Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 16. Людина як предмет філософського осягнення.

 

Людина – центральна тема філософії. Актуальність проблеми людини. Буття людини: дух, душа і тіло. Аспекти філософського аналізу людини. Філософська антропологія.

Проблема сутності і походження людини. Натуралістичні концепції. Релігійні концепції. Концепція космічного походження людини (Д. Чижевський, В.І. Вернадський, Т. де Шарден). Трудова теорія походження людини. Соціологізаторські концепції. Єдність природного, соціального і духовного в людині.

Філософія про смисл і мету життя людини. Принципова відкритість питання про смисл життя. Концепція людського безсмертя в філософії російського космізму. Самоцінність людського буття. Життя людини як єдність універсально-людського і неповторно-індивідуального.

Тема 17. Цінності та їх функції в життєдіяльності суспільства і людини.

Природа цінностей. Ціннісний підхід до наукових досліджень. Місце цінностей у бутті. Абсолютний і відносний характер цінностей. Історичні підходи до розуміння цінностей. Філософська аксіологія.

Система цінностей людини як ядро життєдіяльності. Типологія цінностей. Загальнолюдські цінності. Категорія «блага» як центральна цінність, його розуміння і можливості досягнення. Цінність правди як основа відносин людини зі світом. Цінність мудрості як ядро світогляду. Суперечливий характер цінностей. Зв’язок аксіології і релігії.

Типологія ціннісних орієнтацій, їх зміст. Ідеалістичні і матеріалістичні підходи. Утилітаризм, марксизм і філософія всеєдності – їх тлумачення аксіології. Споживацько-екологічна і гуманістично-космічна концепції аксіології.


Тематика семінарських занять:

Cемінарське заняття № 1.

Філософія як форма духовного освоєння світу.


Читайте також:

  1. Cum in corpore dissentiatur, apparet nuliam esse emptionem (D. 18.1. 9. рr.). - Когда есть разногласие в отношении самого предмета, то продажа, очевидно, недействительна.
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. X. Зарахування вступників на основі повної загальної середньої освіти, які досягли визначних успіхів у вивченні профільних предметів
  4. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  5. А-кролик, Б-кішка, В-мавпа, Г-людина.
  6. Абетково-предметний покажчик
  7. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  8. Алфавітно-предметний покажчик
  9. Алфавітно-предметний покажчик
  10. Алфавітно-предметний покажчик
  11. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  12. Аналіз предметної сфери соціальної роботи




Переглядів: 329

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 13. Теорія пізнання. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.