занять з гуманітарної підготовки, забезпечення групи необхідними засобами навчання, літературою, наочними посібниками, зошитами тощо;

– домагатися найбільшої ефективності занять шляхом застосування передових методик, використання технічних засобів, додаткових матеріалів і літературних джерел;

– сміливо застосовувати проблемне навчання та інші активні форми і методи занять;

– клопотати про дозвіл для встигаючих слухачів навчатися за індивідуальними планами, надавати їм допомогу в доборі літератури й вивченні складних тем;

– вивчати й застосовувати передовий досвід кращих керівників груп гуманітарної підготовки, узагальнювати і пропагувати досвід відмінників навчання;

– використовувати всі можливості для формування та розвитку у слухачів національної свідомості і гідності, відносин військового братерства у дусі традицій українського козацтва;

– знати здібності та індивідуальні особливості слухачів, контролювати успішність кожного, організовувати і заохочувати допомогу встигаючих слухачів невстигаючим;

– підтримувати постійні стосунки з товариствами “Знання”, “Просвіта”, активно використовувати можливості клубів, бібліотек, народознавчих світлиць з метою підвищення рівня знань у групі;

– охайно і своєчасно вести облік занять за встановленою формою в журналі обліку занять, не рідше одного разу на місяць надавати його для перевірки старшим начальникам, зберігати журнал протягом всього навчального року;

– періодично, не рідше трьох разів за період навчання, проводити у групі контрольно-перевірочні заняття (у планові години), оцінювати рівень знань, оцінки своєчасно доводити до слухачів і записувати до журналу;

– постійно аналізувати стан та ефективність гуманітарної підготовки у групі, вносити конкретні пропозиції щодо розв’язання проблем, які виникають;

– управляти діями помічника групи гуманітарної підготовки;

– регулярно інформувати безпосереднього командира та заступника командира частини (підрозділу) з виховної роботи про стан і проблеми гуманітарної підготовки у групі.

Помічник керівника групи гуманітарної підготовки призначається з числа найбільш підготовлених слухачів і виконує вказівки керівника групи. Він відповідає за якість матеріально-технічного забезпечення занять та самостійну підготовку слухачів групи.

Помічник керівника групи гуманітарної підготовки зобов’язаний:

- знати розклад занять з гуманітарної підготовки на тиждень і за вказів­кою керівника групи готувати приміщення для їх проведення;

- напередодні перевіряти готовність слухачів до заняття, наявність у них зошитів, підручників та іншого приладдя;

- готувати за вказівкою керівника групи матеріальне забезпечення занять (літературу, наочні посібники, технічні засоби навчання);

- знати план, мету і завдання кожного заняття, надавати допомогу ке­рівнику групи у використанні технічних засобів навчання і наочних посібників;

- організовувати інформування щодо подій в Україні та за її межами, планувати черговість виступів слухачів, надавати їм допомогу у доборі необ­хідної літератури та матеріалів періодичного друку;

- вести облік проведених інформацій;

- готувати і проводити за вказівкою керівника групи додаткові заняття з військовослужбовцями, які відстають у навчанні, а також тими, які пропустили за­няття;

- організовувати за дорученням керівника групи вивчення із слухачами необхідної літератури в години самостійної підготовки;

- готувати силами слухачів групи наочні посібники до за­нять;

- забезпечувати зберігання навчальної літератури, наочних по­сібників, зошитів;

- своєчасно доповідати керівнику групи гуманітарної підготовки про стан та наявність технічних засобів навчання, навчальної літератури, наочних посібників та іншого приладдя у слухачів.

Навчально - матеріальна база для занять з гуманітарної підготовки включає:

- зошити та ручки за кількістю слухачів групи гуманітарної підготовки;

- географічну карту України та політичну карту світу;

- указку;

- трибуну розміром 50×50×50 см;

- наочні посібники (3 – 4 шт.) за першими трьома темами, які вивчають у навчальному періоді;

- відпрацьовані конспекти керівників груп з перших трьох тем навчального плану;

- технічні засоби з дидактичними матеріалами за темами навчання відповідно до норм забезпечення культурно-освітнім майном;

- журнал обліку занять із списком слухачів;

- навчальну літературу;

- графік підготовки інформаційних повідомлень слухачами групи;

- папки з накопиченими матеріалами періодичної преси для використання при підготовці та проведенні занять з гуманітарної підготовки.

Навчально-матеріальну базу з гуманітарної підготовки удосконалюють протягом всього періоду навчання, особливо її готують перед початком нового навчального періоду.

Наприкінці червня та грудня проводять огляди навчально-матеріальної бази з гуманітарної підготовки в кожному підрозділі, групі.

В кожній частині обладнують методичний клас підготовки керівників груп, у бібліотеках, відділеннях виховної роботи створюють куточки літератури на допомогу керівникам груп гуманітарної підготовки.

Отже, гуманітарна підготовка є основною формою виховання військовослужбовців, вона вимагає від керівників груп знання вимог командувача та високого рівня підготовки.

 


Читайте також:

  1. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  2. II. Права та обов'язки адміністрації організації, що проводить туристську подорож
  3. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  4. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  5. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  6. TEMA 13. МОТИВАЦІЯ РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ ОРГАНІЗАЦІЇ
  7. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  8. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  9. Адаптація індивіда в організації
  10. АДМІНІСТРАЦІЇ І ПРОФСПІЛКОВОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
  11. Акти з охорони праці в організації.
  12. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.




Переглядів: 1392

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні категорії і поняття | Основні методи проведення занять з особовим складом

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.