Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Учасники та показники діяльності підприємства

Клієнти – це споживачи продукції та послуг, вони є ключовою групою за рахунок якої існує та розвивається підприємство. Збут завжди є важливим центром витрат. Витрати на збут є скритими, но від них залежить прибутковість фірми.

Товар – все ,що продається та купляється на ринку, гроші при цьому служать лише як міра цінності товару. Товари поділяютья на матеріально- речові та послуги. До першщої групи належать – одяг, їжа, машини, матеріали, до другої – послуги транспорту,медицини, освіти, культури. Спосіб товарообігу відноситься до поняття “ринок”.

З точки зору виду товарів ринок поділяється:

- на ринок продажу, ринок купівлі, фінансовий ринок,

-оптовий, роздрібний,

-внутрішній та зовнішній.

Постачальники- юридична чи фізична особа, товаровиробник, торговець, що забезпечує постачання товарів покупцями відповідно до замовлень,заявок, угод,договорів.

Показники– це кількісна та якісна оцінка стану та результатів , які вираже-ні числами. Показники підприємства класифікуються за групами :

- норми,- показники часу роботи,- показники трудових ресурсів, -показники виробництва, - фінансові показники.Сукупність показників, які характеризують діяльність підприємства поділяють на масштабні, абсолютні, відносні, структурні та приростні.

Масштабні показники иллюструють досягнуті рівні підприємства (основ-ні та оборотні фонди, уставний капітал). Абсолютні показники є ітоговою вели-чиною за інтервал часу ( оборот, прибуток, затрати ). Відносні показники виз-начають як відношення двох показників з перших двох груп. Структурні показ-ники характеризують долю окремих елементів в ітоговій сумі.

Приростні показники визначають як вимірювання показників за період по відношенню до початкового значення.

Всю сукупність норм, які використані при організації діяльності підприє-мства поділяють на групи (за видами ресурсів ):

-норми часу, -норми трудових витрат, - норми витрат матеріалів, норми витрат енергоресурсів,норми витрат інструментів, норми витрат запчастин.

Основними нормативними характеристиками є:

Норми часу (час , необхідний для виготовлення одиниці продукції)

Норми виробітку (кількість продукції за одиницю часу )

Норма чисельності (кількість робітників на одиницю обслуговуючого обладнання )

Норма продуктивності( випуск продукції за одиницю часу )

Норма витрат (витрати сировини, матеріалів, палива або напівфабрикатів на одиницю продукції ).

При характеристиці часу роботи основними показниками є час календар-ний, фактичний та явочний.

Календарний час роботи – це найбільш загальний показник, його поді-ляють на номінальний час та регламентований відпочинок (святкові та вихідні). Фактичний час менше номінального на час дозволених невиходів на роботу (відпустка, лікарніний., дні пропущенні за дозволом адміністрації ). Явочний час дорівнює фактичному за мінусом прогулів.

Чисельність працівників характеризується списочними та розстановоч-ними штатами. Розстановочний штат працюючих (чисельність робітників, які одночасно зайняті на підприємстві) визначають по робочим місцям, нормам обс-луговування обладнання, продуктивності праці. Списочний штат включає розс-тановочний штат, резерв працівників на час відпустки, хвороби, регламентова-ного відпочинку. Визначають списочний штат через добовий регламентований працівників та коефіцієнт списочності, якій характеризує перевищення номіналь-ного часу над фактичним часом.

Основні показники фінансового стану підприємства активи та пасиви.

Актив -це вартість майна та боргових прав, які є на підприємстві на певну дату. Актив складається з оборотного капіталу (грошових коштів, запасів та вит-рат, які постійно знаходяться в обороті і перетворюються в кошти ) і основного капіталу (нерухомості, капітальних та фінансових вкладень ), не призначених для продажу, а лише для виготовлення, транспортування та зберігання продукції.-Оцінюється основний капітал як початкова вартість за мінусом вироблені амор-тизаційні відрахування. . Основний капітал також включає вартість землі, споруд та будівль та виробниче обладнання за мінусом амортизаційних відрахувань.

Оборотній капітал складається із грошових коштів і активів, тобто включає кошти, біржові цінні бумаги по номінальній вартості, рахунки дебіторів, товарно-матеріальні запаси ( які складаються із сировини, напівфабрикатів,та готової продукції), які оцінюються по собівартості,або ринковій вартості.

Пасив – це зобов’’язання підприємства, погашення котрих приведе до зменшення вартості майна або поступаючих доходів. Пасив складається із займа-нного капіталу(короткотермінової чим довготермінової заборгованності) та влас-ного капіталу (уставного фонду, нерозподіленного прибутку). Короткострокові зобов’’язання складаються із розрахунку з постачальниками та іншими креди-торами, заборгованності по кредитам із банками, заборгованностями перед міс-цевим та федеральним бюджетами, Строк іх погашення не більше ніж через рік після дати складання балансу.

Сума активів та пасивів складає баланс у звіті підприємства, який містить опимання джерел зростання та витрат фонду, надає інформацію про фінансовий стан підприємства.

Реалізація продукції- це добуток ціни одиниці продукції на кількість прода-нної продукції. Додаткове надходження коштів може виконуватися від продажу активів або зменшення оборотного капіталу.

Загальний дохід- чиста сума продажу за мінусом фіксованиї витрат.

Дохід від реалізації виробу- доля загального доходу фірми, яку дає реалізація виробу.

Собівартість продукції – вираженні в коштах поточні витрати підприємства на її виготовлення та реалізацію. Вона включає амортизацію основних виробничих фон-дів, вартість сировини , витрати на оплату праці всіх категорій працівників а також поточні витрати. Розрахунок проводиться згідно калькуляції.

Рентабельність- розрізняють як показник виробництва так і показник продукції.

Рентабельність виробництва – це характеристика використання активів підприємства, вираховується як відношення прибутку до виробничих норм.

Рентабельність продукції- це характеристика використання ресурсів при випуску продукції, визначається як відношення виручки від реалізації до собівартості продукції.

 

Тема 2. Організація – як система управління.

План

1. Організація як система управління

2.Основні підсистеми організації.

3.Специфіка управління на кожній стадії життєвого циклу організації

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. III. Мотивація навчальної діяльності
  10. IIІ. Інші учасники провадження у справі про банкрутство
  11. IV група- показники надійності підприємства
  12. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя




Переглядів: 725

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Імідж організації | Організація як система управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.