Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Транспортна задача

Побудова опорного плану

 

  1. Економічна постановка транспортної задачі (ТЗ)
  2. Математична модель ТЗ
  3. Побудова початкового опорного плану для закритої моделі ТЗ: метод північно-західного кута
  4. Методи мінімальної вартості і подвійної переваги

 

1. Маємо деякий продукт (товар), що знаходиться в декількох постачальників (виробників), відомі обсяги цього продукту. Маються замовники (споживачі) товару з відомими обсягами потреб.

Відомі питомі витрати по доставці товару від будь-якого можливого постачальника до будь-якого можливого споживача. Потрібно скласти план розподілу товару, щоб усі потреби були задоволені, весь товар вивезений і загальна вартість (загальні витрати) була мінімальною.

 

2. Уведемо наступні позначення:

- постачальники, - обсяг (кількість) товару в кожного з них; .

- споживачі, - обсяг потреб кожного з них; .

- матриця цін (питомих витрат), де - ціна перевезення товару за маршрутом від до .

Позначимо через - кількість продукту (обсяг перевезень) за маршрутом від до .

Тоді загальні витрати за всіма маршрутами

Одержали наступну лінійну модель

цільова функція (5.1)

 

i = 1, 2, ...m (5.2)

j = 1, 2, ...n (5.3)

(5.4)

 

 

Економічний зміст обмежень:

(5.2) – весь товар постачальників вивезений

(5.3) – усі потреби споживачів задоволені

(5.4) – товар за кожним маршрутом або планується до перевезення ij >0) або не планується ij = 0).

Задача є лінійною, загальне число змінних . Задача може бути розв’язана симплекс-методом; крім цього для неї розроблені спеціальні методи розв’язування .

Для викладення методів додамо умову:

(5.5)

Зміст умови (5.5); загальний обсяг запасів товару дорівнює загальному обсягу потреб.

Модель (5.1)-(5.4) з додатковою умовою (5.5) називається закритою, без неї – відкритою.

Теорема. Будь-яка закрита модель транспортної задачі має розв’язок.

 

3. Побудова початкового опорного плану для закритої моделі

Будемо заповнювати таблицю з m рядками і n стовпчиками. Клітину таблиці назвемо зайнятою, якщо в неї поміщене перевезення xij>0. Інші клітини називаються вільними, xij = 0 у них не ставляться.

У системі рівнянь (5.2), (5.3) і (5.5) усього m+n-1 незалежних рівнянь, тому опорний план задачі повинен містити не більш m+n-1 зайнятих клітин. Якщо N = m+n-1 - план називається не виродженим, якщо N<m+n-1виродженим.

Циклом у заповненій таблиці називається замкнута ламана лінія з вершинами в зайнятих клітинах.

 
 

Приклади циклів:

Опорний план не повинен містити циклів.

 

4. Розглянемо кілька методів побудови опорного плану транспортної задачі.


Читайте також:

  1. Б. Задача
  2. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  3. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  4. Види транспорту в Україні. Єдина транспортна система України
  5. Вторая задача анализа на чувствительность
  6. Головна задача м/н фінансового менеджменту полягає у оцінці короткострокових і довгострокових активів і зобов’язань фірми у часовому і просторовому використанні м/н ринків.
  7. Двоїста задача
  8. Двухмерная задача Коши
  9. Єдина транспортна мережа і єдиний транспортний процес.
  10. З праці В. Леніна «О задачах пролетариата в данной революции»
  11. Загальна задача лінійного програмування (ЗЛТ)
  12. Задача # 12 (з тих, що вона скидувала)




Переглядів: 426

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Метод північно-західного кута.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.