Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розділ З

3.

2.

1.

Тема : Аудит необоротних активів

1. Основні завдання аудиту необоротних активів та джерела інформації.

2. Методика аудиту необоротних активів.

3. Аудит нарахування амортизації (зносу).

 

Основні завдання аудиту необоротних активів:

· Перевірка організації обліку основних засобів (ОЗ) у бухгалтерії підприємства та за місця зберігання і матеріально-відповідальними особами;

· Контроль за збереженням ОЗ;

· Своєчасність і законність документування та відображення в облікових регістрах руху ОЗ;

· Перевірка правильності нарахування зносу ОЗ та дотримання методу нарахування його нарахування згідно облікової політики;

· Перевірка дотримання правил ведення податкового обліку ОФ;

· Перевірка результатів проведення переоцінки ОЗ;

· Законність відображення в обліку витрат з ремонту ОФ та інш.

Джерела інформації:

· інвентарні картки

· інвентаризаційні описи ОЗ

· журнал № 4

· Головна книга

· фінансова звітність ф № 1 «Баланс», примітки до фінансової звітності.

Нормативні документи:

· Податковий Кодекс України.

· П(С)БО 32 «Інвестиційна нерухомість».

· П(С) БО 7 «Основні засоби».

· П(С)БО 27 «Необоротні активи, утримувані для продажу, та припинена діяльність».

· П(С)БО 8 «Нематеріальні активи».

· П(С)БО 14 «Оренда».

 

Перш, ніж почати перевірку ОЗ, слід ознайомитися з обліковою політикою підприємства та впевнитися, чи всі ОЗ закріплені за матеріально-відповідальними особами.

На першому етапі аудиту перевіряються акти інвентаризації ОЗ, обладнання, що знаходиться на консервації, ОЗ, які знаходяться в оренді. Дані звіряються з обліковими даними.

Наступним етапом є перевірка руху основних засобів. За даними актів форми ОЗ-1 слід з’ясувати джерела надходження ОЗ як внесок до Статутного капіталу або на умовах оперативного чи фінансового лізингу тощо.

ОЗ, які отримані безкоштовно, підприємства повинні відображати як додатковий капітал.

Ретельній перевірці підлягає придбання ОЗ у фізичних осіб. При цьому перевіряються договори купівлі-продажу та зазначені паспортні дані продавця для утримання податку з доходів фізичних осіб тощо.

Для встановлення правильності формування первісної вартості ОЗ перевіряються операції відображені на рахунку 15 «Капітальні інвестиції» та відповідність вимогам П(С)БО 7 «Основні засоби».

Перевіряється наявність випадків заміни нових основних засобів на подібні з великим строком зносу або списаними раніше, а також оприбуткування на підставі актів приймання-передачі розкомплектованих ОЗ. У разі необхідності проводиться зустрічна перевірка на підприємстві, яке передало такі ОЗ.

Необхідно документально перевірити операції зі списання ОЗ, особливо їх законність та доцільність. Слід пам’ятати, що ОЗ списуються лише у випадках , коли їх неможливо або економічно недоцільно відновити, і вони не можуть бути реалізовані. При списанні внаслідок фізичного зносу слід перевірити дотримання амортизаційних строків служби.

Важливе місце займає перевірка вибуття ОЗ внаслідок ліквідації об’єктів. При цьому встановлюється правомірність списання витрат та повнота оприбуткування цінностей, що одержані внаслідок ліквідації

Документом на списання ОЗ у всіх випадках вибуття (крім передачі іншим підприємствам) є Акт про ліквідацію ОЗ, в якому зазначають причини вибуття, технічний стан, первісну вартість, суму зносу, витрати на ліквідацію, найменування одержаних від ліквідації цінностей, вартість ремонтів за час експлуатації тощо.

Під час перевірки аудитор встановлює наявність наказу керівника підприємства про створення постійно діючої комісії зі списання ОЗ.

Особливу вагу при перевірці слід також звернути на витрати, пов’язані з ремонтом, реконструкцією та модернізацією ОЗ. Облік цих витрат з метою податкового обліку регламентовано ПКУ, а бухгалтерського – П(С)БО 7.

