Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Українське питання

Події революції 1905-1907 рр.

Революція 1905-1907 рр.

Партії

Культура України наприкінці Хіхв.

"Срібне століття" (1861-1914рр.) - час розквіту літератури, мистецтва, відкриттів про область точних наук, техніки. Утвір: збільшилася кількість земських шкіл, середніх навчальних закладів; підвищився професійний рівень учителів, викладачів; в 1878г. був відкритий доступ в університети жінкам. Наука: проведені дослідження з механіки, математики, геометрії, металознавстві, машинобудуванню й ін.; початі роботи із загальної хімії; проведені дослідження з аеродинаміки; значні внески в медицину (О. Зразків, Н. Стражеско); вийшли 4 тому "Словника укр. яз." Б. Грінченко; виданий тритомник "Укрукр.. граматика" А. Кримського; і т.д. Література: розквіт укр. новели; високого рівня досяглася творчість А. Олеся, В. Шашкевича, І. Франко й ін. Архітектура: формується укр. нац. стиль; подальший розвиток одержав мистецтво архітекторів, що працюють у класичному стилі (П. Алешин, В. Осьмах). Музика й театр: становлення укр. нац. музики (Н. Лисенко, С. Гулак- Артемівський)

РУП - керівники громад: відстоювали соціальні інтереси селян, які є основою націй.

УНП - Н. Михновский - юрист: створення незалежного укр. гос-ва.

"Спилка" - М. Меленевский- Баск, А. Скоропис- Йолтуховский - студенти.

УДП - Е. Чикаленко, А. Лотоцкий - суспільні діячі: буржуазно-ліберальні реформи, автономія України в складі Російської імперії.

УРП - Б. Грінченко, С. Ефримов - письменники: буржуазно-ліберальні реформи, автономія України в складі Російської імперії.

Причини: протиріччя між, що бурхливо розвивається капіталізмом і найсильнішими пережитками феодалізму (абсолютна монархія й поміщицьке землеволодіння); важке положення робітників, низька з/п, більша тривалість робочого дня, масове безробіття; тяжкі умови життя селян, мало землі; національні гніт, українці були не мають змоги вчити дітей грамоті рідною мовою.Мети: революція покликана була ліквідувати царське самодержавство; ліквідувати поміщицьке землеволодіння; поліпшити матеріальне становище робітників і селян; розв'язати нац. питання.

Характер: буржуазно-демократичний.

Рушійні сили: робітники, селяни, дрібна буржуазії, радикально настроєна інтелігенція.

Революція почалася трагічними подіями 9.01.1905г. - "кривава неділя". У цей день цар Микола II наказав розстріляти мирну демократію, що викликало обурення по всій Російській імперії. У червні 1905 року в Одесі спалахнуло повстання матросів на броненосці Потьомкіна. У жовтні 1905 року почалася загальна політична атака. 17.10.1905 року цар змушений був видати монифест, у якім проголошувалися політичні волі: слова, печатки, зборах, організацій. Совісті, недоторканності особистостей, цар обіцяв скликати Російський парламент - гос. думу. Революція сприяла підйому національного руху України. Завдяки революції була створена укр. преса, у період революції на укр. яз. видавалося 25 газет і журналів. У містах була розгорнута мережа культурно-просвітніх організацій "Просвитапросвета,просвира". У багатьох містах виникли ради робочих депутатів. В Україні були створені профспілки. Більшим досягненням революції було створення державної думи.

Українське питання у вузькім розумінні - це питання про місце й ролі українського фактора у внутрішньому житті держави, до складу яких входять українські землі, у широкому - це питання про умови й механізмі возз'єднання українських земель і створення власної української державності. Суть українського питання для українців: побудова незалежної української держави, для чого необхідно було досягтися соборності земель, тобто зібрати воєдино Україну, що перебуває в складі 2х. імперії. Для Німеччини й Австро-Угорщині: засіб ослаблення військово-політичної сили Росії. Для Росії: перешкода для приєднання Галичини до споконвіку російських земель.

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Архітектура і мистецтво. Українське бароко.
  9. Бесіда за запитаннями.
  10. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  11. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  12. Висновок з 1 питання




Переглядів: 1634

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Реформи 60-70 рр. | Лютнева революція

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.