Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗЕМЛЕУСТРОЮ

РОЗДІЛ 3

ПЛАНУВАННЯ І ОРГАНІЗАЦІЯ РАЦІОНАЛЬНОГО

ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬ У СИСТЕМІ

ЗЕМЛЕУСТРОЮ

3.1. Система планування і організації раціонального використання та охорони земель

Згідно із Земельним кодексом України використання земель планують з метою вдосконалення розподілу земель відповідно до перспектив розвитку економіки, поліпшення організації територій і визначення інших напрямів раціонального використання земель та їх охорони в цілому по державі, регіонах та інших адміністративних утвореннях.

В Україні вся діяльність щодо організації використання й охоро­ни земель навіть в умовах ринкової економіки повинна мати плано­вий характер. Планування раціонального землекористування є складовою загальнодержавної системи планування. Так, «Основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпе­ки», затверджені Постановою Верховної Ради України № 188/98-ВР від 5 березня 1998 p., містять спеціальні розділи щодо використання та охорони земельних ресурсів. У цьому документі зазначено, що сучасне використання земельних ресурсів України не відповідає вимогам раціонального природокористування (порушено екологічно допустиме співвідношення площ ріллі, природних кормових угідь, лісових насаджень, розораність земель є найвищою в світі). Тобто, в Основних напрямах визначені основні заходи щодо збалансованого використання і відновлення земельних ресурсів. Зокрема те, що державна політика охорони і раціонального використання земель визначається системою правових, організаційних, економічних та інших заходів, які мають природоохоронний, ресурсозберігаючий та відтворювальний характер.

Державне планування використання та охорони земель є в Україні об'єктивною необхідністю. Воно зумовлене низкою соціально-економічних чинників і насамперед особливою роллю землі в еколо­гічній системі.

Земельному кодексі України зазначено, що земля є основним тональним багатством, яке перебуває під особливою охороною держави, тому необхідність планування її раціонального викорис­тання та охорони стає нагальною.

Та обставина, що певна частина земель не перебуває у власності держави, не впливає на принцип планування використання і охо­рони земель. Використання власності на землю не може завдавати шкоди правам і свободам громадян, інтересам суспільства, погіршу­вати екологічну ситуацію і природні властивості землі.

Державне планування раціонального використання і охорони земель має певні ознаки.

Завдання планування щодо використання та охорона земель по­лягає у забезпеченні оптимального розподілу їх між галузями вироб­ництва і для інших народногосподарських потреб, а також у макси­мальному збереженні земель сільськогосподарського призначення, особливо найцінніших сільськогосподарських угідь. Це пов'язано та­кож із залученням до сільськогосподарського обігу невикористовуваних земель і постійним підвищенням їх родючості, здійсненням про­тиерозійних і протисельових заходів, створенням умов для широкої рекультивації земель і всебічної охорони їх від забруднення та засмі­чення. Для розв'язання цих завдань розробляють загальнодержавні та регіональні програми використання та охорони земель.

Загальнодержавні програми використання та охорони земель розробляє Кабінет Міністрів України. До повноважень цього органу виконавчої влади у сфері земельних відносин належить також за­безпечення виконання цих програм.

У розробленні та реалізації як загальнодержавних, так і регіо­нальних програм використання та охорони земель беруть участь також інші органи державної виконавчої влади. Так, відповідні по­вноваження у цій сфері мають центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища (Міністер­ство охорони навколишнього природного середовища України); центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів (Державний комітет України по земельних ресурсах); Рада міністрів Автономної Республіки Крим; місцеві державні адміністрації. Крім того, розроблені загальнодержавні програми використання та охо­рони земель обов'язково погоджуються з Верховною Радою Автоно­мної Республіки Крим та обласними радами. Ці органи беруть участь не тільки у розробленні, а й у реалізації загальнодержавних і регіональних програм на певних територіях.

Розроблення таких програм має на меті забезпечення потреб на­селення і галузей економіки у землі та її раціонального викорис­тання і охорони. Загальнодержавні програми має затверджувати Верховна Рада України.

