Ан-Луї Жироде де Русі-Тріозон, «Патріот Гіпократ відмовляє посланцям Персії»
Луї Каффйєрі. «Октавіан Август і Клеопатра», 1787 р. Національна галерея Шотландії
Йоган Ендер. «Пані за письмовим столом», 1820 р.
Класицизм не міг узгодити суперечність між двома началами людської природи — між матеріальним і духовним, між розумом і чуттям. Звідси йде раціоналістичне протиставлення розуму, трактованого як самодостатній. Єдиний і абсолютний засіб пізнання, чуттєвим зв'язкам людини з навколишнім світом. Звідси вкрай одностороннє розуміння натхнення і творчого процесу, яке виключає присутність індивідуального досвіду, емоційних факторів, інтуїції, а головне — постійної зумовленості форми художнього твору конкретним життєвим змістом.
Жак-Луї Давід (1748–1825), Франція
П'єр Нарсіс Герен (1774–1833), Франція
Антуан Жан Гро (1771–1835), Франція
Жан-Батист Реньо (1754–1829), Франція
Гільом Гільон Летьєр(1760–1832), Франція
Жак Реаттю (Jacques Réattu, 1760–1833), Франція
П'єр Поль Прюдон (1758–1823), Франція
Ан-Луї Жироде де Русі-Тріозон (1767–1824), Франція
Леон Коньє (1794–1880), Франція
Бенджамін Вест (1738–1820), Велика Британія
Гевін Гамільтон (1723–1798)
Лосенко Антон Павлович (1737–1773), Російська Імперія