Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






The Definition of a Sentence

We are to distinguish among sentences, clauses and utterances. A sentence is a grammatical unit of written language. An utterance is a speech act, a pragmatic unit. A clause is a constituent of a sentence, a higher-ranked unit- a sentence- contains lower- ranked units – clauses.

All attempts at presenting a definition that would satisfy all scholars have proved to be fruitless. Scholars have failed to achieve a generally acceptable definition. There exist hundreds of definitions, but none of them is found adequate. A sentence is a polyfunctional unit. It possesses many aspects (facets): grammatical structure, a certain distribution of communicative dynamism, modality, predicativity, intonation, etc. There are absolutely differing types of sentences. There are one-word sentences (Help! Fire! Women! Magnificent! Eighty-five!). There are 50 page-long sentences. Such is Molly Bloom’s unpunctuated monologue from J. Joyce’s “Ulysses”. It is impossible to arrive at one uniform definition which could cover multiple types of sentences and embrace all facets of a sentence.

There exist logical, psychological, structural, phonetical, graphical definitions of a sentence. A sentence is an expression of a complete thought or judgement (logical). A sentence is an utterance which makes as long a communication as the speaker has intended to make before giving himself a rest (phonetical).

According to S. Porter, a sentence is a minimum complete utterance, a structure, it’s analysed into morphemes, words, phrases, clauses. It is a segment of speech flowing between pause and pause; it is a binary unit. According to prof. Khaimovich, a sentence is a communicative unit made up of words and word-morphemes in accordance with their combinability and structurally united by intonation and predicativity. M.Y. Bloch in his definition attempts to cover all aspects of a sentence ( structure, nominative quality, intonation, predicativity, modality, pragmaticity, communicative dynamism): a sentence is a unit of speech, built of words; unlike a word, a sentence doesn’t exist in the system of a language as a ready-made unit, it’s created by the speaker in the course of communication; it’s intonationally coloured, characterized by predicativity, possesses a nominative aspect, has a contextually relevant communicative purpose.

Before classifying sentences we shall dwell upon syntactic modelling, semantic modelling and a syntactic paradigm of the sentence.


Читайте також:

  1. A COMPOSITE SENTENCE
  2. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  3. A. Match professions with their definitions.
  4. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  5. And write your own sentences with the same words and phrases.
  6. Are the following sentences true or false? If false, say why.
  7. Are the following statements true or false? Correct the false sentences.
  8. Are the sentences true or false?
  9. Article 1 Definitions and Principles of Interpretation
  10. Ask all the possible questions to the following sentences
  11. B) Find 5 sentences in the text with the given word-combinations.
  12. B) Make up sentences with the word-groups you have translated.




Переглядів: 482

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
THE THEORY OF THE SIMPLE SENTENCE | Syntactic Modelling of the Sentence

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.