} знайомство з відділами зі співробітниками та представлення нового працівника
} розповідь про компанію, історія компанії, корпоративна книга компанії, фільм про компанію тощо
} „путівник для новачка” – хто є хто: про усіх працівників компанії від керівників до простих виконавців, написаний згідно до стилю, що існує в корпоративній культурі компанії
} введення в коло обов’язків
Дослідження:
} Нові працівники, які володіли такими рисами як екстраверсія та відкритість новому досвіду поводились більш активно протягом періоду адаптації, самостійно ініціювали контакти з керівництвом та колегами, цікавилися оцінкою їхньої роботи (118 осіб через 3 міс роботи, Wanberg & Kammeyer-Mueller, 2000)
} Нові працівники з яскраво вираженим бажанням контролювати ситуацію проходили етап адаптації швидше: вони активно шукали інформацію, налагоджували контакти з працівниками і вносили нововведення в свою роботу (103 менеджери, сер. вік 27р., Ashford & Black, 1996)
} Магістри бізнес-адміністрування після 2 років роботи переставали брати до уваги свої зобовязання перед працедавцями, коли усвідомювали, що організація не задовільнила їхніх очікувань щодо карєрного росту, навчання та заробітної плати (Robinson, Kraatz & Rousseau, 1994)
Первинне навчання
} Мета: засвоєння новим працівником специфіки бізнесу компанії в короткий термін.
} Рольовий конфлікт – невідповідність між вимогами виробництва і особистісними стандартами працівника
4. Робота як джерело стресу
} Фактори, що викликають стрес:
Ситуація невизначеності
Напруга = с (В*Н), де с – константа, В – важливість наслідків, Н – невизначеність настання цих наслідків (МакГрат, 1976)
Низький вплив (контроль) на умови робочого середовища (що більша централізація управлінської ієрархії і специфічність технології виробництва, о нижчий контроль над стресорами), (Фрезе)
Монотонна робота в умовах стиснутих термінів і високого темпу роботи (каразек, Марстеде)
Надмірні або недостатні вимоги (Остеррайх, Вольперт, 1999)