Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конституційний Суд Угорщини.

Окремої згадки заслуговує Конституційний Суд, який є органом консти­туційного контролю. Усіх його одинадцятьох суддів обирає парламент стро­ком на дев'ять років і без права на переобрання. Відповідні кандидатури ви­суваються спеціальним комітетом, до складу якого входить по одному пред­ставникові від партійних груп у Державних Зборах.

 

 

ТЕМА 24. ОСНОВИ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА ЛАТВІЇ

План

Парламент Латвії.

Президент та уряд Латвії.

 

Парламент Латвії.

Органом законодавчої влади є Сейм, який складається із 100 народних представників. Вибори до Сейму є загальними і прямими і відбуваються із застосуванням пропорційної системи. Строк повноважень Сейму — три роки. Віковий ценз для активного і пасивного виборчого права встановлено відповідно у 18 і 21 рік.

Законопроекти можуть вносити до Сейму Президент, Кабінет Міністрів, комісії Сейму, групи депутатів, що налічують не менше, ніж п'ять осіб, а та­кож у випадках і порядку, визначених Конституцією, — одна десята частина виборців. Усі міжнародні договори, які регулюють питання, що вирішують­ся законодавчим шляхом, обов'язково мають бути ратифіковані Сеймом. Президент має право вмотивованим зверненням на ім'я голови Сейму ви­магати повторного розгляду закону. Якщо Сейм закону не змінить, Прези­дент удруге заперечувати не може.

Конституція передбачає, разом з тим, особливості процесу законотвор­чості. Зокрема, Президент має право відкласти опублікування закону на два місяці. Він зобов'язаний це зробити, якщо цього вимагає третина членів Сейму. «Затриманий» таким чином закон має бути винесений на референ­дум (народне голосування), якщо цього вимагатиме не менше, ніж одна де­сята частина виборців. Така процедура в теорії конституційного права нази­вається народне вето. Серед інших сфер діяльності Сейму слід виділити прийняття державного бюджету, проект якого готує і подає Кабінет Мініс­трів. Важливим напрямом є парламентський контроль за діяльністю уряду. Сейм має право звертатися до членів уряду із запитами і запитаннями, на які ті зобов'язані давати відповідь особисто або через уповноважену на це особу.

 


Читайте також:

  1. Глава 8 Конституційний Суд України
  2. Конституційний контроль.
  3. Конституційний механізм розподілу державної влади в Україні.
  4. Конституційний нагляд
  5. Конституційний принцип рівноправності громадян
  6. Конституційний процес
  7. Конституційний процес
  8. Конституційний процес в незалежній Україні
  9. Конституційний процес в Україні
  10. Конституційний процес в Україні в добу незалежності. Конституція України 1996 р.
  11. Конституційний процес в умовах
  12. Конституційний процес у незалежній Україні




Переглядів: 456

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Президент та уряд Угорщини. | Президент та уряд Латвії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.03 сек.