МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вплив через участь працівників в управлінні.Участь у прийнятті рішень явно апелює до потреб вищого рівня – влади, успіху або самовираження. Тому такий підхід потрібно використовувати тільки у тих випадках, коли ці потреби є активними мотивуючими факторами. Згідно ряду опитувань, дослідники сформували ієрархію можливостей, які надаються організацією: – робота з колегами, які поважають іншого як особистість; – цікава, захоплююча робота; – схвалення та стимулювання хорошої роботи; – можливість самовдосконалення; – взаємодія з людьми, які цікавляться пропозиціями про покращення роботи; – можливість думати самому, а не тільки виконувати накази; – можливість бачити результати своєї праці; – робота під керівництвом гідних і кваліфікованих людей; – робота, виконання якої повинне супроводжуватись напруженням; – доступ до інформації, яка стосується роботи і стану справ фірми взагалі. Всі ці десять пунктів належать до вищих потреб. Передбачається, що потреби низького рівня – у високій платні, безпеці роботи, соціальних гарантіях – задоволені. Вплив через участь має успіх тому, що люди, натхненні потребами вищого рівня, як правило, працюють старанно на ту мету, яка була сформована з їх участю. Вплив через участь іде навіть далі, ніж переконання у визнанні влади і здібностей виконавця. Керівник не робить жодних зусиль, щоб нав'язати виконавцю свою волю або думку. Експертна влада як керівника, так і виконавця об’єднується в єдину позицію, в яку обоє щиро вірять. У цьому ж напрямку відчувається і вплив технологічного розвитку. Зміни, які приносять із собою нові технології, оновлена продукція, відбиваються і на вимогах, які висуваються до персоналу організації. Сучасне виробництво відчуває потребу у «самокерованих» менеджерах усіх рівнів, в ініціативних науково-технічних працівниках і робітниках. Щоб краще зрозуміти, як практично відбувається процес впливу, давайте розглянемо типову ситуацію. Директор невеликого підприємства, на якому працює всього 85 робітників і керівників нижчої ланки, повернувся з щорічної зустрічі з вищим керівництвом, де обговорювалися завдання його підприємства. Одним із завдань було скорочення у наступному році процента відходу матеріалів з 5,8 до 4,5. Хоча у директора були свої міркування стосовно скорочення відходів, він зрозумів, що для досягнення цієї мети необхідно заручитися підтримкою робітників. Спочатку він зібрав своїх керівників нижчих ланок і пояснив їм всю ситуацію. Він намагався, щоб вони зрозуміли, як кожна десята доля відсотка відходів значно збільшує собівартість продукції. Дав можливість людям виступити з промовами і вияснити все незрозуміле. Директор сказав, що хоча він і має свої міркування стосовно цього, він хотів би вислухати інші пропозиції для рішення цієї проблеми. Потім він попросив кожного керівника зробити спільне обговорення проблеми зі своїми робітниками і зібрати якомога більше пропозицій. Після того він запропонував, щоб кожний керівник обрав двох з числа своїх підлеглих – неформальних лідерів груп – і запропонував їм прийти на збори для обговорення пропозицій їх групи з представниками і керівниками інших груп. Через два тижні 5 керівників і 10 робітників зібралися разом з директором підприємства. В результаті зустрічі з'явилося 6 нових міркувань, які не прийшли на думку керівникам. Крім того, робітники всього підприємства були залучені до виконання поставленої мети, оскільки вони брали участь в обговоренні та генеруванні ідей. До кінця року процент відходів скоротився з 5,6 до 3,9, що навіть перебільшувало намічену ціль – 4,5%. Багато досліджень показало, що участь у керуванні має позитивний вплив на задоволення роботою і продуктивністю праці. На жаль, інші дослідження показали, що участь у керуванні підходить не для всіх ситуацій. Робітники, які не люблять неясностей, не дуже схильні до індивідуалізму і віддають перевагу чітко контрольованій авторитарній ситуації. Краще за все працюють вони у більш контрольованих умовах, де дуже мало місця для участі робітників у керуванні. Однією з причин, чому участь у керуванні розповсюджена не дуже широко, може бути той факт, що керівники не хочуть відмовлятися від своїх традиційних повноважень і прерогатив, тому що деяким людям робота керівника здається привабливою, оскільки вона задовольняє потреби у владі. Умови ефективного використання впливу – страх, винагорода, традиція, харизм, розумна довіра, переконання та участь у керуванні є інструментами, які керівник використовує для впливу на виконавців, апелюючи до їх потреб. Але навіть той керівник, який має у своєму арсеналі всі ці механізми, повинен враховувати й інші фактори. Недостатньо мати владу: вона повинна бути досить сильною, щоб спонукати інших до праці, спрямованої на досягнення цілей організації. Щоб досягти цього, необхідно виконати кілька умов: - потреба, до якої апелюють, повинна бути активною і сильною; - людина, на яку впливають, повинна розглядати вплив як джерело задоволення, або незадоволення якихось потреб; - людина, на яку впливають, повинна вважати досить високою вірогідність того, що виконання приведе до задоволення потреб; - людина, на яку впливають, повинна вірити, що її зусилля мають надійний шанс виправдати очікування керівника.
Читайте також:
|
||||||||
|