МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
Примітки. Перед виконанням синтезу визначте послідовність операцій. . Кількість усіх речовин і розчинів повинна бути старанно відміряна. Невиконання цих вимог викликає ускладнення реакцій багатьма побічними процесами. . Сульфанілова кислота – внутрішня сіль, погано розчинна у воді. Мета обробки содою або лугом – добути вільну аміногрупу з внутрішньої солі і перетворити сульфанілову кислоту у її натрієву сіль, краще розчинну у воді. . При діазотуванні на поверхні розчину не повинен з’являтися бурий газ (оксиди азоту), що свідчить про розклад нітритної (азотистої) кислоти, яка не встигає прореагувати. Надлишок азотистої кислоти може окиснювати і нітрозувати продукти реакції. . Кислотність середовища контролюють за допомогою конго-червоного, що синіє у сильнокислому середовищі. Кількість і концентрація кислоти повинні бути оптимальними, оскільки зменшення рН приводить до збільшення кількості активних реагентів діазотування, одночасно зменшується концентрація вільного аміну ( амін утворює сіль), що приводить до уповільнення реакції діазотування. . Йодкрохмальний папірець – фільтровальний папір, просочений йодидом калію і крохмалем, індикаторний папірець на HNO2. У кислих розчинах НІ окиснюється HNO2 до І2, який дає з крохмалем синє забарвлення: КІ + HCl = КCl + НІ 2НІ + 2HNO2 = I2 + 2NO + 2H2O. Якщо діазотування закінчилось, то при нанесенні краплини цього розчину на йодкрохмаль-ний папірець з,явиться фіолетова пляма, що свідчить про наявність вільної HNO2 в розчині. .Якщо при азосполученні додати НСІ більше, ніж потрібно за розрахунками, то метилоранж не утвориться, оскільки диметиланілін перетвориться на сіль, яка не активна в реакціях SE і реакція азосполучення відбуватися не буде.
1.При приготуванні розчинів NaOH твердий луг брати шпателем або пінцетом. Працювати в захисних окулярах. При попаданні лугу на шкіру змити великою кількістю води та нейтралізувати 1% -им розчином оцтової кислоти. 2. При попаданні кислоти на шкіру уражене місце промити великою кількістю води та нейтралізувати 1-%-им розчином гідрокарбонату натрію. 3.Процеси діазотування, азосполучення та перекристалізацію проводити у витяжній шафі. Контрольні питання 1. Наведіть механізм та умови проведення реакції діазотування . 2. Як залежить швидкість реакції діазотування від будови вихідного аміну і умов реакції? 3. Як визначають кінець діазотування ? 4. Які ароматичні сполуки можуть бути азокомпонентами для синтезу азобарвників? 5. В яких умовах відбувається реакція азосполучення? 6. Де застосувуються азобарвники?
Читайте також:
|
||||||||||
|