Ці програми розробляють відповідно до програм економічного, науково-технічного і соціального розвитку України.

Регіональні програми використання та охорони земель розроб­ляють відповідно до загальнодержавних програм Рада міністрів Ав­тономної Республіки Крим та обласні державні адміністрації. За­тверджують регіональні програми та беруть участь у їх реалізації верховна Рада Автономної Республіки Крим та обласні ради.

Самостійним специфічним різновидом регіональних програм ви­користання та охорони земель е програми використання та охорони земель міст Києва і Севастополя, їх розробляють Київська та Севастопольська міські державні адміністрації та затверджують відпо­відні ради.

Особливістю цих програм як форми територіального планування використання та охорони земель є те, що їх зміст зумовлений цільо­вим призначенням земель, розташованих у межах території зазна­чених населених пунктів. Оскільки такі землі мають використову­ватися переважно під забудову, то це істотно впливає і на зміст регі­ональної програми використання та охорони цих земель.

Законом України «Про планування і забудову територій» установ­лено, що планування територій на місцевому рівні полатає у роз­робленні та затвердженні генеральних планів населених пунктів, схем планування територій та іншої містобудівної документації, ре­гулюванні використання їх територій, ухваленні та реалізації від­повідних рішень про дотримання містобудівної документації.

Програми використання та охорони земель міст Києва і Севасто­поля мають узгоджуватися з місцевими правилами забудови, якими встановлюється порядок вирішення питань розміщення, будівницт­ва об'єктів, прийняття їх в експлуатацію, а також порядок здійснен­ня контролю за містобудівною діяльністю.

На відміну від загальнодержавних програм, регіональні містять спеціальний розділ, присвячений підвищенню родючості ґрунтів. Вони враховують місцеві особливості й специфіку, які впливають на раціональне використання та охорону земель від водяної та вітрової ерозії, дотримання ґрунтозахисних сівозмін, упровадження енерго­зберігаючих систем землеробства з контурно-меліоративною органі­зацією території та агролісомеліоративних заходів тощо. У цих про­грамах закріплено положення щодо формування землеволодінь і землекористувань новостворених сільськогосподарських підпри­ємств, ґрунтового обстеження сільськогосподарських угідь, інвента­ризації земель, розмежування земель державної і комунальної влас­ності, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Програми визначають також механізм реалі­зації певних заходів, його фінансове забезпечення та очікувані ре­зультати.

Розроблені й затверджені загальнодержавні й регіональні про­грами використання та охорони земель є правовою основою для

проведення уповноваженими органами відповідних програмних заходів.

Здійснення заходів щодо прогнозування, планування, організа­ції раціонального використання та охорони земель на національно­му, регіональному, локальному і господарському рівнях — це новий різновид землевпорядних робіт. Ці програми містять прогнозні роз­робки з питань раціональної організації території, підвищення ро­дючості ґрунтів, захисту земель від ерозії ґрунтів тощо.

До передпланових і передпроектних землевпорядних документів належать також схеми землеустрою адміністративно-територіальних утворень. Наприклад, у результаті розроблення схеми землеус­трою адміністративних районів установлюється система показників, які забезпечують обґрунтованість і реальність перспективних і по­точних планів раціонального використання й охорони земель.

Отже, в Україні законодавче визначено чітку систему плануван­ня й організації раціонального використання та охорони земель, яка е складовою землеустрою.

 


Читайте також:

  1. Документації із землеустрою
  2. Документація із землеустрою та її зміст
  3. Завдання землеустрою.
  4. Завдання і мета складання схем землеустрою
  5. Здійснення проектів землеустрою
  6. Землеустрою щодо відведення земельної ділянки
  7. Зміст робіт, пов'язаних із здійсненням схем і проектів землеустрою
  8. Класифікація документації із землеустрою. Види проектів землеустрою
  9. Класифікація документації із землеустрою. Види проектів землеустрою
  10. Місце землевпорядного проектування у системі землеустрою України
  11. Нормативно-правова база, яку використовують при складанні схем землеустрою




Переглядів: 614

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Словник основних психологічних понять | Організація сталого землекористування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.052 сек.