Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 10. Духовний вимір людського буття. Проблема свідомості.

Свідомість в структурі психічного. Усвідомлене і неусвідомлене. Актуальна і потенціальна свідомості. Підсвідоме. Інтенціональна природа свідомості (концепція Е. Гуссерля). Інстинкти і свідомість. Риси свідомості як вищої форми відображення. Субстрат свідомості. Фізіологічне і психічне. Соціокультурні чинники свідомості.

Психоаналітична концепція свідомості. Біологізаторська теорія психічного у З. Фрейда. Id – Ego – Superego. Принципи задоволення і реальності. Ідея витіснення. Школа аналітичної психології К. Юнга. Колективне безсвідоме та його архетипи як першооснова психічної діяльності. Вчення про комплекси неповноцінності і їхню компенсацію Ф. Адлера. Соціально-критична антропологія Е. Фромма. Вчення про самовідчуження. Фрейдомарксистська концепція свідомості „франкфуртської школи соціології” (Г. Маркузе, В. Райх, Т. Адорно).

Тема 11. Концепція розвитку та її альтернативи.

Джерела філософської концепції розвитку. Формування ідеї діалектики. Антична діалектика. М.Кузанський: “розгортання” божественної єдності в природну множинність. Р.Декарт: спроба осягнення процесу розвитку через наукове розуміння походження універсуму.

Класична теорія розвитку. І.Кант: ідея внутрішньої активності та спонтанності світобудови. Г.Гегель: діалектика як теоретична система. Злиття онтологічного та гносеологічного моментів як тотожність мислення і дійсності. Матеріалістична діалектика.

Становлення сучасної філософської концепції розвитку. Нове розуміння процесів розвитку. Формування концепції глобального еволюціонізму. Сінергетика. Нелінійність та альтернативність, стохастичність та непередбачуваність процесу розвитку, конструктивна роль хаосу та випадковості у виникненні нового.

Тема 12. Діалектика як система законів розвитку.

Поняття закону. Єдність законів діалектики. Джерело, механізм і характер розвитку. Закон протиріччя: єдність і суперечність протилежностей. Закон кількісно-якісного перетворення і структурна невичерпність універсуму. Закон синтезу в процесі розвитку: взаємозв’язок послідовних етапів розгортання певних явищ.

Моделі історичного розвитку. Лінійна, циклічно-замкнена і лінійно-циклічна моделі історичного процесу. Прогрес і регрес. Висхідна і низхідна лінії розвитку. Еволюція, революція, коеволюція, інволюція.


Читайте також:

  1. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  2. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  3. Аборт как центральная проблема биоэтики
  4. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  5. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  6. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  7. Альтернативність ресурсів і проблема економічного вибору
  8. Аналогові вимірювальні прилади
  9. Апаратура для термічних вимірювань у свердловині
  10. Арматура та вимірювальні прилади, якими обладнуються відцентрові насоси
  11. Артеріальний тиск та його вимірювання
  12. Багатовимірна структура




Переглядів: 391

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 8. Українська філософська думка. | Тема 13. Теорія пізнання.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.