Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАСОБИ, ЩО СТИМУЛЮЮТЬ ФУНКЦІЮ ЦЕНТРАЛЬНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ

Збуджуючи різні відділи центральної нервової системи, засоби цієї групи стимулюють її функцію, активізують обмін речовин, поліпшують діяльність серцево – судинної системи та дихальної, підвищують здатність організму до фізичних навантажень і ефективні при передозуванні та побічній дії наркотиків і анальгетиків. Залежно від того на який відділ центральної нервової системи переважно діють засоби, їх класифікують:

- психостимулятори – засоби що збуджують переважно кору головного мозку, відновлюють психічну та фізичну діяльність. Це препарати групи кофеїну.

- аналептики – засоби, що збуджують переважно центри довгастого мозку і “оживлюють” організм, відновлюючи пригнічене дихання та серцево – судинну діяльність. Це препарати групи камфори та дихальні аналептики.

- засоби, що діють стимулююче на спинний мозок (препарати групи стрихніну).

 

 

 


 

 

Препарати групи кофеїну – це речовини рослинного походження, які діють переважно на кору головного мозку. До них належать кофеїн, кофеїн – бензоат натрію, теобромін, теофілін. Дія цих лікарських засобів полягає у резорбтивному посиленні та регуляції процесів збудження в корі головного мозку, що стимулює умовно - рефлекторну діяльність, посилює рухливу активність.

Препарати групи камфори при нанесенні на шкіру діють місцево подразнююче, потім анальгезуюче, протизапально, антисептично. При підшкірному введенні спочатку рефлекторно збуджують серцеву діяльність і дихання, потім резорбтивно стимулююче діють на серцевий м’яз, сприяють розширенню коронарних судин та зниженню чутливості міокарду до токсинів. До препаратів цієї групи належать: коразал, кордіамін, мазь і олія камфорна, камфорний спирт, розчин камфори в олії.

Місцево камфора помірно подразнює нервові закінчення, що проявляється спочатку відчуттям холоду, потім пекучості, притупленням чутливості й гіперемією, діє протизапально та має виражену бактеріостатичну дію. Тому камформа у формі мазей застосовується при запальних процесах м’язів, суглобів та сухожиль.

 

? ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

1.Які засоби стимулюють діяльність центральної нервової системи?

2.Які види дії мають препарати кофеїну?

3.Які види дії має група камфори?

4.Які засоби відносяться до групи камфори?

5.Який механізм дії препаратів даної групи?

6.В якій концентрації і яким шляхом вводять кофеїну – бензоат натрію?

7.В якій концентрації і яким шляхом вводять олійний розчин камфори?

8.З якою метою застосовують камфорну олію в народній медицині?

9.З якою метою застосовують камфорну мазь.


Тестові завдання для самоконтролюі корекції знань

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  9. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  10. VI. Філогенез нервової системи
  11. А) Заробітна плата її форми та системи.
  12. А) Заробітна плата, її форми та системи.




Переглядів: 1664

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Похідні аніліну | Варіант 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.