Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 13. Теорія пізнання.

Поняття пізнання. Соціокультурна детермінація пізнавального процесу. Основні складові пізнавальної діяльності: суб’єкт і об’єкт, мета і ціль, засоби та результат. Гносеологія та епістемологія. Сучасні концепції теорії пізнання.

Можливості та межі пізнавального процесу. Чуттєве та раціональне, емпіричне і теоретичне, інтуїтивне та дискурсивне у пізнанні. Пізнання як єдність відображення та творчості.

Вчення про істину. Проблема істини в теорії пізнання. Істина та правда. Істина як процес (об’єктивність, абсолютність і відносність, конкретність істини). Істина і хиба, ймовірність і вірогідність. Питання про критерії істини.

 

Тема 14. Наукове пізнання, його принципи і методи.

Методи наукового пізнання. Загальні і часткові (спеціально-наукові) методи. Метод абстрагування. Метод узагальнення. Аналіз і синтез. Метод сходження від абстрактного до конкретного. Індуктивний і дедуктивний методи пізнання. Наукове спостереження. Експеримент. Методи аналогії і моделювання. Метод екстраполяції. Системно-структурний метод. Математичні методи.

Форми наукового пізнання: проблема, ідея (гіпотеза), закон, теорія. Суттєві риси наукового пізнання: обґрунтованість (логічна доказовість висновків), системність, істинність, спеціалізована (точна й однозначна) мова і методи, здатність до прогнозування.

Гуманізація як провідна риса сучасного стану розвитку наукового пізнання. Ціннісна компонента наукового знання.

Тема 15. Суспільство як предмет філософії.

Поняття соціального суб’єкта та його різновидів. Людина і суспільство як соціальний суб’єкт. Основні характеристики суспільства. Співвідношення понять “суспільне” і “соціальне”. Різновиди соціального суб’єкта (економічний, політичний, моральний, правовий, естетичний, філософський, релігійний тощо).

Соціальна структура суспільства. Поняття соціальної структури. Сім’я як соціальна ланка суспільства. Соціальна група. Соціальна стратифікація і мобільність. Нація як соціальний феномен.

Суспільний ідеал і соціальна дійсність. Проблема соціального вибору, різновиди суспільного ідеалу. Ідеологія та утопія як форми організації соціуму. Рушійні сили соціального процесу. Місце і роль реформ і революцій в соціальному процесі. Соціальна прогностика як теорія ціннісних орієнтацій суспільств.

 


Читайте також:

  1. E) теорія раціонального вибору.
  2. ERG-теорія Клейтона Альдерфера
  3. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  4. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  5. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  6. Біхевіоральна теорія
  7. В межах наукового підходу існує велика кількість концепцій, але найбільш переконлива – еволюційна теорія.
  8. Векторна теорія формування ЕКГ. ЕКГ, відведення. Походження зубців, сегментів, інтервалів ЕКГ.
  9. Взаємозв’язок психодинамічної теорії АСПН з іншими теоріями
  10. Відкрита архітектура (теорія Z)
  11. Глобалізаційні процеси в сучасній світовій культурі та теорія модернізації
  12. Голографічна теорія пам’яті.




Переглядів: 491

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 10. Духовний вимір людського буття. Проблема свідомості. | Тема 16. Людина як предмет філософського осягнення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.