Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Українське питання

Події революції 1905-1907 рр.

Революція 1905-1907 рр.

Партії

Культура України наприкінці Хіхв.

"Срібне століття" (1861-1914рр.) - час розквіту літератури, мистецтва, відкриттів про область точних наук, техніки. Утвір: збільшилася кількість земських шкіл, середніх навчальних закладів; підвищився професійний рівень учителів, викладачів; в 1878г. був відкритий доступ в університети жінкам. Наука: проведені дослідження з механіки, математики, геометрії, металознавстві, машинобудуванню й ін.; початі роботи із загальної хімії; проведені дослідження з аеродинаміки; значні внески в медицину (О. Зразків, Н. Стражеско); вийшли 4 тому "Словника укр. яз." Б. Грінченко; виданий тритомник "Укрукр.. граматика" А. Кримського; і т.д. Література: розквіт укр. новели; високого рівня досяглася творчість А. Олеся, В. Шашкевича, І. Франко й ін. Архітектура: формується укр. нац. стиль; подальший розвиток одержав мистецтво архітекторів, що працюють у класичному стилі (П. Алешин, В. Осьмах). Музика й театр: становлення укр. нац. музики (Н. Лисенко, С. Гулак- Артемівський)

РУП - керівники громад: відстоювали соціальні інтереси селян, які є основою націй.

УНП - Н. Михновский - юрист: створення незалежного укр. гос-ва.

"Спилка" - М. Меленевский- Баск, А. Скоропис- Йолтуховский - студенти.

УДП - Е. Чикаленко, А. Лотоцкий - суспільні діячі: буржуазно-ліберальні реформи, автономія України в складі Російської імперії.

УРП - Б. Грінченко, С. Ефримов - письменники: буржуазно-ліберальні реформи, автономія України в складі Російської імперії.

Причини: протиріччя між, що бурхливо розвивається капіталізмом і найсильнішими пережитками феодалізму (абсолютна монархія й поміщицьке землеволодіння); важке положення робітників, низька з/п, більша тривалість робочого дня, масове безробіття; тяжкі умови життя селян, мало землі; національні гніт, українці були не мають змоги вчити дітей грамоті рідною мовою.Мети: революція покликана була ліквідувати царське самодержавство; ліквідувати поміщицьке землеволодіння; поліпшити матеріальне становище робітників і селян; розв'язати нац. питання.

Характер: буржуазно-демократичний.

Рушійні сили: робітники, селяни, дрібна буржуазії, радикально настроєна інтелігенція.

Революція почалася трагічними подіями 9.01.1905г. - "кривава неділя". У цей день цар Микола II наказав розстріляти мирну демократію, що викликало обурення по всій Російській імперії. У червні 1905 року в Одесі спалахнуло повстання матросів на броненосці Потьомкіна. У жовтні 1905 року почалася загальна політична атака. 17.10.1905 року цар змушений був видати монифест, у якім проголошувалися політичні волі: слова, печатки, зборах, організацій. Совісті, недоторканності особистостей, цар обіцяв скликати Російський парламент - гос. думу. Революція сприяла підйому національного руху України. Завдяки революції була створена укр. преса, у період революції на укр. яз. видавалося 25 газет і журналів. У містах була розгорнута мережа культурно-просвітніх організацій "Просвитапросвета,просвира". У багатьох містах виникли ради робочих депутатів. В Україні були створені профспілки. Більшим досягненням революції було створення державної думи.

Українське питання у вузькім розумінні - це питання про місце й ролі українського фактора у внутрішньому житті держави, до складу яких входять українські землі, у широкому - це питання про умови й механізмі возз'єднання українських земель і створення власної української державності. Суть українського питання для українців: побудова незалежної української держави, для чого необхідно було досягтися соборності земель, тобто зібрати воєдино Україну, що перебуває в складі 2х. імперії. Для Німеччини й Австро-Угорщині: засіб ослаблення військово-політичної сили Росії. Для Росії: перешкода для приєднання Галичини до споконвіку російських земель.

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Архітектура і мистецтво. Українське бароко.
  9. Бесіда за запитаннями.
  10. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  11. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  12. Висновок з 1 питання




Переглядів: 1707

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Реформи 60-70 рр. | Лютнева революція

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.