МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТА СПЕЦИФІКА ТЕХНОЛОГІЙ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІАктуальні проблеми соціальної педагогіки З ДИСЦИПЛІНИ ЛЕКЦІЇ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ»
для студентів спеціальностей «Практична психологія. Соціальна педагогіка» «Соцільна педагогіка. Мова і література»
План 1. Технології соціально-педагогічної діяльності як галузь соціальних технологій. 2. Структура технологічного процесу. 3. Основні етапи технологічного процесу. 4. Зміст технологій соціально-педагогічної діяльності.
Через слабкий розвиток соціальних наук, людство до цих пір є безсилим у боротьбі з соціальними бідами і не уміє утилізувати соціально-психологічну енергію, найвищу із всіх видів енергій. Ми не вміємо дурного робити розумним, злодія – чесним, безвольового – вольовою істотою. Часто не знаємо, де “добро”, де “зло”, а якщо і знаємо, то ще частіше не здатні боротись із “спокусами”. Якщо біологічна медицина ще дуже далека від досконалості, то “соціально-педагогічна” медицина перебуває лише у зародковому стані. Тому не дивно, що наша боротьба з соціальними бідами наглядно ілюструє історію людської недалекості. Злочинців ми лікуємо ешафотом і тюрмами, психічно хворих – інтернатами, здатними здорового зробити ідіотом, але ніяк не навпаки; суспільні тривоги та хвилювання зцілюємо кулеметами, незнання – роками багатолітнього отупіння в класній кімнаті, голод – смертю, розпусту – будинками терпимості…” П. Сорокін Однією з форм швидкого реагування на кризові ситуації, інструментом впровадження соціальної політики виступає професійна соціально-педагогічна діяльність. Змістом її є надання допомоги людям, що потрапили у складну життєву ситуацію, шляхом діагностування їхніх проблем, прогнозування, посередництва, інформаційно-консультативної діяльності, прямої педагогічної і психологічної підтримки, яка стимулює власні сили клієнтів. Комплексність проблем соціально-педагогічної роботи, складність об’єктів і суб’єктів соціальних перетворень, необхідність при обмеженому об’ємі соціальних ресурсів одержання максимально значимого і ефективного результату – все це вимагає технологізації соціально-педагогічної роботи, а специфіка цього виду діяльності визначає характер тих технологій, які використовуються соціальними педагогами. На сьогоднішній день існують два аспекти розуміння соціально-педагогічних технологій: по-перше, їх можна розуміти як способи застосування теоретичних висновків тієї чи іншої науки у розв’язанні практичних завдань; по-друге, під соціально-педагогічними технологіями розуміють сукупність прийомів, методів і впливів, які застосовуються для досягнення поставлених цілей в процесі соціального розвитку, для розв’язання тих чи інших соціальних проблем. Розрізняють дві основні форми застосування соціально-педагогічних технологій: 1) створення програм, які містять засоби і способи діяльності; 2) здійснення діяльності, побудованої на основі таких програм. 3) Виходячи з сказаного вище, можна дати таке визначення поняття “соціально-педагогічні технології”: Соціально-педагогічні технології – це способи діяльності соціального педагога на основі раціонального розподілу на прийоми і операції з їх наступною координацією, а також визначенням оптимальних засобів та методів їх виконання. Іншими словами, соціально-педагогічна технологія – сукупність прийомів, методів та впливів, що використовуються соціальними педагогами з метою досягнення успіху у вирішенні соціальних проблем та забезпечення ефективності надання соціально-педагогічної допомоги населенню. Термін “соціально-педагогічна технологія” з’явився порівняно недавно. Однак, це зовсім не означає, що соціально-педагогічні технології взагалі в країні не використовувались. В даному випадку можна відмітити той же феномен, що і в соціальній роботі: соціальною роботою, як професійною, так і непрофесійною займались, але називалась вона іншими термінами. Технології, які застосовуються в соціально-педагогічній роботі, виступають у формі: - знань (наука); - знань та умінь (навчання); - знань, умінь, досвіду і практики (діяльність). Діяльнісний підхід до трактування соціально-педагогічних технологій передбачає застосування їх у таких видах соціально-педагогічної роботи, як: вплив на процес соціалізації особистості, здійснення соціально-педагогічного контролю, соціально-педагогічна профілактика, терапія, реабілітація, соціально-педагогічне опікунство та посередництво. Аналіз літератури з теорії і практики соціальної педагогіки дозволяє виділити наступні етапивикористання соціальних технологій: 1) теоретичний, який передбачає обґрунтування мети і об’єкту технологічного впливу, виділення складових компонентів соціального процесу та з’ясування зв’язків між ними; 2) методичний, який пов’язаний з підбором методів та засобів впливу, збором та аналізом інформації, визначенням принципів перетворення результатів аналізу у висновки та рекомендації; 3) процедурний, що пов’язаний з практичною діяльністю по апробації розробленого алгоритму використання методів і засобів. Таким чином, структура будь-якої технології в соціально-педагогічній роботі визначається наявністю: а) науково-обгрунтованої програми, згідно якої розв’язується дана проблема; б) заданого алгоритму як системи послідовних операцій на шляху досягнення результату; в) певного стандарту діяльності як критерію успішності. Що стосується загального алгоритму вирішення соціально-педагогічної проблеми, то його можна подати у вигляді наступних схем:
або
Читайте також:
|
||||||||
|