Типи та причини конфліктів. Управління конфліктною ситуацією.
Конфлікт – це відсутність згоди між 2 або більше сторонами, де кожна хоче, щоб були прийняті саме її погляди. Основною негативною стороною конфлікту є створення перешкод для задоволення потреб як окремої особи, так і колективу в цілому.
Позитивними сторонами конфлікту є допомога у виявленні різносторонніх поглядів, джерело додаткової інформації та числа альтернатив, допомога в ефективному виконанні завдань тощо.
Функції конфліктів
Позитивні функції
Негативні функції
Розрядження напруженості між конфліктуючими сторонами
Великі емоційні, матеріальні витрати на участь у конфлікті
Одержання нової інформації про опонента
Звільнення співробітників, зниження дисципліни, погіршення соціально-психологічного клімату в колективі
Зімкнення колективу організації при протиборстві з зовнішнім ворогом
Представлення про переможені групи як про ворогів
Стимулювання до змін і розвитку
Надмірне захоплення процесом конфліктної взаємодії на шкоду роботі
Зняття синдрому покірності в підлеглих
Після завершення конфлікту – зменшення ступеня співробітництва між частиною колективу
Діагностика можливостей опонентів
Складне відновлення ділових відносин
Існує декілька ефект.засобів упр.конфліктною ситуацією – 2 категорії: структурні і міжособисті.
Починають з аналізу фактичних причин, характерів особистостей, потім застос.відповідну методику.
У конфліктній ситуації доцільно використовувати кожний з 5 стилів.