Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Факторинг .

Факторинг — це операція, що поєднує в собі кредитування клі­єнта з метою формування обігового капіталу, а також низку посеред­ницько-комісійних послуг. Суп. факторингу полягає в тому, що банк купує у клієнта право на вимогу боргу. Як правило, банком купуються дебіторські рахунки, пов'язані з поставкою товарів чи надання послуг. Факторинг є порівняно новою ефективною систе­мою покращання ліквідності, та зменшення фінансового ризику в організації платежів. Також банк може надавати клієнту інші послу­ги, такі як ведення бухгалтерії, інформаційні, юридичні послуги.

У факторингу беруть участь 3 сторони:

1 фактор (спеціалізована установа, спеціальний відділ комер­ційного банку);

2 постачальник;

3 покупець.

Розрізняють 2 види факторингу:

--конвенційний, який є комплексною системою обслугову­вання клієнта і зосереджує в собі бухгалтерські, юридичні, кон­сультаційні та інші послуги. Фактично за клієнтом зберігаються лише виробничі функції;

--конфіденційний, що обмежується тільки дисконтуванням рахунків-фактур. Переваги цього виду факторингу для клієнта полягають у тому, що він є більш незалежним від банку.

Факторингова послуга може надаватися банком як у поєднан­ні з фінансуванням, так і без фінансування. За факторингу без фі. нансування клієнт подає фактору документи, що підтверджують відвантаження товару, а фактор зобов'язується отримати на ко­ристь клієнта грошові кошти. Тобто роль фактора зводиться до інкасування фінансових документів. Факторинг з фінансуванням полягає в тому, що фактор купує рахунки-факгури клієнта і ви­плачує йому грошові кошти у розмірі 80—90 % від суми боргу. Решта 10—20 %, що лишилися, банк отримує як компенсацію ри­зику до погашення боргу. Після погашення боргу банк повертає отриману суму клієнту.

Факторингова послуга оформляється шляхом укладання угоди між банком і клієнтом, у якій має бути зазначено вид факторингу: закритий чи відкритий. За відкритого факторингу дебіторам над­силається повідомлення про укладання угоди і пропонується здійснити платежі безпосередньо фактору. За закритого факторин­гу дебітори направляють кошти клієнту, а той розраховується з фактором.

У договорі може передбачатися: право регресу — право повер­нення фактором клієнту нес плачених покупцем розрахункових документів з вимогою повернення коштів; негайна оплата факто­ром розрахункових документів, щойно вони будуть йому пред'яв­лені (фактично це означає кредитування фактором клієнта).

Схема факторингової операції досить проста.

1. Після отримання документів про постачання товарів (по­слуг) банк (після перевірки платоспроможності покупця) випла­чує своєму клієнту, як правило, від 60 до 90 % суми платежу за поставлений товар або вартості наданої послуги. Інші 10—40% суми боргу банк тимчасово утримує у зв'язку з прийняттям ризи­ку погашення боргу. Вартість фактичного обслуговування зале­жить від виду послуг, фінансового становища клієнта тощо.

2. Боржник одержує від клієнта або фактора письмове пові­домлення про нереуступлсння права грошової вимоги.

3. Боржник повертає борг за поставлені йому товар або по­слугу на умовах відстрочення платежу шляхом переказу кош­тів на спеціальний рахунок фактора. Після цього фактор пога­нім заборгованість, переуступлену на його користь клієнтом,

Вартість факторингових послуг має містити:

1 відсотки, які клієнт платить за фінансові ресурси, котрі на­дає фактор;

2 факторингову комісію за послуги, яка включає в себе прий­няття ризику виконання грошової вимоги.

На сьогодні не існує будь-яких обмежень щодо встановлення вартості факторингу. Але, як правило, крім відсотків власне за позикою, клієнт платить комісію у розмірі 0,5—1 % від обороту залежно від суми боргу та терміну відстрочки платежу.


Читайте також:

  1. Бухгалтерський облік факторингових операцій
  2. Види та типи факторингових послуг
  3. Види факторингу
  4. Договір факторингу. Договір комерційної концесії.
  5. Інші типи факторингу.
  6. Класифікація кредитних операцій за факторингом, авалем, гарантіями та поруками.
  7. Міжнародний факторинг
  8. Міжнародний факторинг
  9. Недоліком факторингу для постачальника є вища вартість цієї операції порівняно зі звичайним кредитом.
  10. Облік факторингових операцій
  11. Облік факторингових операцій
  12. Переваги факторингу.




Переглядів: 579

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лізинговий кредит. | Іпотечний кредит.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.