Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Які методи використовуються для оцінювання потреби у ліквідних коштах?

У практичній діяльності банківські менеджери застосовують кілька методів оці­нювання потреб банку в ліквідних засобах:

метод фондового пулу (оцінювання надходжень і платежів);

Розглядуваний метод полягає у зіставленні загальної потреби в Іідних засобах з наявними джерелами їх надходження, які пере-Іють у розпорядженні банку. Особливістю підходу є те, що всі кодження банку розглядаються як єдиний пул без диференціації керелами фінансування. В основу покладено два очевидні твер-ення: 1) ліквідність зростає зі збільшенням депозитів і зниженням вягів кредитування; 2) ліквідність знижується зі зменшенням де-гної бази і зростанням потреби у кредитах.

метод структурування фондів (поділу джерел фінансування);

Сутність v полягає у встановленні відповідності між конкретними видамия^І рел та напрямками використання ресурсного потенціалу. Частина| ресурсів, яка сформована за рахунок мінливих джерел, т~'" вклади до запитання, залишки на розрахункових рахунках вкладається в короткострокові позики та цінні папери. Кошти, з відносно стабільних джерел (строкові вклади, депозити), мо-бути спрямовані на видачу довгострокових кредитів і при-ня облігацій.

г разі використання методу структурування фондів необхідно: І розподілити всі ресурси за джерелами формування залежно ві,л зтності за рахунками;

І за кожним із джерел установити вимоги збереження фіксова-'частки ресурсів у ліквідній формі;

' • розподілити кошти з кожного джерела на фінансування відпо-Іих активів.

Найкраща для банку позиція ліквідності характеризується наяв. ністю надлишку ліквідних засобів, і менеджмент повинен мати плац інвестування цієї частини коштів з метою максимізації прибутків.

За такого підходу банки оцінюють не реальні, а очікувані потре. би в ліквідних засобах, грунтуючись на певних імовірнісних харак­теристиках настання різних ситуацій. Це дозволяє не формувати ре. альний резерв ліквідних засобів, а лише планувати діяльність з фінансування можливого відпливу грошових коштів.

метод показників ліквідності.

Метод показників ліквідності є найпростішим підходом до упра-ліквідністю і застосовується в умовах слаборозвиненого бан-:ького сектора. Недолік методу полягає в тому, що в такому разі Зхідно підтримувати великі обсяги активів у ліквідній формі, що гативно позначається на доходах. З розвитком та розширенням тансових ринків у банків з'являються ширші можливості для равління ліквідністю. Але й у цьому разі метод показників має користовуватися банківським менеджментом для аналізу тенден-зміни ліквідності та у процесі порівняльного аналізу, що дозво-: приймати обгрунтовані управлінські рішення.

Кожний з методів базується на певних припущеннях і дає лише наближену оцінку суми ліквідних коштів, необхідних банку в певний момент часу. Виконувати таку роботу можна лише за умови існування відповідного оперативно-інформаційного забезпечення, яке містить дані про наявні ліквідні кошти, очікувані надходження та майбутні платежі. Інформацію доцільно надавати у вигляді графіків вхідних та вихідних грошових потоків на відповідний період — декаду, М(СЯ1^' квартал. Менеджер з управління ліквідністю має постійно оцінювати потребу в ліквідних коштах на основі наданої інформації.

103. У чому полягають недоліки використання методу коефіцієнтів для оцінювання потреби банку у ліквідних кош­тах?

У процесі управління ліквідністю менеджмент банку може додатково використовувати й інші коефіцієнти.

1. Коефіцієнт миттєвої ліквідності обчислюють як відношення обсягу первинних резервів ліквідних засобів (готівка, коррахунки)до суми мінливих зобов'язань (розрахункових, поточних рахунків). Цей коефіцієнт показує, наскільки потреба в ліквідних засобах може бути задоволена за рахунок внутрішніх джерел.

2. Коефіцієнт високоліквідних активів — це питома вага даноговиду активів у загальному обсязі робочих активів.

3. Коефіцієнт загальної ліквідності подається як співвідношення загальних активів і загальних зобов'язань банку. Такі співвідношення можуть обчислюватися також щодо активів та зобов'язань з однаковими строками погашення.

4.Коефіцієнт ліквідних активів визначається як відношення ліквідних активів до загальних. Ліквідні активи розраховуються як су­ма готівки та прирівнених до неї коштів, а також сальдо міжбанківських позик — наданих і одержаних, у тому числі й від центрального.

Недолік методу полягає в тому, що в такому разі Зхідно підтримувати великі обсяги активів у ліквідній формі, що гативно позначається на доходах. З розвитком та розширенням тансових ринків у банків з'являються ширші можливості для равління ліквідністю. Але й у цьому разі метод показників має користовуватися банківським менеджментом для аналізу тенден-зміни ліквідності та у процесі порівняльного аналізу, що дозво-: приймати обгрунтовані управлінські рішення.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  6. IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
  7. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  8. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  9. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  10. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  11. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  12. V. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ




Переглядів: 678

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
У чому полягають переваги та недоліки трьох основних стратегій управління ліквідністю? | ОФОРМЛЕННАЯ ЗАЯВКА ЯВЛЯЕТСЯ ОСНОВАНИЕМ ДЛЯ УЧАСТИЯ В КОНФЕРЕНЦИИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.