Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Примітки

. Перед виконанням синтезу визначте послідовність операцій.

. Кількість усіх речовин і розчинів повинна бути старанно відміряна. Невиконання цих вимог викликає ускладнення реакцій багатьма побічними процесами.

. Сульфанілова кислота – внутрішня сіль, погано розчинна у воді. Мета обробки содою або лугом – добути вільну аміногрупу з внутрішньої солі і перетворити сульфанілову кислоту у її натрієву сіль, краще розчинну у воді.

. При діазотуванні на поверхні розчину не повинен з’являтися бурий газ (оксиди азоту), що свідчить про розклад нітритної (азотистої) кислоти, яка не встигає прореагувати. Надлишок азотистої кислоти може окиснювати і нітрозувати продукти реакції.

. Кислотність середовища контролюють за допомогою конго-червоного, що синіє у сильнокислому середовищі. Кількість і концентрація кислоти повинні бути оптимальними, оскільки зменшення рН приводить до збільшення кількості активних реагентів діазотування, одночасно зменшується концентрація вільного аміну ( амін утворює сіль), що приводить до уповільнення реакції діазотування.

. Йодкрохмальний папірець – фільтровальний папір, просочений йодидом калію і крохмалем, індикаторний папірець на HNO2. У кислих розчинах НІ окиснюється HNO2 до І2, який дає з крохмалем синє забарвлення: КІ + HCl = КCl + НІ

2НІ + 2HNO2 = I2 + 2NO + 2H2O.

Якщо діазотування закінчилось, то при нанесенні краплини цього розчину на йодкрохмаль-ний папірець з,явиться фіолетова пляма, що свідчить про наявність вільної HNO2 в розчині.

.Якщо при азосполученні додати НСІ більше, ніж потрібно за розрахунками, то метилоранж не утвориться, оскільки диметиланілін перетвориться на сіль, яка не активна в реакціях SE і реакція азосполучення відбуватися не буде.


 
Техніка безпеки

1.При приготуванні розчинів NaOH твердий луг брати шпателем або пінцетом. Працювати в захисних окулярах. При попаданні лугу на шкіру змити великою кількістю води та нейтралізувати 1% -им розчином оцтової кислоти.

2. При попаданні кислоти на шкіру уражене місце промити великою кількістю води та нейтралізувати 1-%-им розчином гідрокарбонату натрію.

3.Процеси діазотування, азосполучення та перекристалізацію проводити у витяжній шафі.

Контрольні питання

1. Наведіть механізм та умови проведення реакції діазотування .

2. Як залежить швидкість реакції діазотування від будови вихідного аміну і умов реакції?

3. Як визначають кінець діазотування ?

4. Які ароматичні сполуки можуть бути азокомпонентами для синтезу азобарвників?

5. В яких умовах відбувається реакція азосполучення?

6. Де застосувуються азобарвники?

 


Читайте також:

  1. Відомості про складову частину документу // Відомості про документ, у якому міститься складова. – Відомості про місцезнаходження складової у документі. – Примітки.
  2. Запис звуку або звукової примітки для окремого слайду
  3. Інше/спеціальні примітки
  4. Примітки
  5. Примітки
  6. Примітки
  7. Примітки
  8. Примітки
  9. Примітки
  10. Примітки
  11. Примітки
  12. Примітки




Переглядів: 292

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розрахунок виходу | Лабораторна робота № 9

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.