Згідно з ПКУ, первісна вартість ОЗ збільшується на суму витрат, пов’язаних із ремонтом та поліпшенням об’єктів ОЗ, що призводить до зростання майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об’єктів у сумі, що перевищує 10% сукупної балансової вартості всіх груп ОЗ, що підлягають амортизації, на початок звітного податкового року з віднесенням суми поліпшення на об’єкт ОЗ , щодо якого здійснюється такий ремонт чи поліпшення.

У фінансовому обліку первісна вартість ОЗ збільшується лише на суму витрат, пов’язаних з поліпшенням об’єкта, що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, очікуваних від використання об’єкта. Первісна вартість ОЗ зменшується у зв’язку з частковою ліквідацією об’єкта ОЗ.

 

Під час перевірки переданих в оренду ОЗ, аудитору слід з’ясувати:

· умови оренди

· склад таких засобів

· відображення їх о обліку

· правильність укладання договору оренди

· своєчасність надходження орендних платежів.

При аудиті нематеріальних активів (НА) слід встановити їх відповідність критеріям П(С)БО 8 «Нематеріальні активи». Перевіряються первинні документи, правильність віднесення активів до нематеріальних, наявність підтверджувальних документів на майнові права підприємства ( договір, ліцензійна угода, акт приймання-передачі об’єктів інтелектуальної власності тощо)

 

При перевірці нарахування амортизації на ОЗ слід пам’ятати, що підприємство може застосовувати норми і методи амортизації згідно П(С)БО 7 «Основні засоби», а також податкового законодавства. При цьому слід враховувати, що нарахування амортизації інших необоротних матеріальних активів здійснюється прямолінійним або виробничим методами, а на малоцінні необоротні матеріальні активи та бібліотечні фонди амортизація

може нараховуватися :

· 50% вартості при введенні в експлуатацію, а решта 50 % - при списанні з балансу внаслідок невідповідності критеріям визнання активом;

· 100 % вартості в першому місяці експлуатації.

 

При перевірці нарахування амортизації на НМ слід мати на увазі, що метод амортизації вибирається, виходячи з умов отримання майбутніх економічних вигод.

Нарахування амортизації НА здійснюється протягом строку їх корисного використання, який встановлюється підприємством. В податковому обліку амортизацію НМ нараховують прямолінійним методом, зважаючи на термін служби об’єкта, але не більше 10 років.

При визначенні строку корисного використання слід враховувати :

· строки корисного використання подібного активу

· моральний знос, що передбачається

· правові обмеження щодо строків використання

Метод амортизації підприємство вибирає самостійно, керуючись при цьому положеннями П(С)БО 7 “Основні засоби” та ПКУ. Методи амортизації за ПКУ збігаються з методами за П(С)БО 7, проте відмінність полягає у запровадженні мінімальних термінів нарахування амортизації.

 


 



 


Читайте також:

  1. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  2. Актив і пасив балансу складаються також з певних розділів.
  3. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  4. Аналіз бойових дій пожежних підрозділів
  5. Б – розділення гелю на дві фази
  6. Взаємодія органів слідства з підрозділами, уповноваженими здійснювати оперативно-розшукову діяльність, при розслідуванні злочинів
  7. Взаємодія підрозділів при проведенні виїзних планових та позапланових перевірок
  8. Взаємодія СВА з іншими структурними підрозділами підприємства.
  9. Взаємодія слідчого з оперативними підрозділами.
  10. Визначення та визнання запасів в підрозділах підприємств готельно-ресторанного господарства , їх оцінка та класифікація
  11. ВИКОРИСТАННЯ ОПЕРАТИВНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ ЗНАНЬ ПРО КОНФЛІКТИ В ЗЛОЧИННОМУ СЕРЕДОВИЩІ
  12. ВИРОБНИЧА ПРОГРАМА ТА ЇЇ РЕСУРСНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ. ПЛАНУВАННЯ ВИТРАТ ПІДРОЗДІЛІВ ПІДПРИЄМСТВА.




Переглядів: 651

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методика аудиту готівкових документів і коштів в дорозі | Газоподібні палива

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.