Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Обговоріть в класі газетну замітку.

 

Могутній циклон, що пронісся над розташованими в Тихому океані Соломоновими островами, знищив практично всі будівлі і дороги на острові Тикопія.

Новозеландський телеоператор Джеф Маклі, який першим пролетів над островом на вертольоті, нарахував на Тикопії не більше 20 чоловік. Населення острова складає близько 2 тис. чоловік, і доля його жителів дотепер невідома. Відтоді як над розташовани­ми поблизу один від одного островами пронісся циклон «Зоя», вийти на зв'язок з їх жите­лями не вдається. Влада Соломонових островів поки не може направити на острів свою армію - уряд не має коштів на те, аби купити паливо для патрульних катерів. Джеф Маклі пише: «На островах зруйновано практично усе. Немає жодного дерева, яке вистояло б, майже жодного будинку, що зберігся. Деякі села змило в океан». За його припущеннями, на острови обрушився циклон, швидкість вітру в епіцентрі якого перевищувала 300 - 350 км на годину.

Таким чином, якщо ви правильно зрозуміли, кожна надзвичайна ситуація природного походження має свої особливості в залежності від чинників, які її викликають. Тому пове­дінка, спрямована на вихід з ситуації, має свої особливості. Ось чому кожний з вас повинен ви­вчити різні моделі поведінки при катастрофах, викликаних геологічними, метеорологічними, гідрологічними чинниками, а також техногенними, про які йтиметься далі.

У класі обговоріть моделі виходу з таких надзвичайних ситуацій

1. Загроза смерчу, урагану.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Ожеледь, налипання мокрого снігу.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Підвищення рівня ґрунтових вод.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Загроза сходу снігової лавини.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Попередження про лісові пожежі.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання для ерудитів

Що такетайфуни і де вони спостерігаються?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Що такеторнадо і де вони спостерігаються?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Що таке сироко, самум, хамсин, фен, бора, сарма, бриз, афганець?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Перші поштовхи землетрусу застали вас вдома. Ви живете на першому поверсі. Коли­вання земної поверхні ви відчуваєте по люстрі, що розгойдується, тремтячій підлозі, побрязкуванню посуду.

Ваші дії (виберіть одну правильну відповідь і обведіть її кружечком):

а) вистрибнете з вікна або з балкона на землю і відійдете на вільне від будівель місце;

б) сховаєтеся під стіл, ліжко, у платяну шафу;

в) відійдете подалі від вікон, щоб не поранитися осколками скла;

г) сховаєтеся у підвалі або погребі поруч з будинком;

д) зберете всі необхідні речі і вийдете на вулицю;

е) негайно і якнайшвидше вибіжите з квартири, попередивши про землетрус сусідів. (Відповідь на завдання ви знайдете у додатку 1 наприкінці вашого посібника.)

7. Як ви будете діяти у випадку одержання повідомлення про ураган, що насувається? Ви знаходитеся в сільській місцевості в приватному будинку. Виберіть декілька правильних відповідей і обведіть кружечком:

а) необхідно вжити заходів протипожежної безпеки;

б) закріпите усе, що може бути віднесене ураганом;

в) закриєте всі горищні і вентиляційні люки, якщо є віконниці, закриєте вікна;

г) сховаєтеся в надійному підвалі або погребі;

д) спробуєте відразу ж виїхати з цього населеного пункту в інший. (Відповіді на завдання ви знайдете у додатку 1.)


Читайте також:

  1. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  2. Величини, що вивчаються в курсі математики І – ІV класів
  3. Вибухо1 і пожежонебезпечних речовин, речовин 1 і 2 класів небезпеч1
  4. Вибухонебезпечні зони поділяються на 6 класів: В1, В1а, В1б, В1г, ВІІ, ВІІа; пожежонебезпечні — на 4 класи: П-1, П-ІІ, П-ІІа, П-ІІІ.
  5. Відношення до першої св. війни різних класів і партій.
  6. Єдиність еффективної оцінки в класі з фіксованим зсувом
  7. Завдання профорієнтації учнів 5-9-х класів.
  8. Загальна характеристика класів
  9. Загальні ТМО формування понять про величини, що вивчаються в курсі математики І-ІУ класів (довжина, площа, маса, місткість, час, швидкість, ціна, вартість, тощо).
  10. Зв'язок курсів математики І-ІУ і У-УІ класів та наступність у їх вивченні.
  11. Змініть в словах форму однини на множину, щоб Максимко порахував кількість предметів у класі.
  12. Значення соціальних класів




Переглядів: 387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Надзвичайні ситуації, можливі у місці мого проживання | ТРЕНУЄМО ВМІННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.