Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принципи оцінювання і показники ефективності інноваційної діяльності

Ефективність інновацій — величина, що визначається конкрет­ною здатністю інновацій зберігати певну кількість трудових, мате­ріальних і фінансових ресурсів з розрахунку на одиницю створю­ваних продуктів, технічних систем, структур.

Ефективність інноваційної діяльності виявляється на мікроекономічному рівні (рівні окремих суб'єктів господа­рювання, які прагнуть поліпшити результати свого госпо­дарювання і отримати вищий прибуток у довгостроковій перспективі) і на макроекономічному (рівні держави, ме­тою якої є забезпечення динамічного розвитку всього сус­пільства).

Основними критеріями оцінювання результатів інно­вацій є актуальність, значущість, багатоаспектність.

Актуальність. Вона передбачає відповідність іннова­ційного проекту цілям науково-технічного і соціально-еко­номічного розвитку країни, регіону, підприємства. Цілі визначаються, виходячи із встановлених суб'єктом управ­ління науково-технічних, економічних, соціальних і еко­логічних пріоритетів, які можуть відображати загальносві­тові тенденції розвитку і визначати стратегію розвитку країни, регіону, окремого підприємства.

Значущість. Визначається з позицій державного, регіо­нального, галузевого рівнів управління і з позицій суб'єк­та підприємництва.

Державна значущість полягає у вирішенні проблем за­гальнодержавного масштабу у всіх сферах життєдіяльнос­ті населення відповідно до цілей науково-технічного і соці­ально-економічного розвитку країни.

Регіональна значущість відображає ступінь вирішен­ня властивих певному регіону соціально-економічних і екологічних проблем, цілі реалізації його потенціалу шля­хом здійснення інноваційних програм і реалізації іннова­ційних проектів.

Галузева значущість показує вплив інновації на вирі­шення проблем, важливих для багатьох господарюючих суб'єктів галузі.

Значущість для суб'єкта підприємництва полягає у зміцненні його ринкових позицій через вирішення техно­логічних, економічних, соціальних, екологічних проблем.

Багатоаспектність. Цей критерій враховує вплив інно­вації на різні сторони діяльності суб'єкта господарювання та його оточення, отримання різних видів ефекту (науково-технічний, економічний, ресурсний, соціальний, екологічний).

З метою врахування цих ефектів їх відповідно оцінюють.

Науково-технічне оцінювання. У його процесі визна­чають:

— наскільки прийняті технічні рішення відповідають сучасним технологічним вимогам в індустріально розвину­тих країнах, сприяють руху до постіндустріального сус­пільства;

— який рівень і масштаб новизни інноваційного проек­ту, його складових частин, чи ґрунтується він на інтелек­туальному продукті чи на захищеній патентами інтелекту­альній власності;

— наскільки перспективними є закладені в проект тех­нології й технічні засоби;

— на який ринок (зовнішній чи внутрішній) розрахоза-на нова продукція.

Економічне оцінювання. Охоплює систему показни­ків, які відображають відношення результатів і витрат кожного учасника інновації. Загальним принципом оцінювання економічної ефек­тивності інноваційної діяльності є порівняння ефекту (ре­зультату) від застосування нововведень і витрат на їх роз­роблення, виробництво та споживання. Ефект від застосування нововведень може характери­зуватися збільшенням прибутку, отриманого шляхом еко­номії від зниження собівартості, і збільшенням виручки від зростання обсягу реалізації інноваційної продукції зав­дяки її новій якості.-

В економічних розрахунках використовують різні по­казники економічної ефективності інноваційної діяльнос­ті, їх поділяють за:

— місцем одержання: локальні, регіональні, галузеві і загальнодержавні;

— метою визначення: абсолютні та порівняльні;

— ступенем збільшення: одноразові й мультиплікаційні;

— часом урахування результатів і витрат: за розрахун­ковий період і за рік.

Локальна ефективність характеризує результати ін­новаційної діяльності на рівні окремого суб'єкта господа­рювання, регіональна — суб'єктів господарювання регіо­ну, галузева — галузі.

Загальнодержавна ефективність характеризує сукуп­ну ефективність у всіх сферах виробництва і використання інновації в межах держави.

Абсолютна ефективність показує загальний резуль­тат, отриманий підприємством від здійснення інновацій­них заходів за певний проміжок часу.

Порівняльна ефективність свідчить про результати альтернативних варіантів інноваційних заходів, на основі чого здійснюється вибір кращого.

Одноразова ефективність вказує на загальний почат­ковий результат, отриманий підприємством від здійснен­ня інноваційної діяльності.

Мультиплікаційна ефективність характеризує ре­зультат інноваційної діяльності, що поширюється на інші галузі, внаслідок чого має місце мультиплікація ефекту, тобто процес його помноження. Так, вважається, що най­більший мультиплікаційний ефект мають новації у маши­нобудівних галузях та будівництві, оскільки вони працю­ють у тісному зв'язку з багатьма іншими галузями.

Ефективність протягом розрахункового періоду— це результат, отриманий протягом терміну використання ін­новації. Як правило, він може бути визначений лише приблизно, оскільки на його величину впливають зміни ринкової ситуації, що можуть бути прогнозовані лише з певною імовірністю. Тому частіше використовують вели­чину ефекту, отриманого протягом року.

Ресурсне оцінювання. Здійснюють його з метою визна­чення впливу інновації на обсяги споживання певного виду ресурсу і подолання проблеми його обмеженості (важлива у разі використання дефіцитних чи непоновлюваних ре­сурсів, особливо тих, які імпортують); визначають її показниками підвищення ефективності їх використання (наприклад, підвищення ефективності використання тру­дових ресурсів — зростанням, продуктивності праці; технічних ресурсів — зростанням фондовіддачі тощо).

Соціальне оцінювання. Полягає воно у визначенні внеску інновації у поліпшення якості життя працівників (чи населення, якщо йдеться про масштабні інновації).

Екологічне оцінювання. Цей вид оцінювання враховує вплив інновації на розв'язання проблем охорони довкілля. Здійснюється за такими показниками:

— зниження викидів у навколишнє середовище;

— забезпечення безвідходності виробництва шляхом замкнутого технологічного циклу перероблення ресурсів;


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. III. Мотивація навчальної діяльності
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. IV група- показники надійності підприємства
  10. IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
  11. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  12. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів




Переглядів: 598

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Основні показники економічної ефективності інноваційних проектів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.